Jump to content

Ombytta roller

Haegg

Recommended Posts

Alla ni som tjänstgjort på Balkan kanske tycker det här är lite intressant.

Tre piloter från det flygvapnet kommer att bli Jugoslaviens första bidrag till FN-styrkorna sedan kommunisttiden. De tre skall ingå i FN:s mission på Östtimor.

De lär ju kunna bidra med kunskap om allsköns jäkelskap som lokala styrkor kan hitta på för att sätta käppar i hjulen för en FN-mission.

De bästa piloterna som Serberna har finns ju i "knight" divisionen (MiG 29). Dessa led mycket stora förluster under NATO vs Serbien konflikten. De skapade dig sig dock ett namn då de med maskiner som på klassisk MiG 29 manér funkade till 20% och med bristfälliga vapen utan tvekan tog strid. Några av de F15 / F16 piloter som var inblandade i striderna med dem har börjat mailväxla med dem. Var på ett föredrag m detta under min Intel skola, mycket intressant.

Är det stridspiloterdet gäller eller hkp FRÄD/SAR liknande?

• 5 years later...

Alltså, jugoslavien har haft folk i både unef(mellanöstern) och unifil(Libanon) som observatörer, där dom har visat sej vara väldigt duktiga och proffisionella. Tror säkert att dom kommer att göra bra ifrån sej i kommande missioner oxå :rockon:;-)

Men nu tror jag att rörmockaren har gått och blivit dödgrävare också. Den här tråden är ju död sedan 5 år tillbaka.

Dessutom finns inte Jugoslavien längre.

/K

ooops :ph34r: så kan det gå när inte haspen e på, glömde ju att notera att jugoslavien icke existerar, fast det gjorde den ju inte för 5 år sen heller, utan det måste ju vara serbien som menades även av trådskaparen, och min poäng är ju..... alla kan bli fredsaktivister om bara viljan finns :rockon::rockon::rockon:

sen e de väl bevisat....i soldf forum finns det inga glömda och begravda trådar. :clap::clap:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...