Jump to content

Brilliant marknadsföring

Guest J-Star

Recommended Posts

som sagt...dom som ska se det ser det...nämligen dom som sitter i ett flygplan på väg in för landning.

Någon som vet hur dom gjort...måste varit svårt att få det rätt....man får ju ingen direkt överblick från marken och en helikopter verkar dyrt...lär ju ta ett tag. lyftkran???

När de gör sånna här cirkelformade mönster används ju snören för att få till runda cirklar men här handlar det ju om andra fomer.

Någon som vet hur dom gjort...måste varit svårt att få det rätt....man får ju ingen direkt överblick från marken och en helikopter verkar dyrt...lär ju ta ett tag. lyftkran???

Tror du att SJ har svårt att skaka fram lite pengar för att hyra en hkp för ändamålet? Reklam är ju inte direkt något som är gratis. Och SJ är ju inte direkt kända för att bjussa folk på tågresor...

pengar.jpg

det är nog iofs inte omöjligt....flera timmar på varje ställe på flera stället blir säkert dyrt men det har dom nog råd med som sagt.

vi säger att det funkar ekonomiskt då :) men funkar det praktiskt? eller hur har dom annars gjort???

Läste att dom hyrde åkern för 100 000 kr. Den klipps lite då och då, minns inte om dom använder häcksax, gräsklippare eller röjsåg. I reklamsammanhang är inte 100 000 kr mycket pengar.

Guest J-Star
Läste att dom hyrde åkern för 100 000 kr. Den klipps lite då och då, minns inte om dom använder häcksax, gräsklippare eller röjsåg. I reklamsammanhang är inte 100 000 kr mycket pengar.

150 000 SEK per åker står det i artiklen. Samma som för en helsideannons.

/J

Jo det läste jag också..men jag menar hur dom fick proportionerna rätt...det är ju en stor yta och svårt att få överblick. ser ju väldigt bra ut. Hur dom sedan kapade sjäva gräset är väl mindre intressant.

min gissning är att dom använde mallar av tyg eller liknande.

Va? jag som trodde det var UFOsar som orsakade dessa sädesfälts formationer. :P Skulle gissa det finns en hel del duktigt folk i England som fixar till både den ena än märkligare formationen än den andra, dom brukar ju göra det i smyg och snabbt dessutom, och gratis.

Jo det läste jag också..men jag menar hur dom fick proportionerna rätt...det är ju en stor yta och svårt att få överblick. ser ju väldigt bra ut. Hur dom sedan kapade sjäva gräset är väl mindre intressant.

min gissning är att dom använde mallar av tyg eller liknande.

Min gissning är att man använder sig av någon form av rutsystem och delar upp hela fältet i massor med rutor. Därefter är det ju lätt att göra om en "bild" från datorn till ett möster i verkligheten.

Känns som att det är samma teknik som används vid fotbollsevenemang och andra folkmassekonstellationer när man vill få människor att bilda stora motiv.

Min gissning är att man använder sig av någon form av rutsystem och delar upp hela fältet i massor med rutor. Därefter är det ju lätt att göra om en "bild" från datorn till ett möster i verkligheten.

Känns som att det är samma teknik som används vid fotbollsevenemang och andra folkmassekonstellationer när man vill få människor att bilda stora motiv.

Men då har man ju dom numrerade stolarna som givna punkter i bilden...några sådana finns ju inte på en åker. Borde vara betydligt svårare...

öh grabbar, jag tror mänskligheten redan har löst vissa av era problem.

vi har tex orion-bilden i england, som visserligen är urgrävd i en kulle men ända bra mycket större än vad en bronsålders människa kan hålla koll på.

och i sydamerika finns ju de där linjerna som föreställer spindlar, kolibris och andra djungeldjur, uppe på en högplatå.

de gjordes i mänsklighetens barndom och bra långt innan br montgolfier fick fart på sin varmlufts ballong.

dessutom lär man ju sig i varje överlevnadsbok att trampa ut "SOS" i snö, så det skall synas från luften.

tror inte med dagens gps-teknologi att det behövts speciellt mycket flygtid för att fixa dem.

däremot borde de väl vara skrivna hyggligt nära inflygningsrutten för inrikesflyget så att de har någon verkan.

lite jobbigt att fixa skrift som kan läsas från 10 000 m etc.

däremot borde de väl vara skrivna hyggligt nära inflygningsrutten för inrikesflyget så att de har någon verkan.

lite jobbigt att fixa skrift som kan läsas från 10 000 m etc.

"När man börjar inflygningen mot Landvetter, Arlanda och Sturup så möts man av ett sädesfält med priset 267 kronor, en tågsträcka och SJ:s logga." - från artikeln ;)

• 2 weeks later...
öh grabbar, jag tror mänskligheten redan har löst vissa av era problem.

Ja det är ju ganska uppenbart att dom löst problemet...frågan var HUR!

Genom att fråga dessa herrer som kommer i lustig formade farkoster naturligtvis!

Kontakt får man genom att använda eninte helt okänd apparat

Vad trodde du :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...