volvo_viking Posted August 9, 2005 Report Share Posted August 9, 2005 (edited) Volvo har ju en dieselsexa som även sitter i VW LT-31. Passar motorn på 13 bilens växellåda? Hur mycket och vad måste moddas om inte? Nu tänker jag mest på motor mot växellåda. Det kan ju bli problem med oljepump och utrymme också. Någon som har försökt? Finns det andra lämpliga diesel alternativ? //Janne Edited August 9, 2005 by volvo_viking Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boston Posted August 10, 2005 Report Share Posted August 10, 2005 Vad jag kommer ihåg från min kära lumpen tid (91) på 11:an som har samma motor som i 13 och 20 serien så är det bensin motorer av modell B30 (med dubbla förgasare). Dom är vad jag kommer ihåg från min tid av motorer och mekanik inte lika dom som satt i någon Lt- typ… Över tio år sedan så mitt minne kan ha tagit stor skada av tidens tand och andra orsaker… Pelle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted August 10, 2005 Report Share Posted August 10, 2005 Vad jag kommer ihåg från min kära lumpen tid (91) på 11:an som har samma motor som i 13 och 20 serien så är det bensin motorer av modell B30 (med dubbla förgasare). Dom är vad jag kommer ihåg från min tid av motorer och mekanik inte lika dom som satt i någon Lt- typ… Över tio år sedan så mitt minne kan ha tagit stor skada av tidens tand och andra orsaker… Pelle <{POST_SNAPBACK}> Det var väl inte vad som frågades heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john642 Posted September 11, 2005 Report Share Posted September 11, 2005 Volvo har ju en dieselsexa som även sitter i VW LT-31. Passar motorn på 13 bilens växellåda? Hur mycket och vad måste moddas om inte? Nu tänker jag mest på motor mot växellåda. Det kan ju bli problem med oljepump och utrymme också. Någon som har försökt? Finns det andra lämpliga diesel alternativ? //Janne <{POST_SNAPBACK}> snackade för ett tag sen med ett företag som heter SMT AB o fick följande svar : Jag har adapters färdiga för Volvo TD24, MB 300 D ( 5-cyl och 6-cyl ), S/V70 TDI och V70 D5 (samt även bensinmotorn). 2000:- plus moms styck. SMT AB Gösta Lindgren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts