Jump to content

Första kvinnliga ff in i Thunderbirds


Danne

Recommended Posts

Som första kvinna har Kapten Nicole M. Malachowski blivit uttagen till USAF Thunderbirds. Hon flyger till vardags F15E på 494th Fighter Squadron ( 48 TFW Lakenheath, självklart..) och har operativ erfarenhet från OIF och ett flertal Red Flag ( med extremt bra resultat).

 

 

Hon kommer nu under hösten skolas in på F 16 för att sedan flyga #3 under displaysäsongen 2006.

 

 

Har haft nöjet att kort träffa kaptenen ifråga och även om hon är liten till växten så är hon som klippt och skuren för jobbet inom Tbirds och att flyga i världens mest nyttjade attackenhet för den delen.

 

 

God luck FIFI!

 

( USAF har 568 kvinnliga ff, 71 inom spetsnos)

Link to comment
Share on other sites

Way to go!

 

 

Vad är en "Red Flag" Danne?

Red_Flag_Logo_med.jpg

 

 

En STOR flygövning vid Nellis AFB med deltagande från USAs försvarsmakt samt NATO knutna länder, i övrigt efter inbjudan. Övningen spänner över 2-6 veckor och inbegriper simulerade samt skarpa vapeninsatser.

 

Det finns fasta divisioner vars primära syfte är att simulera öststatstaktik osv, sk Agressors ( tänk fi under Top Gun filmen)

 

Kort sagt, ge flygesättningarna en insikt hur krigföring är, så realistiskt som möjligt. Detta för att kringgå den oskrivna regeln om att OM en ff överlever sina 3 första uppdrag ökar hans chanser att överleva kriget markant. Syftet här är att ge bsättningarna dessa 3 uppdrag i en kontrollerad men ändå extrem övning.

 

Officiell briefing:

 

PURPOSE: The purpose of the tenets listed below is to define the scope of RED FLAG, 'What it is" and "What it is not" and to provide p1anning and execution guidance to participants and executing agencies. Any changes to these tenets will require ACC/DO and AWFC/CC approval.

 

OBJECTIVE: The approved Tenets will be incorporated into COMACC EXPLAN 80. Each of the staff OPRs listed below will develop a CONOPS, as required, of sufficient detail to provide required guidance for implementation into FLAG exercises. The CONOPS will be added to COMACC EXPLAN 80 as attachments for planning and guidance purposes.

 

1. Flying Safety

 

 

Flight safety will be a major consideration when integrating any part of tactical operations into RED FLAG

 

2. Replicate "first 10 days" of war

 

 

RED FLAGs primary focus will be to replicate the first 10 days of a major tactical operation through Large Force Employment

The training is focused at the tactical level of warfare with the primary training audience being Blue 4 up to Mission Commanders

Operational components above the Expeditionary Operations Center (EOC) will be replicated by a White Cell. The Combat Ops functions of the AOC may be replicated by a BLUE player cell when available.

 

3. Provide AEP/AEW opportunity to plan and employ together.

 

 

The training cycle will be once every 15 1/2 months

Large force employment (LFE) - RAP/training requirements

Provide units training opportunities that can't be accomplished at homestation

AEF/AEW lead wing will provide the Deployed Force Commander (DFC)

AEF/AEW lead wing will act as core unit

AEWs will be afforded the opportunity to employ their EOC as part of the training audience

 

4. Gather and disseminate lessons learned (LL)

 

 

Data collection will be of sufficient detail to facilitate an evaluation of Tactics, Training, and Procedures (TTPs) for events that occur in LFEs down to Blue 4's execution.

414CTS personnel, utilizing the collected data, will facilitate a detailed debrief that will highlight immediate lessons learned focusing on game plan versus execution and aircrew survivability. The intent is to be able to apply these LL to the next days missions.

Lessons learned will be submitted by the participating units and the 414CTS, the IAW AFI 10-204 and ACC Sup 1, to Air Force Center for Lessons Learned (AFCLL) for incorporation into the LL database.

Lessons learned form recent conflicts will be used to emphasize special interest areas and influence scenarios in follow-on FLAGs. (i.e. Tactics and Procedures, Integrated Air Defense arrays, Target Arrays, C2, ROE)

 

5. Opportunity for free exchange and employment of tactical ideas

 

 

RED FLAG provides aircrews the opportunity to exchange ideas between USAF units, other/joint services, and coalition players

Threat & Aircraft capabilities briefs

RED FLAG provides the opportunity for inter-service and coalition training

Tactical concepts employed at RED FLAG must meet AFTTP 3-1 and flight safety criteria before being executed.

 

6. RED FLAG will afford airmen the opportunity to practice employment tactics throughout the full spectrum of tactical warfare (i.e. practice the way we plan to fight).

 

 

Every RED FLAG period will have aspects of Offensive Counter Air (OCA), Interdiction (INT), Suppression of Enemy Air Defenses (SEAD), and Command and Control (C2).

