armywoman Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Tadaa! Jag efterlyser några recept på drinkar som har namn med militär anknytning! Ska styra upp en stor fest senare i sommar med "grönt tema"... De enda jag hittills känner till är drinkarna Bullhunter, päronbomb samt infanterield. Givetvis oxå pinkydrinken, men den hoppar jag nog över... Shooot!!! // Armywoman Edit: förtydligade ämnets titel/Henke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Animal Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Här ska du få 4 stycken som jag brukar testa på folk B52 Lika delar Kahlúa, Dooleys, Cointreau Serveras i snapsglas. Häll sakta de olika likörerna över en tesked så att de inte blandar sig. Börja med Kahlúa, sedan Dooleys och sist Cointreau CORPSE REVIVER 5 cl Gin 1 cl Pernod 2 cl Citronjuice 3 stänk Grenadine Highball-glas Mixas Silas i glaset Toppa med soda Citronskiva Cocktailbär DICTATOR 4 cl Vodka 1 cl Peter Heering 1 cl Apricot Brandy Rocks-glas Mixas Silas i glaset Krossad is Citronskiva Körsbär Bazooka 2 cl Vodka 2 cl Blå Curaçao 2 cl mjök Skakas kraftigt med krossad is och silas upp i snapsglas. Kan drickas både som drink och som shot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M00nStalker Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Först av allt ber jag om ursäkt för att jag bara har recepten på engelska och med andra mått, sen ska jag säga att jag inte har provat på någon eftersom jag inte dricker. Om du verkligen behöver det kan jag fixa en översättning. B-24 Bomber, Ganska självklar 1/2 oz Vodka 1/2 oz Rum 1/2 oz Tequila 1/2 oz Gin 1/2 oz Triple Sec 1 oz Orange Juice 1 oz Pineapple Juice 1 oz Cranberry Juice 1 oz Sour Mix 1 cup Ice 1/4 oz 151-proof Rum Blend all ingredients except 151-Proof Rum. Pour into a glass and float 151-Proof Rum on top. TNT 1 oz. Bourbon 3/4 oz. Pernod Stir with ice cubes in an old-fashioned glass. Add water or club soda if desired. Stinger 1 1/2 oz. Brandy 1 1/2 oz. White Creme de Menthe Mix ingredients with ice in a shaker and strain into a chilled cocktail glass. Depth Charge 1 oz Apple Brandy 1 oz Brandy 1 dash Lemon Juice 1 dash Grenadine Ice Shake with ice and strain into a glass half filled with ice cubes. Hurricane, med lite fantasi så... 2 oz Dark Rum 2 oz Light Rum 1 tbsp Passion Fruit Syrup 2 oz apricot nectar 2 oz strawberry nectar 2 tsp grenadine 2 tsp Lime Juice Ice Shake well with ice and strain into a hurricane glass filled with ice. Vanguard 3 oz Light Rum 1 oz Maple Syrup 1 oz Lemon Juice Ice Shake well with ice and strain into a glass 2/3 full of ice cubes. Alamo Defender 1 1/2 oz Tequila 1 oz Orange Juice 1/2 oz Pineapple Juice 1 splash Lemon-Line Soda Ice Mix with ice and strain into a glass. Submarino 1 oz. Tequila 1 large mug or stein of Beer Fill mug with cold beer within several inches of the rim. Add tequila into the mug. Omaha Special, kan säkert kallas omaha beach special 1/3 oz Melon liqueur Melon liqueur 1/3 oz Banana liqueur 1/3 oz Bailey's irish cream Pour carefully layering the drink. Open Wound, min favorit (namnet då) 1 oz. Everclear Whiskey Dash Tabasco Sauce Small Olive Fill a shot glass with Everclear and drop a dash of tabasco sauce in and around the edge. Garnish with the small olive. PS lycka till med festen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Alltså... I en B52 skall det vara Baileys Irish Cream och INTE Dooleys!!! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Animal Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Alltså...I en B52 skall det vara Baileys Irish Cream och INTE Dooleys!!! ;) Baileys går också bra.... Dooleys är bättre :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted July 5, 2005 Forumsledning Report Share Posted July 5, 2005 Alltså...I en B52 skall det vara Baileys Irish Cream och INTE Dooleys!!! ;) Mycket riktigt. B52 uppfanns långt före Dooleys.. ful-B52 är ju inge bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Andersson Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 MINTTU O CHOKLADMJÖLK 50/50 SMASKENS!