Jump to content

Sveriges sämsta ursäkter

Vildmannen

Recommended Posts

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/...,666129,00.html

"Jag fick stopp på torkarspolvätskan en kilometer före kontrollen och hade gått ut och sugit på spolmunstycket för att få fart på det.

(40-årig man ertappad med för hög alkoholhalt i blodet vid poliskontroll.)"

Fyll gärna på med ursäkter/bortförklaringar ni hört i det militära :D

hehe men den förklaringen låter ju lite halvt rimlig ändå... :)

De här var ju helt klockrena:

Jag ser så dåligt och hade inga glasögon när jag parkerade. Jag hade varit inne i stan hos optikern och lämnat in dem (intyg kan bifogas). Utan glasögon är jag nästan som blind.

(56-årig man som parkerat i en rondell i Ulricehamn förklarar sig för trafikpolisen.)

Man gör såhär ... (innehavaren slår med handen i arbetsbänken) så springer de inte i maten.

(Restaurangägare, demonstrerar hur man håller kackerlackorna borta från maten.)

Ursäktsstegen:

(Lite bevis och/eller få/inga vittnen som talar emot en.)

Det var inte jag.

Det var inte bara jag.

Det var inte min idé.

Det var inte bara min idé.

(Mycket bevis och/eller många vittnen som talar emot en.)

:)

Den/det såg ut så när vi kom

Flitigt använd av EOD under KS09 samt EN03

Jo, den var min SYTE-kollega på K4s favorit också!

Sen har vi ju Bill Clinto-varianten:

Deny, deny, deny!

1. Kan jag mörka det här? Ja, bra, gör det! Om nej, gå vidare till punkt 2.

2. Kan jag skylla på någon annan? Ja, bra, gör det! Om nej, gå vidare till punkt 3.

3. Vilken bortförklaring låter sannolikast?

1. Kan jag mörka det här? Ja, bra, gör det! Om nej, gå vidare till punkt 2.

2. Kan jag skylla på någon annan? Ja, bra, gör det! Om nej, gå vidare till punkt 3.

3. Vilken bortförklaring låter sannolikast?

politiskt, jag vet..

men det låter som "sosse skolan"...

Stefan Strömberg är kritisk till att Aktuellts granskning inte visade vad straffet blivit för de poliser som dömts under den undersökta perioden.

– Böter leder i regel inte till avskedanden. Sedan sades ingenting om alkoholmissbruk som personalansvarsnämnden väger in i bedömningen. Alkoholmissbruk bedöms som en sjukdom och enligt lagen har den anställde då ett stärkt anställningsskydd.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,666271,00.html

Så om man misshandlar någon blir man av med jobbet. Men om man är alkoholist och misshandlar någon får man behålla det?

Garthon (stavning?) skulle kört med den när polisen stannade honom:

- Du kör som en dåre.

- Ja men jag är ju full...

– Böter leder i regel inte till avskedanden. Sedan sades ingenting om alkoholmissbruk som personalansvarsnämnden väger in i bedömningen. Alkoholmissbruk bedöms som en sjukdom och enligt lagen har den anställde då ett stärkt anställningsskydd.

Helt sant faktiskt. Är du nykter och snattar ett paket korv för 39.90 får du sparken. Är du däremot alkoholist och dessutom försöker slå dig fri från ordningsvakterna samt verbalt skändar vakterna när du grips så får du behålla jobbet...

Verkligenheten överträffar ofta dikten.

Det här får mig att tänka på ett skämt som min syrra berättade för mig ett tag sedan...

Det är en lördagskväll och polisen stoppar en bil som vinglar fram på vägen. De går fram och i den sitter en gammal man. Polisen böjer sig ner över rutan och säger "Ja, jag måste nog be dig blåsa" Gubben tittar på polisen och säger "Nej, konstapeln det går tyvärr inte. Jag har nämligen astma och en sådan blåsning kan döda mig på fläcken" Polisen tittar på mannen och säger "Jo, men då får du följa med till stationen och ta ett blodprov. Gubben svarar "Nej det går inte heller, jag är nämligen blödarsjuk och om jag ska ta ett blodprov så slutar det ju aldrig blöda. Och ni vill väl inte att jag ska förblöda?

Polisen börjar bli smått irriterad och säger "Ja, men då får du följa med och göra ett urinprov" Gubben tittar på polisen och säger "Tyvärr går inte det heller för jag är diabetiker och jag kan få blodsockerfall om jag pissar oplanerat". Polisen är nu mycket irriterad och säger "Kan du komma ut ur bilen och gå längs den där raka linjen då?" Gubben svarar "Nej..." Polisen avbryter mannen "Vad är det nu då?"

Gubben tittar på polisen och säger "jo, jag är nämligen full"

"Det är mitt fel, flaggkadett!"

Funkar jättebra som ursäkt när man har en flaggkadett ståendes framför skåpet undrandes varför i hela friden det ser ut om om en fraggel brutit sig in i det och besudlat matrielen. (läs: kass skåpordning)

Där ser man hur TV3's propaganda har förstört en hel djävla generation av soldater.. :huh:

"Vemdahl, vänd er om, och hur fan kommer det sig att det här skåpet ser så för djävligt ut?"

"Mitt fel fänrik.."

Fan vad jag hatar det svaret...

GMY

Måste ju vara det sista man säger...

kan man inte skylla på någon annan så finns det fortfarande det helt oförstående ansiktsuttrycket som säger: nej du, jag har ingen aning om varför mitt skåp ser ut som fan!

Resultatet kommer ju ändå bli det samma....

Min ursäkt på allt hela högstadiet.

"Det var broöppning"

Det funkade för alla lärare utom en liten elak man som såg ut som herr Flick (allå, allå). Min bästa lärare för övrigt.

Måste ju vara det sista man säger...

kan man inte skylla på någon annan så finns det fortfarande det helt oförstående ansiktsuttrycket som säger: nej du, jag har ingen aning om varför mitt skåp ser ut som fan!

Resultatet kommer ju ändå bli det samma....

"Det såg ut så när jag kom" :P

Där ser man hur TV3's propaganda har förstört en hel djävla generation av soldater.. :sniper:

"Vemdahl, vänd er om, och hur fan kommer det sig att det här skåpet ser så för djävligt ut?"

"Mitt fel fänrik.."

Fan vad jag hatar det svaret...

GMY

Haha! Ja, jag säger det samma. Ser precis den scenen framför mig trots att det var 10 år sen man såg dokumentären.

Min syster hade en fin när hon var betydligt yngre än nu:

- Varför är du sen?

- Jag ramlade ...

- Men du kan väl inte komma 45 minuter försent på grund av att du ramlar?

- Men jag ramlade två gånger ...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...