kalpdal Posted July 3, 2005 Report Share Posted July 3, 2005 Inför min inryckning på T2 den 29:e augusti så har jab blivit lite fundersam över tågbokningen. Jag ska anmäla mig hos kasernvakten på T2 senast 1200. Jag hade tänkt att ta tåget från Malmö C 0614 och vara i Nässjö 0806 där jag ska byta till nåt regionalt 0817 och sen är jag framme i Skövde 1001. Nu till frågan: Är det lätt att hitta på Nässjö C eller är det som en stor djungel för någon som är där för första gången och avgår regionaltågen i tid så det inte blir massor av förseningar och man kommer försent till inryckningen? Eller ska man satsa att åka på söndagen och(om det går) sova på regementet en dag innan man ska vara där? Nästa fråga: Om man kommer fram i tid till Skövde C hur lång tid tar det då att ta sig till kasernvakten vid T2? Tacksam för alla svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M00nStalker Posted July 3, 2005 Report Share Posted July 3, 2005 (edited) Nästa fråga: Om man kommer fram i tid till Skövde C hur lång tid tar det då att ta sig till kasernvakten vid T2? Om du vet hur du ska gå så tar det 10-15 minuter i lite halvlångsam takt (takten man när man tänker på en massa saker). Vad rycker du in som?? Om du vill veta något, vägbeskrivning eller nåt annat så är det bara att fråga (här eller i PM). Edited July 3, 2005 by M00nStalker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalpdal Posted July 3, 2005 Author Report Share Posted July 3, 2005 Jag rycker in som Kabelman. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M00nStalker Posted July 3, 2005 Report Share Posted July 3, 2005 1a Kompaniet? Karlborgs kompani Iså fall får du det nog bra i början, gjorde själv min gsu där Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalpdal Posted July 3, 2005 Author Report Share Posted July 3, 2005 1a Kompaniet? Karlborgs kompani Iså fall får du det nog bra i början, gjorde själv min gsu där Jupp gör min GSU på karlsborgs kompani Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
achilleos Posted July 3, 2005 Report Share Posted July 3, 2005 Eller ska man satsa att åka på söndagen och(om det går) sova på regementet en dag innan man ska vara där? Du kommer att sitta på tåget tillräckligt många söndagkvällar ändå framöver så passa du på att vara hemma och åk på måndagen. Kommer du för sent pga tågförseningar så får du inte nån skit, oroa dig inte för det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted July 3, 2005 Report Share Posted July 3, 2005 Kommer du för sent pga tågförseningar så får du inte nån skit, oroa dig inte för det. Dock bör man tänka på att ha med sig ett intyg från konduktören som intygar att tåget var försenat. Men iofs kanske det är lite softare regler första gången man åker dit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 3, 2005 Report Share Posted July 3, 2005 Vättertåg mot Skövde brukar avgå från spår 5B. Ditt tåg från Malmö kommer troligtvis in på spåret närmast stationshuset, tror det är spår 1, spåren heter olika på olika sidor av övergången så jag är inte säker. Du går iallafall uppför trappan till övergången och sen ligger spår 5B ungefär halvvägs över, på höger sida. Väl framme i Skövde så tar det 5-10 minuter till T2, är troligtvis skyltat vid inryckningsdagen. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M00nStalker Posted July 3, 2005 Report Share Posted July 3, 2005 (edited) Det är inte säkert att det är skyltat, det var inte det förra året vad jag kan minnas, men det är inga problem, det är bara att fråga skövdebefolkningen som är ganska hjälpsamma mot soldater. Jupp gör min GSU på karlsborgs kompani Kan bara gratulera till det gjorde som sagt mina första 2,5 månader på 1 kompaniets Ledningspluton. Vi sjukvårdare spöade kabeldragarna i allt förövrigt. ;) EDIT: Hur länge ligger du inne? Edited July 3, 2005 by M00nStalker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted July 3, 2005 Report Share Posted July 3, 2005 annars så har T2 egna bussar som går till och från malmö, iaf efter det att du har ryckt in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted July 3, 2005 Report Share Posted July 3, 2005 Skövde C ---> Skövde Garnisson Sedan kan kanske någon bättre vetande säga vart infarten ligger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 3, 2005 Report Share Posted July 3, 2005 annars så har T2 egna bussar som går till och från malmö, iaf efter det att du har ryckt in. Det hjälper väl inte honom på inryckningsdagen? :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted July 3, 2005 Report Share Posted July 3, 2005 Nja det är osäkert, då de(skövde garnision) har massa bussar som åker och hämtar folk runt om i riket även på inryckningsdagen, men jag är inte säker på om även dessa bussar går från malmö, kan ju vara värt att kolla upp tänkte jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
softfeel Posted July 3, 2005 Report Share Posted July 3, 2005 Skövde C ---> Skövde Garnisson Sedan kan kanske någon bättre vetande säga vart infarten ligger. Om inte kalpdal förstår kartan så kan jag förklara. Den svart/vit/rödacirkeln är stationen och T2 är området ca: 3cm (på kartan) söder om stationen med grön bakgrund som Kasernvägen går igenom. Vakten är vid "s":et eller "e":t i Kasernvägen. För att komma till T2 är det lättast att vägen väster om järnvägen. När du går till T2 kommer du att se järnvägen nästan hela tiden. Efter cirka 800m kommer du fram till en tvärgata med en skylt där det står "Skövde garnison" eller liknande. Gå då under järnvägen och sväng vänster så ser du T2. Lycka till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 3, 2005 Report Share Posted July 3, 2005 Nu är denna vägbeskrivning för bil men den ger ändå en liten idé om vägval. http://www.gulasidorna.se/query?what=route...4gen+3+Sk%F6vde The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalpdal Posted July 3, 2005 Author Report Share Posted July 3, 2005 EDIT: Hur länge ligger du inne? Ligger inne endast 230 dagar tyvärr. Synd att man skulle hamna som kabelman, blir väl inte så stor chans till utlandstjänst då antar jag. Ni ska ha stort tack för svaren grabbar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
achilleos Posted July 4, 2005 Report Share Posted July 4, 2005 Kan inte för mitt liv förstå hur alla de tusentals lumpare som gjort sin värnplikt i Skövde, innan internet och soldf fanns, hittade första dagen!? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted July 4, 2005 Report Share Posted July 4, 2005 Kan inte för mitt liv förstå hur alla de tusentals lumpare som gjort sin värnplikt i Skövde, innan internet och soldf fanns, hittade första dagen!? ;) Hemvärnet gjorde eftersök i en vecka? Kabeltattandet är den ädlasta konsten inom FM.... och tro mig.. du kommer få annat att göra än att tatta kabel också ;) //Fu Dahlberg, Kabeltattandets härförare, T2 01-02 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KD803 Posted July 4, 2005 Report Share Posted July 4, 2005 Kabeltattandet är den ädlasta konsten inom FM.... Jo, de är ju den enda delen av FM som fått en spelfilm gjorda om sig. Förutom achilleos gästspel i Nionde kompaniet då. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M00nStalker Posted July 4, 2005 Report Share Posted July 4, 2005 EDIT: Hur länge ligger du inne? Ligger inne endast 230 dagar tyvärr. Synd att man skulle hamna som kabelman, blir väl inte så stor chans till utlandstjänst då antar jag. Ni ska ha stort tack för svaren grabbar! Ja det var det jag tyckte var lite konstigt förra året bestod Ledningsplutonen endast av GB & E soldater (senare anslöt KB), så dom måste väl ha ändrat organisationen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts