Jump to content

Djur i försvaret, vilka förband?

Guest Nilsson.J

Recommended Posts

Guest Nilsson.J

Hej

jag undrar på vilka förband man fortfarande utbildar/ använder djur. Är det någon som vet något annat ställe än LG och K1?

mkt tacksam för svar!

Samtliga flygvapenförband som utbildar vpl - dvs F17, F21 och LSS - har hundar. Åtminstone LSS har dem dock inte på heltid så vitt jag vet. Detta eftersom hundgården numera är golfklubbens stuga. :baskerHV::banghead:

Då jag tidigare idag inte var vid mina sinnens fulla bruk så trodde jag efter lite snabbt genomflummande av denna tråd att den enbart behandlade hundar i det svenska försvaret. Så med fummliga fingrar och seg kola slängde jag ihop en tråd som jag senare upptäckte var i princip en kopia av denna. Det ber jag om ursäkt för.

Ouppmärksamhet leder till misstag. Misstag bestraffas. Jag har bestraffat mig själv.

Men den diskussion jag nämnde är jag fortfarande ute efter.

T.ex. Sjölejon är tydligen riktiga hejare på närskydd.

Vi har ju tre olika sälarter att dressera här i Sverige. Kanske vore något att beskydda vår minimala flotta med?

Guest Nilsson.J
Då jag tidigare idag inte var vid mina sinnens fulla bruk så trodde jag efter lite snabbt genomflummande av denna tråd att den enbart behandlade hundar i det svenska försvaret. Så med fummliga fingrar och seg kola slängde jag ihop en tråd som jag senare upptäckte var i princip en kopia av denna. Det ber jag om ursäkt för.

Ouppmärksamhet leder till misstag. Misstag bestraffas. Jag har bestraffat mig själv.

Men den diskussion jag nämnde är jag fortfarande ute efter.

T.ex. Sjölejon är tydligen riktiga hejare på närskydd.

Vi har ju tre olika sälarter att dressera här i Sverige. Kanske vore något att beskydda vår minimala flotta med?

hmm kanske vore nått. Sälar användes ju förr. Fattar inte riktigt vilken nytta de skulle göra nuförtiden bara?

jag menar det finns väl inte något direkt hot om minor mot vår flotta...å inga båtar vi behöver spränga med sälarna hjälp heller? eller? hehe

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...