Jump to content

Guillou framrycker

Guest

Recommended Posts

En mycket träffande artikel...

Ur artikeln:

"Men vad de säger oss är att de vet hur världen ser ut om 25 år, då behövs inget svenskt försvar.

Men vet gör de inte. De chansar. Det är samma logik som i att avstå från brandförsäkring för att spara in premierna."

Mycket sant.....

Jävligt skön krönika av Guillou. Mitt i prick. Det är oftast intressant att läsa hans krönikor även om man inte håller med honom, han skriver på ett väldigt underhållande sätt.

Guest Dedicated

Nu när jag äntligen kommit in på Aftonbladet kan jag inte säga annat än att Guillou inte bara skriver bra böcker, han är en utmärt samhällskritiker också! Men tyvärr ändrar detta inte frågan i sak.......

Jag måste tyvärr hålla med om varje ord. Tänk på att ett attentat i böran av 1900-talet förlöste nog med hat för två världskrig...

Vet någon förresten vad Milou anser om EU? (som inte är något gott)

Att Guillo skulle vara råkommunist är bara b-u-l-l-s-h-i-t!

Han är one-of-a-kind, vilket väl är tur iofs

Han är och rör i både Liberalismen och konservatismen, även om han tillbringar mest tid i den röda vänstra delen...

Jag hoppas detta är inom gränserna för vad som är tillåtet på forumet, annars får jag väl ta lite skit från BlåGul ;)

Janne G är inte kommunist, dock rörde han sig i unga år i extremvänster-kretsar. Samma sak som Robert Aschberg. Dessa två har väl blivit, om man skall se objektivt på det, mycket duktiga journalister med en grävarförmåga utöver det vanliga. Dessutom ett ganska blixtrande intellekt från gång till gång.

Ledaren var annars så mitt i prick den bara kan bli, trodde aldrig Jan G skulle försvara FM, men man lär så länge man lever :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...