Jump to content

MUCK

Mojo

Recommended Posts

Så har man då muckat. Blandade känslor... attans skum känsla om inte annat. Och på tal om ingenting, den där jädra muck-låten! Hade det inte varit för omständigheterna hade jag nog dödat alla stereos som spelade den ganska omgående.

Den är nästan värre än "arbetarbröder".

Nu skall jag supa mig redlös. Adjöss :)

Vad och varför kallas det K23 på Såtenäs?

Gissar att det är Flygbasjägarskolan, men varför?

Jag gissar att han anspelar på Kasern23....  Men jag kan vara 'way off' :)  Men så tolkade ´jag det.

Så har man då muckat. Blandade känslor... attans skum känsla om inte annat. Och på tal om ingenting, den där jädra muck-låten! Hade det inte varit för omständigheterna hade jag nog dödat alla stereos som spelade den ganska omgående.

Den är nästan värre än "arbetarbröder".

Nu skall jag supa mig redlös. Adjöss :)

Om du haft en stimulerand utbildning kommer du efter bakfyllan att få ett sug efter uniformen efter ett tag. Ta vara på suget och gå med i FBU. Här kan du gå veckokurser med sjuklönegrundande inkomst. Välj bland drygt 70 veckokurser.

Även det lokala FBU förbundet och FBU förening bedriver utbildning. Dock utan större ersättning än den vanliga dagersättningen.

Sen kan du också gå med i hemvärnet efter en säkerhets kontroll och introduktionsutbildning som tar vansinnigt lång tid, eller de avtalsorganisationer som är knutna till HV som:

FRO(Tvåkönad fast mest äldre duktiga radiofarbröder)

SLK(kvinnlig)

SKBR(Kvinlig)

FMCK(Tvåkönad)

SBK(Tvåkönad)

Flygvapnet och marinen har motsvarande mindre organisationer.

Guest Greven

Det civila mörkret är skrämmande - folk går i otakt och bär olikformig utrustning samt mångfärgade kläder. Gör något nu - gå med i HV tex.

För det första så tycker jag att Mojo skall ta och svara på mina frågor angående flygbasjägarskolan! :)

sen får han supa och gå med i FBU eller HV :cool:

Tilläg Mojo. Finns det en liten, yttepytte chans att det var du som begärde skjuts med mig och den underbara tanten (kommer inte ihåg namnet) på F7 i våras?

Jag och tanten skulle inhandla fiskegrejer inför en överlevnadsövning och du kom med tåget och ville inte vänta på bussen.

Var det du ? :thumbs:

[Kan låta lite skumt det där ovanstående, speciellt om det nu itne var Mojo som åkte med i bilen] :what:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...