Jump to content

Piercings?

Guest

Recommended Posts

Ja, det har diskuterats huruvida man får ha tatueringar eller inte när man gör lumpen, men hur är det med piercingar?

Jag har en ring i varje öra och funderar på att göra 3-månaders, hur kommer det att fungera?

På Ing2 är policyn att soldaterna EJ får bära smycken av någon form under tjänst.

Detta är av säkerhets och hygienskäl, lite onödigt att fastna med sin piercingring eller liknande om man håller på att bygga bro etc.

Jag vet inte om det finns någon rikstäckande bestämmelse för smycken/piercingar.

The Swede

Personligen tycker jag att det mesta av dessa förbud är rent dravel. Det är något inkonsekvent att det inte är förbjudet med ringar på fingrarna. Är det något man risterar att fastna i när man arbetar med maskiner o dyl så är det sådana.

Så fram med håltången! :)

PÅ T2 var det ijallefall förbud mot piercing och smycken, med undantag, vigselring och liknande, under tjänst... Hadde några med diverse piercingar... Bara att ta ut på morgonen och stoppa in på kvällen... Tror det är rikstäckande...

En kul ankedot var att dom som bröt mot "bestämelserna" mest var faktiskt Officerarna, stora klackringar och guldkedjor var inte helt ovanligt...

Min åsikt är att uniform och synliga piercings är FEL, jag tycker det ser för jävligt ut.

När ks06 kom ner så hade en kille en barbell i ögonbrynet, inte snyggt...

Jag har haft piercings i örat(öronen) sedan -95, men är det uniform på är det ringar av.. synliga ringar i alla fall, min prins albert sitter bra där den sitter ;)

Hål kan man alltid göra om.

Mina 10mm krympte till 3-4mm under ks05, bara att töja på när man var hemma igen, no biggie!

Om du läser mitt inlägg en gång till så ser du att det står "soldaterna EJ får bära smycken av NÅGON form under tjänst"

Jo, visst, jag såg det. Frågan är om det i så fall bara är på Ing2 i hela världen som finger-rings-förbud råder och också efterlevs.

När jag var i Bosnien var det förbjudet med örhängen. Men blaffiga "FN-ringar" var helt ok.

Min åsikt är att uniform och synliga piercings är FEL, jag tycker det ser för jävligt ut.

Instämmer! Men det är en annan sak. Jag tycker det är helt ok att förbjuda sånt av estetiska skäl, men då ska man vara konsekvent. Säkerhetsmässigt är det dock värre med en ring på fingret än en ring i örat.

Ringen i bröstvårtan kommer jag iaf ha kvar i krig; nånstans måste jag ju hänga handgranaten. ;)

Sen så är det en massa extra tyngd at bära runt på :)

samt att du har lättare att förfrysa dig.. ;)

Så smycken försvinner när jag tar på mig unin.

Mina 14mm titantunnlar gör det helt klart lättare att förfrysa sig, samma sak med snoppen. Titan är dock inte så tungt :D

Är det kallt åker all metall ut...

Hmpf..smycken är för kvinnor!!! :P

Jag kan sträcka mig till ett halsband eller armlänk(?), men sen är det stopp... och absolut inget skrot i min lilla snopp ;)

Pffft, tunnis... ;)

Kan nog tåla att vara en "bitch" om jag får ha kvar mina ringar... wow.gif

det lokalbedövades innan, dock var det inte en höjdare att pikna första gången, att pressa ut koagulerat blod genom ett färskt sår, ajajajajajaj...

Jag har inte rakt igenom, leta efter prins albert så får du se...

Lite löjligt är det, vuxna karlar med skrot både här och där.....

Tog hål i ena örat när man var 19-20 år och hade en silverring under några år. Då var det en stoppnål i örsnibben mot en dörrpost som gällde. OBS i vänster öra. På 70-talet hette det högerörat är bögerörat. Ja, så visste man det :)

Har länge haft funderingar på att tatuera nåt häftigt nånstans men feg som man är så har det inte blivit något av med det. Men numera har ju varenda j...l en tatuering så nu är det ju nästan häftigare att vara "clean". Men nu är ju tatueringar ute också, ni såg väl dokumentären på TV 3 igår? Nu är det scaring och branding som gäller i de värsta kretsarna. För att inte tala om att dela tungan på längden. Man kanske kan dela andra kroppsdelar också, då kan man ju ha två samtidigt...... Bara en tanke.

Instämmer till fullo.

Tycker att det är bra att det inte är tillåtet med piercing/ringar osv. hade inte velat leta ett tappat smycke i motorrummet, bakom instrumentpanelen eller någon annanstans i helikoptern heller för den delen... FOD!!!

Man kanske kan dela andra kroppsdelar också, då kan man ju ha två samtidigt...... Bara en tanke.

V4isst kan man dela kuken också, men det är lite för klena marginaler för att chansa.

Men kanske senare? who knows???

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...