Jump to content

Nokia + Dart380

Guest

Recommended Posts

Hej allihop

Jag är en gammal signalist som gillar ljudet från Darten. Min fråga är om någon vet om det finns Dart380 pipet till Nokia-telefoner

Klart Slut.

Ahhhhhhh.....

Sinnessjuka människa!

Har du inte fått nog av det!

Efter en vecka med Darten så hade man ju "tinnitus" bara det att istället för de vanliga susningarna hörde man Dartpip överallt........

• 2 years later...

Eftersom jag nu har DART-ljudet som ringsignal, så undrar jag bara vad det egentligen är man hör ? Är det själva överföringen av data (typ faxljud) eller ?

/Gator

som gjorde vpl innan såna däringa moderniteter infördes :sniper:

@Gator

Ne det är bara ett ljud så man vet att något händer med darten typ.

Det går att stänga av, en funktion som nyttjades flitigt när inget befäl var i närheten utav XQ år 2001.

Efter en vecka med Darten så hade man ju "tinnitus" bara det att istället för de vanliga susningarna hörde man Dartpip överallt........

Men det är ganska bra att ha ljudsignal på när man sitter som signalist i Signal Center på utlandsmission upp till 10 timmar om dan och inte orkar kolla på Darten hela tiden!

Det är rätt enkelt att höra skillnad på t.ex format 100, 103 och 510 om man har lite rutin på det hela....

Men det är väl bara vid inkommande meddelanden? Vid utgående beror det väl på längden på meddelandet? Eller var det så vid alla meddelanden att längden bestämmer ljudet?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...