RED FLAG will be able to integrate Low Observable (LO) aircraft into every US-only RED FLAG. The level of effort and mode of participation will vary depending on other participants, funding available, and training objectives. (OPR: ACC/DOJ)

The other aspects of tactical warfare will be integrated into RED FLAG on an "as needed" basis to optimize aircrew training. These include Close Air Support (CAS), Combat Search and Rescue (CSAR) (OPR: ACC/DOJ), Special Operations Forces (SOF), Dynamic Retargeting, Tactical Airlift, Air-Air refueling.

 

7. RED FLAG affords the opportunity to introduce aircrews to tactical enablers that are critical to the success of tactical warfare.

 

 

The following enablers will be common to every RED FLAG period.

Rules of Engagement (Combat ID, Target ID) (OPR: ACC/DOJ)

Intelligence collection, analysis, and dissemination (OPR: ACC/INX)

Information Warfare (IW) (OPR: ACC/DOZ)

Communication/Data link integration (Comm Plan) (OPR: ACC/SC, ACC/DOY and AC2ISRC)

Battle Management/Command and Control (OPR: ACC/DOY)

Survival, Escape, Resistance, and Evasion (SERE) training (OPR: ACC/DOT)

Space (OPR: AC2ISRC)

 

8. RED FLAG will replicate viable and current threats, target arrays, and C2 architectures in scenarios that simulate a cross section representation of significant Areas of Responsibility (AOR) throughout the world.

 

 

Each RED FLAG period will have the following scenario elements

Air-Air threat, Surface-Air threat, Target Array

Selected RED FLAG periods will also incorporate elements of RED Force Information Warfare, Electronic Counter Measures, and Camouflage, Concealment, and Deception (CCD).

Integration of these elements will provide a crawl, walk, run approach to aircrew training. The lethality of the threat array and the difficulty of the target set will be determined by the Deployed Force Commander (DFC) and the 4I4CTS/DO.

 

9. RED FLAG "U.S.-only" periods will be reserved to fully integrate Special Access Programs (SAP), Special Access Required (SAR) elements of tactical warfare into RED FLAG.

 

 

ACC will schedule a number of "U.S.-only" RED FLAG periods per year to afford the opportunity to fully integrate special access programs into aircrew training. The number of "U.S-only" FLAGs each year will be determined by the ACC/DO staff based on CAP annual training requirements.

The level of effort and fidelity of training presented in each of these periods will be determined by the ACC/DO staff in conjunction with the Air Warfare Center at Nellis AFB.

 

10. RED FLAG will not be used as a test bed for programs or tactics that are not operationally approved nor is it an environment to conduct inspections, evaluations, or mission qualification checks.

 

 

Integration of any tests or non-operational equipment into the RED FLAG program will require AWFC/CC approval.

Any tests or non-operational equipment integrated into RED FLAG with AWFC/CC approval must be transparent to the training audience and must not drive the FLAG scenario in any way.

Red Flag provides an open forum for inexperienced aircrew to improve their tactical airmanship skills and learn from their mistakes. An evaluation environment is not conducive to a non-attribution learning environment.

 

11. Red Flag will provide (NAF and) unit Intel a realistic training environment.

 

 

Red Flag provides a solid mission planning opportunity for intelligence personnel to hone their skills and work with USAF, Sister service and coalition aircrews.

Red Flag affords Intel personnel an opportunity to train at a FOL with fielded systems and architectures not available at their home unit.

 

 

 

Läser mer bla här: Global Sec om Red Flag

 

 

 

Och ja...det är Nicole på bilden som jag länkade till i mitt första inlägg... :blink:

Link to comment
Share on other sites

RED FLAG will be able to integrate Low Observable (LO) aircraft into every US-only RED FLAG. The level of effort and mode of participation will vary depending on other participants, funding available, and training objectives. (OPR: ACC/DOJ)

 

9. RED FLAG "U.S.-only" periods will be reserved to fully integrate Special Access Programs (SAP), Special Access Required (SAR) elements of tactical warfare into RED FLAG.

 

 

ACC will schedule a number of "U.S.-only" RED FLAG periods per year to afford the opportunity to fully integrate special access programs into aircrew training. The number of "U.S-only" FLAGs each year will be determined by the ACC/DO staff based on CAP annual training requirements.

The level of effort and fidelity of training presented in each of these periods will be determined by the ACC/DO staff in conjunction with the Air Warfare Center at Nellis AFB.

Har du mer information om ""U.S.-only" RED FLAG periods"? Vad innebär exempelvis "Special Access Programs (SAP), Special Access Required (SAR) elements of tactical warfare" i praktiken?

 

För oss mindre insatta, så är här ytterligare en artikel:

 

Beyond Blue Four - The Past and Future Transformation of Red Flag

Alexander Berger, Major, USAF

Air & Space Power Journal - Summer 2005

 

http://www.airpower.maxwell.af.mil/airchro...m05/berger.html

 

Jag undrar om några manliga flygförare fick rejält mindervärdeskomplex av Malachowskis antagande till Thunderbirds? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Först av allt :blink::uuh::clap:

 

Sen lite ot: Bedriver svenska flygvapnet några liknande övningar, kanske i samarbete med övriga EU länder?

