Jump to content

Rätt hård tjej

Guest

Recommended Posts

Guest Hanfot

Jag tyckte att artikeln om de båda killarna var mer intressant.

Undrar hur Sloc i Burma igentligen tänker. Tror de på allvar att igen bryr sig om deras tyranneri? Hoppas deras räknade dagar är få.

Hmmm jo, men jag kan inte undgå att undra om de där båda har alla getterna hemma eller inte? De är där för att de tycker att det är spännande? Skeptisk...

Guest super Matrosen

Hade inte bangat för att ta en tur till burma o fightas lite ett par månader. Kanske låter tokigt men då är jag väl tokig antar jag.

Nej inte jag heller, men det handlar ju om vad man gör det för. Gör man det för att man tycker att det är "häftigt" att panga och riskera att bli skjuten eller gör man det för "en sak". Jag skulle inte heller banga att ta värvning hos jänkarna heller om jag trodde på deras ändamål. Jag skulle aldrig slåss för något som jag inte trodde starkt på och som var värt att döda för. Det enda som är värt det, är frihet och demokrati.

Vart då, hos jänkarna? Snacka med ambassaden är väl ett tips i såna fall. Hos gerillor... Tja, inte en aning... Men de tar nog emot de flesta, manskapsflödet är inte så stort gissar jag(obs! gissar)...

Håller med föregående talare.  Inte riktigt alla getter i hagen.

"Den ultimata kicken är att vara nära döden"

Gå och ställer er på ett järnvägsspår eller något lika smart.

Hård Tjej ???  Näe ugn och vilsen tyckte jag det lät som när jag läste artikeln men men sen är det ju expressen som har skrivit den så tjejen kan ju lika gärna ligga och sola i australien som att kriga i burma. Eller som det faktiskt stod i artikeln, hjälpa till med sjukvård och som språklärare och inte vara aktiv i några strider alls.

Det kanske är så enkelt att hon känner sympati med grillan för att hon har innefrån sett hur det vardagliga livet är för grillan och dess familjer.

Bara min mening, så mycket mer går det inte att få ut av en artikel som till större delen är ett utsmetat ansikte och med en källkritik som en 10-åring inte skulle vara imponerad av.

//målis

Åh herre gud...

Vad gör Benny i Burma??

Vad jag minns så var han inte den mest motiverade soldaten i min pluton men...

Man vet aldrig hur en mission kan påverka folk.

Men att Benny skulle ha varit jägarsoldat??

Mig veterligen så var det bara två jägare på 8. komp, 2. Plut. (den ena åkte hem pga magsjuka och jag stannade kvar) men begreppet kanske har utökats eller så... ???

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...