Vildmannen Posted June 30, 2005 Report Share Posted June 30, 2005 http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_10040734.asp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FhF laddare Posted July 9, 2005 Report Share Posted July 9, 2005 Fan den dåren som inte kan se skillnad på ficka och F***a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobberman Posted July 9, 2005 Report Share Posted July 9, 2005 (edited) Fan den dåren som inte kan se skillnad på ficka och F***a Subtilt.....Mycket subtilt Edited July 9, 2005 by rille116 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted July 9, 2005 Report Share Posted July 9, 2005 Fan den dåren som inte kan se skillnad på ficka och F***a <{POST_SNAPBACK}> Umm.. vad menar du med F***a? Kan du förtydliga dig lite kanske? Varför skulle han inte kunna se skillnaden på vad det nu är och en ficka? Jag förstår inte vad du menar. Ett väldigt kryptiskt inlägg... Känns som att det liksom inte tillför något till diskussionen, eller vad säger du själv? /E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bliss Posted July 9, 2005 Report Share Posted July 9, 2005 Får väl hjälpa till att skingra mystiken... Finns ett (ö)känt videoklipp på Dopping, där tungan slirar på ordet ficka. (Tror det kommer från nåt Morgonprogram) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted July 10, 2005 Forumsledning Report Share Posted July 10, 2005 Mer information och intervju http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmed...p?version=50683 Han har ju varit både på Cypern-mission och lumpen på VPL-nytt. Tror det är helt rätt att ha civil kompentens på dylika poster att bete sig myndighetsaktigt mot media burkar inte funka så bra och har prövats av andra förr utan vidare resultat. Helst hade jag nog sett någon mer kraftful, tex Aschberg, motsv. Fast det hade inte försvarsbudgeten räckt till. Kanske kunnat lockas med tjänste STRB90H.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted July 10, 2005 Report Share Posted July 10, 2005 Fan den dåren som inte kan se skillnad på ficka och F***a <{POST_SNAPBACK}> Umm.. vad menar du med F***a? Kan du förtydliga dig lite kanske? Varför skulle han inte kunna se skillnaden på vad det nu är och en ficka? Jag förstår inte vad du menar. Ett väldigt kryptiskt inlägg... Känns som att det liksom inte tillför något till diskussionen, eller vad säger du själv? /E <{POST_SNAPBACK}> Herr Doppings felsägning i Tv4:s Nyhetsmorgon blev förra året(tror jag?) valt till årets roligaste TV-händelse. Av någon anledning talade de om stålmannen i en övergång och denna monolog utspelar sig: [hon] - Jag såg stålmannen i trapphuset i morse. [Dopping] - Och jag har lite grön kryptonit i fittan......eh öh, fickan! Klockren live-underhållning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A2Keltainen Posted July 10, 2005 Report Share Posted July 10, 2005 Helst hade jag nog sett någon mer kraftful, tex Aschberg, motsv. Varför inte Gert Fylking? Han är mediavan och har gjort vpl som kj, vilket åtminstone i min bok smäller en bra bit högre än vpl på vpl-nytt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted July 10, 2005 Report Share Posted July 10, 2005 Helst hade jag nog sett någon mer kraftful, tex Aschberg, motsv. Varför inte Gert Fylking? Han är mediavan och har gjort vpl som kj, vilket åtminstone i min bok smäller en bra bit högre än vpl på vpl-nytt. <{POST_SNAPBACK}> Jag vet inte riktigt vad jag fått det ifrån, men jag inbillar mig att det kanske skulle vara bättre att ha en informationschef som gjort lumpen i en befattning där det åtminstone finns några små krav på skrivkunnighet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
n1cklas Posted July 10, 2005 Report Share Posted July 10, 2005 mark levengood ? :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A2Keltainen Posted July 10, 2005 Report Share Posted July 10, 2005 mark levengood ? :P Ja, det kan ju vara bra att ha någon som vet hur det är att bli rXXkXXXXXd, med tanke på hur rXXkXXXXXt försvaret blivit av politikerna de senaste åren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted September 9, 2008 Report Share Posted September 9, 2008 Och snart slutar Informationsdirektören Staffan Dopping. http://www.mil.se/sv/Nyheter/centralanyhet...ektoren-slutar/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted September 14, 2008 Report Share Posted September 14, 2008 Hans egna kommentarer kring att han slutar och vad han har varit med om. http://www.newsmill.se/artikel/2008/09/09/...de-om-forsvaret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psilander Posted September 14, 2008 Report Share Posted September 14, 2008 Borde finnas rätt många reservare med rätt kompetens från PR och reklambranschen som kan göra ett bra jobb, med dubbel systemföståelse så att säga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted September 14, 2008 Report Share Posted September 14, 2008 Dopping borde kunna tjäna lite pengar på att spela Robert från Boxter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kexet Posted November 13, 2008 Report Share Posted November 13, 2008 spekulation upphör! Det är nämnligen utsett vem som ska efterträda Dopping Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psilander Posted November 13, 2008 Report Share Posted November 13, 2008 Borde finnas rätt många reservare med rätt kompetens från PR och reklambranschen som kan göra ett bra jobb, med dubbel systemföståelse så att säga. Vad var det jag sa. En reservare, dessutom flottist. Kan bli riktigt bra tror jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cicero Posted November 14, 2008 Report Share Posted November 14, 2008 Borde finnas rätt många reservare med rätt kompetens från PR och reklambranschen som kan göra ett bra jobb, med dubbel systemföståelse så att säga. Vad var det jag sa. En reservare, dessutom flottist. Kan bli riktigt bra tror jag. Ja du hade rätt. Kul att Försvarsmaktens nye INFODIR är reservofficer men lite synd att han är från flottan. Det hade varit bättre om han hade varit från Amfibiekåren... Detta skall bli en spännande resa! //C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted November 14, 2008 Report Share Posted November 14, 2008 Blir spännande att se om något förändras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted November 14, 2008 Report Share Posted November 14, 2008 Det blir OERHÖRT spännande att se om det spelar någon roll om han är flottist, landkrabba, spelar golf på fritiden och vad vet jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted November 14, 2008 Report Share Posted November 14, 2008 Oavsett vilket han är så kan det knappast bli värre än vad det har varit med Dopping. /K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleipnir Posted November 14, 2008 Report Share Posted November 14, 2008 Om man kan få presschefen att gå så blir jag nöjd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
241 Posted November 15, 2008 Report Share Posted November 15, 2008 Om man kan få presschefen att gå så blir jag nöjd. Bara för att han är journalist? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UbjO Posted November 15, 2008 Report Share Posted November 15, 2008 Huvudsaken är att han är officer och därför förstår vad som är viktigt för FM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted November 16, 2008 Report Share Posted November 16, 2008 Huvudsaken är att han är officer och därför förstår vad som är viktigt för FM. Det där måste ju inte vara absolut sant..... Man kan vara inskränkt i sin uppfattning trots att man är officer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UbjO Posted November 16, 2008 Report Share Posted November 16, 2008 Huvudsaken är att han är officer och därför förstår vad som är viktigt för FM. Det där måste ju inte vara absolut sant..... Man kan vara inskränkt i sin uppfattning trots att man är officer. Intressant reflektion. Förmodligen är det dock vanligare att officerare, inkl. reservofficerare som tjänstgjort relativt mycket, förstår mer om FM, än de som inte är officerare. Man rent teoretiskt kan ju en matbrödsbagare i Österrike vara den som förstår mest om svenska försvaret. Vi får väl se hur det går! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleipnir Posted November 16, 2008 Report Share Posted November 16, 2008 Om man kan få presschefen att gå så blir jag nöjd. Bara för att han är journalist? Magnergård tenderar att släppa negativa nyheter direkt, utan konsekvensanalys under devisen "vi ska vara öppna, och dom kan ju få reda på det ändå". I ett fall jag personligen var inblandad i kunde han inte vänta på att vi skulle hinna ut ur ett möte och slåppte ett pressmeddelande till TT som innehöll felaktigheter och kunde skada vår relation med annan part. Uppenbarligen kunde man inte vänta ens en dag. Det andra exemplet på att InfoS inte riktigt tänker igenom saker är när dom släppte MAU:n, förbandsvis. Ok för de flesta, men HvSS t.ex har kring 30 anställda, så då var det nog inte så svårt att identfera svarsgivaran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted November 19, 2008 Report Share Posted November 19, 2008 http://dinledamot.wordpress.com/2008/10/01...fran-riksdagen/ Väldigt bra intervju med FM:s snart f.d. informationschef. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
241 Posted November 19, 2008 Report Share Posted November 19, 2008 FM:s tillträdande hade intervju i Resumé-TV idag 1800 (TV8) RESUMETV8 pgm12 akt1 http://media.resume.se/resPlayer.aspx?type=3&id=283 Ca 45-50% in i sändningen börjar det. (de verkar ha spelat in lite av misstag (?) i början där och man får se hur programledaren verkar bråka lite med ljudet.) anyway Såg väl hyffsat okej ut i kontexten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts