Jump to content

Hemvärnet under allmänt forum?

Recommended Posts

Jag undrar bara om det är möjligt om hemvärnet kan bli en egen "topic" som "markan" osv är. Nu när det verkar finnas så många hemvärnare på detta forum?

Skulle göra det lättare att hålla koll på alla inlägg som rör hemvärnet och helst när hemvärnet saknar ett riktigt forum?

Vad tror blå gul? och ni andra?

Ok, om vi nu ska lägga till ett Hv forum hur ska det då se ut?

Ska allt rörande Hv diskuteras där eller ska vi fortfarande diskutera vapen i kassunen och utrustning nere på mtrl. platsen?

Vart ska vi diskutera hemvärnets fordon?

I Hv forumet eller transportcentralen?

The Swede

BLÅGUL

Jag tycker att vapen och övrig materiel även fortsättningsvis ska diskuteras i respektive forum. Men allt övrigt rörande Hv hamnar i detta nya forum.

Hv:s fordon torde ju inte behöva särskilt stort utrymme eftersom de inte är särskilt många :angry::D

Ok, om vi nu ska lägga till ett Hv forum hur ska det då se ut?

Ska allt rörande Hv diskuteras där eller ska vi fortfarande diskutera vapen i kassunen och utrustning nere på mtrl. platsen?

Vart ska vi diskutera hemvärnets fordon?

I Hv forumet eller transportcentralen?

The Swede

BLÅGUL

Bara det som är specifikt för HV.

Mtrl såsom ryggsäckar på mtrlplatsen.

Vapen såsom trippelmonterade Gatlings i Kasunen.

Fordon såsom CV90 i transportcentralen.

Men alla frågor som rör Hv, tex baskern och stridsväst 2000 eventuella tilldelning i HV delen.

Guest Lt. payne

Det finns mycket inom Hemvärns rörelsen som kan behöva diskuteras.

Man får tips och goda råd på ett sätt som är oslagbart med ett eget forum.Mycket erfarenheter kan också spridas över landet via ett sånt forum.

Om man skulle ta upp en tråd om Hemvärnets tgb-bilar här så skulle väl inte det vara så farligt?? Forumet är ju ändå öppet för alla.

Mitt råd till blågul är: Öppna ett Hemvärnsforum snarast! :)

Behövs inget nytt forum tycker jag. Har sett många sajter som går i fällan att starta för många forums.

Tycker det är intressant att läsa om hemvärnet i dom forum vi har, men fanns det ett eget hv forum är det stor risk att jag inte orkade gå in där och missar det jag ser idag.

Ett eget Hv forum kan väl vara ok. Då HV intresserar mig lika mycket som politik, alltså inte alls, så skulle väl det vara ett framsteg för mig och några andra.

Dock har Pal och de andra några poänger, mer forum kan sprida ut intresset för mycket. Som det är idag så läser jag ju en del HV inlägg, det kommer jag inte att göra då, om än inte som konrollerande blågul.

Skall det vara ett nytt forum bör det nog vara organisationsomfattande, alltså det bör täcka in ALLT. Detta skulle underlätta onödiga tolkningar

Håller med llrp. Transportcentralen gör ju att man snabbt kan hoppa över det mest ointressanta i forumet som flygvapnets farkoster och dess organisation med kontaktofficerare för homosexuella osv. Att kunna fokusera på det viktiga bör prioriteras, ett bra förslag tycker jag.

Casca

:)

Håller med Pal och LRRP om riskerna med att dela upp forumet för mycket. Om ett HV forum startas så kommer utbytet mellan de som är intresserade av HV och de som inte är det att minska.

Ska det göras en förändring av indelningen så ska det i mitt tycke vara en förändring där ett "övrigt militärt" forum inrättas. I den avdelningen skulle allt av militärt intresse som inte hittar hem någon annanstans rymmas, även HV. På så sätt blir Markan ett riktigt off topic forum, och inte som nu ett forum för relevanta militära diskussioner till i stort sett vad som helst.