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Alltså...I en B52 skall det vara Baileys Irish Cream och INTE Dooleys!!! ;) Mycket riktigt. B52 uppfanns långt före Dooleys.. ful-B52 är ju inge bra Sätt eld på Cointreaun så har du en Burning B-52! Skall inmundigas med korta avklippta sugrör! Blev ett antal sådana när US gick in i Kuwait den natten efter som man ändå var på krogen då..... B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 En drink med klart målande namn: Tommy cyklar och välter (20cl Vodka, valfri sort) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Alltså...I en B52 skall det vara Baileys Irish Cream och INTE Dooleys!!! ;) Mycket riktigt. B52 uppfanns långt före Dooleys.. ful-B52 är ju inge bra Sätt eld på Cointreaun så har du en Burning B-52! Skall inmundigas med korta avklippta sugrör! Blev ett antal sådana när US gick in i Kuwait den natten efter som man ändå var på krogen då..... B) Privé i Malmö körde halva priset på den, den natten - såldes även under namnet Irak-special! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Animal Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Hittade en till: Army and Navy Ingredienser 1 st Cocktailglas. 4 cl Gordon's London Dry Gin 1.5 cl Pressad citron 1 tsk Monin Raspberry Mixning Röres med is. Silas upp i ett kylt cocktailglas. Har dock inte själv hunnit testa denna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armywoman Posted July 5, 2005 Author Report Share Posted July 5, 2005 TACK för alla tips!!! Dom é nice allihop!!! @M Andersson @Vargas Även tack för tipsen på "Minttu & chokladmjölk" samt Tommy cyklar & välter" men jag efterlyste drinkar med MILITÄRA NAMN i denna tråden! ;) Kan förresten tipsa (er om min egen *Dont try this at home-kromosomförändringsdrink* vid namn JAS! Ta ett shotglas & fyll upp med 80% strårom & rör i lite florcocker samt pressa i en citronklyfta... Jag lovar er, det räcker med en flygtur med en sån innan man kraschar... Jag vet!!! // Armywoman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Aldrig hört talas om Cykelskytte? Scud med 3 fällskärmsjägare: 6 cl Gin 6 cl Vodka 6 cl Whisky 6 cl Rom Till detta serveras tre glas med 6 cl Southern Comfort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Ubåt: Ett snapsglas Jägermeister i en stor stark Atomubåt: Ett snapsglas öl i en stövel Jägermeister. (Sen är kvällen räddad) Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Alltså...I en B52 skall det vara Baileys Irish Cream och INTE Dooleys!!! ;) Mycket riktigt. B52 uppfanns långt före Dooleys.. ful-B52 är ju inge bra Sätt eld på Cointreaun så har du en Burning B-52! Skall inmundigas med korta avklippta sugrör! Blev ett antal sådana när US gick in i Kuwait den natten efter som man ändå var på krogen då..... B) Privé i Malmö körde halva priset på den, den natten - såldes även under namnet Irak-special! Vet inte hur många Greven i Halmstad sålde den natten, men det blev garanterat 3-siffrigt..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Vad är det här? Grovspol den självklara drinken med militäranknytning, varför blir den inte nämnd förrän efter femton inlägg? Den har ju tillochmed en egen tråd. EDIT: Okej, trådens titel var "Goda drinkar" iofs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 SoCo: 1 del Southern Comfort, 1 del lime (typ 2 cl vardera). Skakas ordentligt i is. Mild och lite annorlunda god smak (om den inte skakats för lite vill säga). Kan pimplas i hur stora mängder som helst under en kväll (erfarenhet visar). EDIT: Ok, ingen militär anknytning... men ärligt talat tycker jag inte att särskilt många drinkar här har det annat änm till namnet. :P /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
