Jump to content

Leka krig

Guest Predator

Recommended Posts

Guest Predator

Visst är det kul att leka krig. Vilka sätt tycker ni bäst om? Först har vi ju klassikern paintball (har själv aldrig prövat faktiskt). Sen har vi ju i Sthlm iaf Laser Dome och Cyber Town som väl ändå mest är för småbarn. Även soft air guns funkar ju bra att lattja med, kan dock vara svårt att avgöra om nån blivit träffad. Så paint ball är väl klart bäst eller vad sägs?

Lekte mycket krig i skogarna när man var yngre.. Man tröttnade dock efter ett tag och byggde försvarsställningar istället. Fyllde sandsäckar och drog taggtråd. :)

Sen blev det tråkigt så då lekte vi tortyr istället. Hade ett ärr från ett skärsår på överläppen i fem år.

En kille fick brännässlor innanför kalsongerna..

<suck>  Det var goda tider det..

Lekte mycket krig i skogarna när man var yngre.. Man tröttnade dock efter ett tag och byggde försvarsställningar istället. Fyllde sandsäckar och drog taggtråd. :)

Sen blev det tråkigt så då lekte vi tortyr istället. Hade ett ärr från ett skärsår på överläppen i fem år.

En kille fick brännässlor innanför kalsongerna..

<suck>  Det var goda tider det..

Hahaha........

När jag var 6 år var jag också med i värsta gängkriget med spjut och pilbågar. Dom stora grabbarna var väl sådär 9-10 år. Avbröts abrupt av en mamma som inte gillade att sonen blivit skjuten med en En-pil genom armen. Jösses.

Att förnedra sig med Laserdome, softairguns och paintball känns ovärdigt som soldat över 20 år.

Casca

Självklart lekde man krig när man var mindre...kan meddelade att det var grymt kul (och nog lärorikt) att få tillverka alla vapen och kojor själva, men farsan blev alltid tokig när man råkat norpa just den plankan han skulle ha till huset.

Det bästa var varje sommar när farsan själv "lekte krig" inom FVRF, vilket innebar att vi fick semestra runt omkring i detta land och få pilla på riktig utrustning å leka krig med andra ungar i samma situation. Vicka minnen...suck.

kan vi inte samlas alla på detta forum å leka krig som i gamla dar...pang pang du är död, räkna till 20

-näää jag hade dubbla skottsäkra västar

*men jag hade ju dumm dumm kulor

=)

fan man va man hade kul när man var liten

• BlåGul -1

Åååh, ett enormt painballkrig modell "köttsår" (alla krigar tills man har slut på am :devil ) med 290 stridande (dagens medlemsantal på forumet) Vilket ös!!!  

F.ö. så nämnde vår kapten att han var portad från laserdome.. konstigt. :)  Man har visst ett annat sätt att kriga där och ute i bushen?

Skulle ha gett igen med samma mynt.

Predator:  Nä varför då??

varför använda armbåge då man har knä..hehehehehehe

Fin lårkaka blev det

Guest super Matrosen

Själv så var jag krigsgalen när jag var liten. Utrustade mig i full camo och målade ansiktet. Kunde vara ute hela dagarna o smyga rundor och leka att man sköt gulingar i vietnamn hehe. Efter några år övergick jag till att panga med luftgeväret. Rensade ett antal skogsbryn från fåglar och allt annat som rörde sig. Det var tider det. Kanske därför som jag nu snart rycker in i lumpen och ska utbilda mig till officer sedan hehe

satt faktiskt och tänkte på det för ett tag sen.. hur man lekte krig som barn.. vi var ett gäng på några killar.. väldigt säkert och lugnt... men körde långa krig som varade ofta hela dagar..  vi kämpade fram och tillbaka..kan inte förstå att det funkade så bra trots allt.. visst fanns det dom som alltid "överlevde" hur bra head shot man än fick in.. men vi låg på bra nivå.. och japp.. det var spännande.. drog även en paraell med dunk gömme.. fler som uppskattade den mer rumsrena sporten som man till och med kunde leka med flickor??

PS. En grej som jag inte glömmer, sa när jag var liten att jag ville vara svart så jag skulle kunna gömma mig bättre på dunkgömme.. tänkte visst inte på camo färg ;)

Hmmm bör påpekas att då det spårar ur i krigslekar KAN det göra ont...killen haltade 3 dar efter knät medan jag "bara"

fick en blåtira

å på tal om camo en kille hade vit t-shirt..lyste inte lite i allt UV-ljus

när jag spelade laserdome för något år sedan så sköt jag en kille, som flippade ur totalt och började slåss, så man var ju inte dummare än att slå tillbaks. obs! han var typ 1 o ett halvt huvud längre än mig men jag fick in flest träffar=)

Komer ihåg att vi grabbarna i kvarteret lekt krig (som förmodligen alla ungar) kommer ihåg att vi hade värsta tortyr metoderna där vi tog fångar o tvingade dem äta sand o ha krossat knäckebröd i kalsongerna :P

• 4 weeks later...

Vi körde SIB här hemma på gården :D

Tanterna tyckte nog inte det var roligt när man röjde med en "ksp" ner på gatan från trapphuset. :P

(Ekar en del i trapphus)

Och när vi tog fångar radade vi upp dom framför husväggen. hehe "Take no Prisoners"

Tyckte att det oftast var roligare att bygga fort och försvarsställningar än själva krigandet. Vi kunde hålla på i veckor och bygga det perfekta fortet, men när krigandet väl drog igång urartade det i vilda slagsmål istället efter 5 minuter. En gång tog vi dagmammans son (som är lika gammal som mig) som krigsfånge och band fast honom vid carporten. Han blev VANSINNIG när han inte kom loss, så vi vågade inte knyta upp repen. Han fick stå där i 2 timmar tills hans morsa kom hem... Vilka tider :D

Är det någon mer än jag som krälat i ett vattenfyllt dike??? Min mamma blev vansinig på mej när "krigaren" kom hem och var lerig överalt ja till och med i öronen hade jag lera och stövlarna var fulla med lera och vatten, snacka om förkylning efteråt. Det ska påpekas att vattnet i diket var ungefär 1 meter djupt så man fick hålla andan

nja inte ett vattenfyllt dike men vi lekte a-dyk=)

uppstignig ur sjön.........hehehehehehe

annars lite mindre vattenfyllda diken har man väl krälat omkring i

Hehehe ja det har man också gjort men bästa krigar minnet man har var när man körde närstrid med polarna och vi slog sönder varandra med stora påkar, när vi slutade så var följande skador 1 brutet revben, 2 utslagna tänder, 1 bruten arm och oräkneliga fläskläppar,hjärnskakningar och näsblod, det kallar jag att leka närstrid

Guest Lillan

Hehe...själv lekte jag krigare när jag senast var på Kålmården(lääänge sedan) med syster min... fast am. vi använde var nog i det roligaste laget... kottar dög fint att slå ut folk med...

Ehh blev en del klagomål när en som jobbade med att mata djur blev träffad i bakhuvudet, då slutade vi...

//Lillan

*oskyldig som f*n*

Hehehe ja det har man också gjort men bästa krigar minnet man har var när man körde närstrid med polarna och vi slog sönder varandra med stora påkar,

sånt pysslade vi med Highlander var poppis=) fast dock inte med påkar utan  såna där oranga vägpinnar något avkortade...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...