Jump to content

U2 ullevi 050729

bushman

Recommended Posts

tänkte bara visa er hur scenen kommer att se ut.

vissa dagar är man glad att man jobbar security på ullevi.

det där grå i mitten är en videoskärm liknade de som fanns med på melodifestivalens scen i år.

fast något större.

smygtitten är över för nu !!!

återkommer vid scenare tillfälle.

eller via pm

Oj. Ska det verkligen vara ett sådär stort avstånd mellan staketet och scenen? :huh:

Nja, som du ser så har de ett staket även runt de två "tarmarna"som går ut. Skulle tro att de har publik där inne också men att de har ett extra staket för att lätta på trycket.

På Elevation-turnen hade de ju folk inuti hjärtat också.

Oj. Ska det verkligen vara ett sådär stort avstånd mellan staketet och scenen? :huh:

Ja det är så att ni lära er att respektera artistens arbetsutrymme.

artisterna kräver visst "levnadsutrymme" och har även ställt krav på att få ta över österrike efter turnens slut.

nä skämt åsido det du ser är den sk "andra-kravallen".

om du kollar runt det röda småscenerna, så ser du att det är kravallstaket där också.

summa är alltså om du har parkettbiljett och orkar springa, kommer du komma nära bono och the edge.

oooops puktvåa

nu blev jag sur.....

hmm jag tror nog kabeldragning är straff nog :P

Se där ja. Va trist. Jag som föreställde mig att folk skulle stå och vifta med armarna precis vid scenen a'la Bruce Springsteen-video.

Men jag antar att det har med kändisskapet. Ju mer känd och "egen" desto längre bort måste publiken stå.

Nästan så man undrar ifall det finns arenor som kan husera BÅDE Wacko Jacko OCH publik... :huh:

Se där ja. Va trist. Jag som föreställde mig att folk skulle stå och vifta med armarna precis vid scenen a'la Bruce Springsteen-video.

Ja men det är ju just det man får göra om man läser Bushmans inlägg. Köa länge och spring snabbt som fan så kan du allt stå och känna Bonos svettlukt. ;)

@Bushman. 2.nd place is 1.st place looser. :P

Btw var kommer vi kunna stå tro?

Ja men det är ju just det man får göra om man läser Bushmans inlägg. Köa länge och spring snabbt som fan så kan du allt stå och känna Bonos svettlukt. ;)

@Bushman. 2.nd place is 1.st place looser. :P

Btw var kommer vi kunna stå tro?

AHAAAA... Jag tolkade det helt och hållet som att man skulle se till att ha parkett och kunna springa snabbt för att hinna fram till scenen och Bono innan väkterna haffar en... :huh:

Tänk dig hur skönt snurrig man kommer bli när man ska trassla sig ur den där första kravallen!

08:orna kommer ned på torsdag och om BOJO får bestämma står vi i givakt där kl 1700! Men vi tänker smita till Liseberg.... Bushman ser du fram emot en dans med Scotty? han är kanon om man gör som han säger! :surprise:

Hmmm....tycker inte att någon fanklubbsledare ska komma här och göra en politisk händelse av U2 konserten. Klä er i vitt och stödj den och den polistiksa åsikten. Ge fan i att politisera ett sådant arrangemang. Det är som den gågnen ett par jävla töntar stog och viftade med en stor Che Guevara flagga när studentsångaran i Lund Sjöng. Var mycket nära att slå ner hela högen och bränna flaggjävlen. Men det är min åsikt.

/martinator

Förtydligande: mitt inlägg åsyftar

http://aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,672499,00.html

Tänk dig hur skönt snurrig man kommer bli när man ska trassla sig ur den där första kravallen!

08:orna kommer ned på torsdag och om BOJO får bestämma står vi i givakt där kl 1700! Men vi tänker smita till Liseberg.... Bushman ser du fram emot en dans med Scotty? han är kanon om man gör som han säger!  0:)

hmm det där med liseberg kanske man skule kolla på....

fast nu är väl jag fast i en annan liten tillställning på någon ö.

skulle visst vara brandvakt. :huh:

vad gäller säkerhetsansvariga och turneledare har jag inga problem med.

så länge de håller sig inom lösbara former av galenskap brukar allt gå bra.

fast det kan ju vara bra med en förövning inför 3 sep manövern.

@ mattias:

vad jag förstår så är det fria lekar för humpet som vanligt.

fast ni får nog gå in via någon special-ingång, och inte kuta runt på ullevi som ni vill under konserten.

men gissar att ni är på planen, då det verkar vara ont om sittplatser :)

fast du kommer inte ha ork att se någon konsert, du kommer få stifta bekantskap med ett nytt ord: "SHOWPOWER"

tänkte bara visa upp en annan scen som finns på en plats i göteborg.

tysk brandövn plats med moms

färdig att fyllas med pyro och redo att spela så att miljökontoret svimmar av ren lycka, över att deras kaffebröd är säkrat för de närmsta fem åren.

100 dB my ass....

obs för er som är modemriddare stor scen stor bild.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...