n1cklas Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 nääh , men vad hade man behövt blanda i om det hade varit militär anknytning ? ärtsoppa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 nääh , men vad hade man behövt blanda i om det hade varit militär anknytning ?ärtsoppa ? Den här blanddrickan kanske? Inte provat att blanda sprit i den där än, ska hitta den i butik först. Ska tydligen finnas här i närheten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Vad är det här? Grovspol den självklara drinken med militäranknytning, varför blir den inte nämnd förrän efter femton inlägg? Den har ju tillochmed en egen tråd. EDIT: Okej, trådens titel var "Goda drinkar" iofs Ja, vadå? Grovspol är ju hur god som helst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Ja, vadå?Grovspol är ju hur god som helst. Mmm. Annars kan man blanda Mintu, Lapponia Mustikka och Sprite i lagoma delar så får man en god drink. EDIT: Vet inte vad jag vill kalla den, "Finsk kustjägare" kanske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Annars är alltid GT (utläses som Gin & Tonic, Gasturbin eller Grundtillsyn) en klassiker i militära verksamheter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sljivovica Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 "HD" som inmundigades friskt på BA-missionerna; Whisky Baileys Kaffe (Prova fram lämpliga proportioner..) Som OT kan jag presentera "Tomi Kallion´s" som experimenterades fram som en hyllning till Frölundas nyförvärv, sedermera guldhjälte.. Mjölk Pulverkaffe O´boy Koskenkorva Blanda och värm i mikron. (Samma här, testa fram prop..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 9, 2005 Report Share Posted July 9, 2005 En HD består av: 3cl Baileys 3cl Whiskey Fyll upp med varmt kaffe i ett högt glas. Mums fillibabba. The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
oz Posted July 9, 2005 Report Share Posted July 9, 2005 Nu vet jag inte var ni lärt er drinkarnas innehåll men en B-52'a för mig har alltid innehållit, och i denna ordning: 1/3 Kaluha 1/3 Baileys 1/3 Grand Marnier Alla andra varianter har kallats B-53, B-54 osv... Fick även variationer när allt ska skakas också länk Ett annat tips på drink (borde inte allt som har med alkohol att göra kunna kallas militäriskt? Militärer är ju inte direkt kända för att dricka lite) som jag kan ge är FLATLINERN. Tanken är tydligen att det röda strecken ska symbolisera strecket.. Aningen långsökt kanske men VÄLDIGT effektivt när man vill knäcka machopolarna. Here goes: 1/2 Tequila ca.5 droppar Tabasco 1/2 Sambuca Har ni nu gjort rätt så är den fint skiktad och redo att inmundigas. SVEP! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted July 9, 2005 Report Share Posted July 9, 2005 Det självklara valet för jägare världen över! Annars kan du göra en white christmas. 2 cl Explorer 20 droppar Tipex eller en. BLACK HAWK 4 cl Gin 2 cl Whisky Röres med is BACKFIRE 4 cl Havana Club Anejo 3 3 cl jordgubbslikör 4 cl färskpressad grapefruktjuice Acaciahonung grönpepparkorn Röres i cocktailglas Honung och peppar ihopröres,klicka en liten klump i glaset (som flyter upp) Garnera med jordgubbe på kanten drickes med smalt sugrör 43:an ( En kille i 91:an heter så :P ) 4-6 cl Licor 43 Fyll upp med mjölk i ett highball-glas. ATOMBOMB Lika delas sambuca och Dooleys Ett stänk Grenadine på toppen. (skiktas med sked) Detta skapar synen av en atombomb som sprängts, med svampmolnet ovanför. Serveras i shotglas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malaj Posted July 9, 2005 Report Share Posted July 9, 2005 Kanske den gamla från tidigt 60-tal: Vämö-parken 1 klunk Absolut Rent Fickljummet Brännvin 1 klunk dito Pommac; helst utan kolsyra. Dricks i den ordningen (pga av att glas saknas) samt efterföljs av grimascher och vällustigt grymtande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isgubbe Posted July 9, 2005 Report Share Posted July 9, 2005 En HD består av: 3cl Baileys 3cl Whiskey Fyll upp med varmt kaffe i ett högt glas. Mums fillibabba. The Swede Jag trodde du fick nog av den sist :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 9, 2005 Report Share Posted July 9, 2005 En HD består av: 3cl Baileys 3cl Whiskey Fyll upp med varmt kaffe i ett högt glas. Mums fillibabba. The Swede <{POST_SNAPBACK}> Jag trodde du fick nog av den sist :P <{POST_SNAPBACK}> Den kan man aldrig få nog av Link to comment Share on other sites More sharing options...
Power King Posted July 9, 2005 Report Share Posted July 9, 2005 Jägar Bailys 2dl sprit 35 1/2 påse chokladpulver. serveras i vikkåsa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.