BJK Posted July 17, 2005 Report Share Posted July 17, 2005 Finns det någon IPOD-kunnig person här? Har en IPOD med mp3-musik på och man använder ju programmet ITunes för att ladda in mp3:orna i IPOD:en. Innan HD-kraschen så funkade det så att IPOD:n och ITunes synkade när man kopplade in IPOD:en via USB, men problemet nu (är jag rädd för) är att eftersom alla mp3:or försvann från PC:n i smb med HD-kraschen så kommer alla mp3:or försvinna från IPOD:en också?!? Inte roligt att bli av med låtar ur IPOD:en bara för att man inte har dom liggandes på sin PC :( Kan man göra någon inställning så att man INTE behöver ha exakt samma mp3 på PC:n som i IPOD:en, så att man själv kan välja vad som ska synkas och inte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS Posted July 17, 2005 Report Share Posted July 17, 2005 Jag hoppas inte att det blir som du skriver, det vore trist. Jag föreslår ett besök här. Dom kan nog hjälpa dig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerL Posted July 17, 2005 Report Share Posted July 17, 2005 Finns det någon IPOD-kunnig person här? Har en IPOD med mp3-musik på och man använder ju programmet ITunes för att ladda in mp3:orna i IPOD:en. Innan HD-kraschen så funkade det så att IPOD:n och ITunes synkade när man kopplade in IPOD:en via USB, men problemet nu (är jag rädd för) är att eftersom alla mp3:or försvann från PC:n i smb med HD-kraschen så kommer alla mp3:or försvinna från IPOD:en också?!? Inte roligt att bli av med låtar ur IPOD:en bara för att man inte har dom liggandes på sin PC :( Kan man göra någon inställning så att man INTE behöver ha exakt samma mp3 på PC:n som i IPOD:en, så att man själv kan välja vad som ska synkas och inte? <{POST_SNAPBACK}> Har du dina musik filer i iPoden så har du dem där. Testa din iPod och kolla att du har musiken kvar. Den musik du hade på hårddisken är tyvärr förlorad men dina filer i iPoden ska du ha kvar. Du kan i inställningar för iPod i iTunes ändra och ta bort synkningen. PerL (iPod 20Gb sedan två år) Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalfisk Posted July 17, 2005 Report Share Posted July 17, 2005 Använd ett annat program än Itunes så att du kan föra över låtarna Ipod -> Dator. Jag har använt Ephpod och det fungerar riktigt bra. http://www.ephpod.com/download.shtml Själklart så ska du installera Itunes när du har fört tillbaka din mp3 samling till datorn då Itunes äger =) -Skalfisk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isgubbe Posted July 17, 2005 Report Share Posted July 17, 2005 Har oxå använt ephpod vid liknande situation det funkar. Lite synd att man inte kan synka åt båda hållen med itunes men ska tydligen vara en säkerhetsgrej efter vad jag förstått. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LT Posted July 17, 2005 Report Share Posted July 17, 2005 Redigera -> Inställningar -> iPod -> Musik -> Hantera spår och spellistor manuellt Detta bör räcka för att iTunes inte skall "uppdatera" din iPod. Hämta sedan över all musik med ovan nämnda program. Vill du vara på den jättesäkra sidan kan du ju se till att inte ha iTunes installerat innan du kopierat över musiken på hårddisk. "Säkerhetsgrejen" går väl ut på att försvåra och förhindra att man låter polarna ta del av sina 60 GB ärligt () rippade musik, för att på så sätt motverka piratkopiering. Eftersom man mig veterligen får göra kopior till vänner kan det tyckas onödigt med detta hinder, men det finns inget som säger att Apple måste göra privatkopiering lättare, och till skillnad från vissa CD-kopieringsskydd som implementerats genom åren är detta hinder fullt tillåtet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosmo Posted July 18, 2005 Report Share Posted July 18, 2005 Om du använder Winamp så kanske detta kan vara av intresse http://www.mlipod.com/index.php. Bör gå att kopiera filer från ipod till PC... /Cosmo Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted July 18, 2005 Author Report Share Posted July 18, 2005 Tackar så mycket! Nu har jag installerat och tråcklat tills det fungerar, så nu ligger jag på plus hos den som bestämmer här hemma! Det är ju hennes IPOD..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.