Jump to content

Hur länge "äger" man kontot trots inaktivitet

Guest Johannes

Recommended Posts

Guest Johannes

Hej!

Rycker in den 11/7 är det lönt att regga mig nu? Eller kommer kontot ändå att raderas pga av inaktivitet under tiden jag tjänstgör. Vet ju inte hur mycket man hinner sitta framför datorn..

Mvh J

Johannes kolla in FAQ'n. Där står det att:

Inaktiva medlemmar rensas bort kontinuerligt. Har man inte skrivit något enda inlägg och varit medlem en lägre tid (flera månader) tas man bort. Vi förbehåller oss rättigheten att radera medlemmar vars konton inte används.

Det fungerar bra att läsa hela forumet utan att vara medlem.

Jag var innaktiv för några år sen och fick ett meddelande om att jag skulle raderas inom någon vecka eller så. Då hade man varit medlem i ett halvår elller nå't.

Tror att du utan problem kommar hinna logga in då å då! Du kommer ju vara hemma många helger under lumpen.

VAFALLS?!

När JAG låg inne så var man aldrig hemma, eller ledig eller.... ;) :lol::baskerPa:

Hint: Ledighet är något man förtjänar! :P :P

man kan ju kanske be forumets ledning om att inte radera ens konto om man vet att man kommer vara inaktiv en längre stund

eller så kan man ge sina inloggnigsuppgifter till en kompis som loggar in en en gång i veckan men det rekommenderas inte så mycket

man kan också bara hoppas att man får tillgång till dator då & då

eleer bara skapa ett nytt konto när man kommit ut

• Forumsledning

Tidigare brukade vi rensa medlemmar som inte varit inloggade på ca 6 månader OCH inte hade något inlägg. Det har inte skett på ett tag.

Innan vi raderar brukar vi skicka ut lite påminnelser om att logga in.

Vi har dock haft problem med att göra dessa stora utskick till 1000-tals forumsanvändare om information om låg aktivitet på forumet och ev borttagning.

Vet själv att jag har ett antal konton i forum som jag sällan besöker, kanske 1 ggn per år skriver något enstaka inlägg, men ändå önskar ha kvar.

På SoldF får man iaf lösa ALLT även som icke medlem, vilket gör att vi slipper "bluffsiffror" från sådana som bara är lite nyfikna och inte intresserade av att skriva.

Men 1 år ej inloggad och under 1-5 inlägg tycker jag är rätt okej utgallring.

Hotmails 1 månad är lite hård tycker jag.

Det är även trist att se forumet fullt med gamla inlägg där medlemmen är borttagen.

Men har man skrivit en handfull inlägg behöver man inte oroa sig om att bli borttagen i första taget.

Väl borttagen kan man inte återanslutas till sitt gamla id och tillgodoräkna sig gamla inlägg.

eller så kan man ge sina inloggnigsuppgifter till en kompis som loggar in en en gång i veckan men det rekommenderas inte så mycket

He he he...

Det är inte så lysande faktiskt. Minns nå't år sen då Jake_the_Snake's några polare fått tag i hans lösenord. Hela forumet höll då på att idiotförklara honom :huh:

Topicen var Kroppsskydd 90 och "C Spettets vänner"'s vänner påstod då att de testat kroppsskyddets effekt genom att skjuta på det med luftgevär ;) ;) ;)

Fler än jag som minns den episoden?

Jag tycker att vi glömmer dom episoderna direkt och pratar om något skojjigare, typ när Skalden skulle skjuta ner Hangarfartyg med Strix...........

• 2 weeks later...
Minns nå't år sen då Jake_the_Snake's några polare fått tag i hans lösenord. Hela forumet höll då på att idiotförklara honom  :D

Topicen var Kroppsskydd 90 och "C Spettets vänner"'s vänner påstod då att de testat kroppsskyddets effekt genom att skjuta på det med luftgevär  ;)  ;)  ;)

Fler än jag som minns den episoden?

Ja, sökfunktionen gör det:

http://forum.SoldF.com/index.php?showtopic...ndpost&p=118572

:banana :P :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...