Jump to content

MöP??

Delta Golf

Recommended Posts

Hehe kul svar :)

Men om jag omformulerar fragan?Varfor ar det sa tabu att vara intresserad av vapen och det militara?Jag forstar om man klar sig i camo och rakar haret i gymnasiet tex, men om man som vi.....OK dalig liknelse *lol :)

Nja, ni har fattat det hela fel. Det finns inget som heter MÖP, det är en motsägelse, det nya ordet är SMI; Sunt Militärt Intresserad.

Man KAN INTE bli för intresserad :)

Givet MÖP uttalande ;)

Nja... MÖP är väl mer dom som snackar mer än dom bordde... Dvs mycket tomt snack... :)

MÖP

1. Surfar vapenporr och SoldF.com pch mil.se en gång om dan minst

2. Har cammoplånbok

3. Har cammoskydd över klockan

4. Minst tre böcker eller videofilmer som handlar om krig, vapen etc.

5. Om möpen skall handla nåt skall det vara praktiskt i militära sammanhang

6. En möp köper inte grejer en möp "kittar" upp sig

7.Har en epostadress med nåt namn som antyder på hans status i Försvarsmaken

8.Bonus kund på "shoppen"

9.Mest kit vinner på HV övn

10. Tycker att ovanstående punkter är normalt betende

Det har ar kanske fel stalle for att fa nagra motargument men i princip, vissa vet hur manga bultar det finns i 78-ans Rolls likaval som diametern i motorcylindern pa den forsta Folkan.

Varfor skiljer det sig ifran att kunna allt om vapen och militaria?Ar det kanske for att vapen ar till for att doda andra manniskor och det ligger nagot (o)moraliskt i det?

Man kan bli stamplad som MöP, men kan man bli stamplad som exempelvis HöP?(Hastoverintresserad person)Jag menar, kollar man pa vissa tjejer sa kretsar allt deras snack kring hastar,hastaffischer,attiraljer,hasttidningar, ja det finns tom hastromaner!

Det ar i min mening inget fel om man finner nagot intressant och samtidigt spontant engagerande, vare sig det ar att kunna sarskilja bland frimarken eller att kunna sarskilja ammunition och dess verkan.

Men varfor just denna beteckning?Och varfor blandas en  MöPstamplad ihop med nagon som ar lite halvstord?I princip borde val alla vi har (och framforallt alla officerare som ju valt att fortsatta aven efter lumpen) vara asociala,vapenkata darar som ligger och drar sig i snoppen med Soldier of Fortune varje natt.

Det ar val snarare den bilden som sammanstalls med en MöP an exempelvis en harmonisk, vanlig kille aven med andra intressen som likaval kan vara medlem i HV efter att ha avslutat en utbildning hos nagot av de forband dit flest stridspittar soker sig till.

Sa igen, var gar gransen?

//D-G (MöP if you want)

PS.Det kanske ar det yttersta tecknet pa MöP att skriva en san har ifragasattande artikel pa ett sant har forum :) *lol*.DS.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...