Bli inte förvånad om du inom en framtid får se Gripsters flyga under Red Flag! ;)

Link to comment
Share on other sites

Först av allt får jag lust att :uuh: Capt Malachowski och sedan :blink: åt alla dem som ännu år 2005 envisas med att påstå att kvinnor är för svaga/blödiga/klena/lågpresterande och därmed inte har nån plats i en modern krigsmakts alla förbandstyper och i alla befattningar.

 

Hatten av!

Link to comment
Share on other sites

Först av allt :blink:  :uuh:  :clap:

 

Sen lite ot: Bedriver svenska flygvapnet några liknande övningar, kanske i samarbete med övriga EU länder?

Bli inte förvånad om du inom en framtid får se Gripsters flyga under Red Flag! ;)

Flugit under Red Flag har de ju redan gjort. :P

En rote JAS39A (fpl nr 133 och 134) besökte Red Flag 2003 och flög lite i området men deltog inte i själva övningen.

Link to comment
Share on other sites

Har du mer information om ""U.S.-only" RED FLAG periods"? Vad innebär exempelvis "Special Access Programs (SAP), Special Access Required (SAR) elements of tactical warfare" i praktiken?

 

 

Jag undrar om några manliga flygförare fick rejält mindervärdeskomplex av Malachowskis antagande till Thunderbirds? :Malaj:

SAP är som det låter, enskilda projekt som går under högre/ mycket högre säkerhetskydd. Programmen är oftast isolerade från övriga projekt och bderivs inte sällan under annat namn och med dold budget. Den kunskap/materiel som tas fram får inte involveras i andra program utan godtycke från högre ort.

 

 

När dessa projekt nämn i samma mening som någon Flag övning är det givet att det följs av US only och då är det handplockade och numerärt begränsade enheter det gäller som får delta. Dessa i sin tur får de reda på det behöver för att spela sin roll i scenariot.

 

 

 

Först av allt får jag lust att  Capt Malachowski och sedan  åt alla dem som ännu år 2005 envisas med att påstå att kvinnor är för svaga/blödiga/klena/lågpresterande och därmed inte har nån plats i en modern krigsmakts alla förbandstyper och i alla befattningar.

 

 

Rätt imponerad över att den här tråden inte urartat i "fan vad snygg hon är asså". Detta är väl ett steg i rätt riktning.

 

 

Jag undrar om några manliga flygförare fick rejält mindervärdeskomplex av Malachowskis antagande till Thunderbirds?

 

Det behöver du inte undra över, det har knirrats och knarrats över beslutet men ingen kan bortse från fakta tagna från hennes karriär....

Link to comment
Share on other sites

rätt roligt Red Flags hemma bas är ju Nellis Air Force Base Nevada (aka Area 51)

 

The following military units and organizations have been identified as having a home-base at Nellis:

 

26/64/65/527/5021 Tactical Operations (Aggressor) Squadrons

414 Composite Training Squadron (Red Flag)

4440 Fighter Training Group

4450th Tactical Group

4477th TES Red Eagles

549th Joint Training Squadron (Air Warrior)

552d Tactical Operations Force

554th Combat Support Squadron

554th Medical Group

554th Operations Support Wing

554th Support Group

57th Fighter Weapons Wing

57th Logistics Group

57th Operations Group

57th Test Group

66th Air Rescue Squadron

820th Civil Engineering Squadron (Red Horse)

896th Aviation Depot Squadron

99th Tactics & Training Wing

ACC Base

Air Force Air Combat Command

F-16 Aggressor Operations

Fighter Weapons Center

Fighter Weapons School (Top Guns?)

USAF Special Weapons & Tactics Center

USAF Special and Conventional Weapons School

USAF Thunderbirds Team

 

hoppas dom inte blir bortförda av aliens :P

Edited by Sandqvist
Link to comment
Share on other sites

rätt roligt Red Flags hemma bas är ju Nellis Air Force Base Nevada (aka Area 51)

Nellis AFB är INTE Area 51...det ligger en bit utanför. Du har även Holloman AFB i krokarna som även den är anklagad för att vara Area 51 då och då.

 

Säkerheten på Nellis och Holloman är normal AF standard, medan säkerheten på Area 51/Groom Lake är "lethal force" om du kommer innanför zonen runt området.

Edited by Danne
Link to comment
Share on other sites

Innebär den säkerhetsnivån vad det låter som, dvs. att man skjuts på fläcken om man inkräktar på området?

Du får väl gå in för de rätt hårt, men många av de 250 000 förbudskyltarna framhåller det som slutkläm. Att säkerheten är på topp kan nog de flesta som varit där intyga, ser man en vit SUV med med killar med stooora kikare är det dax att svansa iväg. Det grips ett 100tal runt området varje år, hur många som "vänligt" men ytterst bestämt genomsöks och sedan ges en karta med EN väg ut från området vet jag inte.

 

Titta istället på den smått hejdlösa omgivningen runt området:

 

Bar/Motellet: Little Ale´inn (!) Känt från bla ID4

Extra terrestial Highway

Vägskyltar som du inte ser någon annanstans

Link to comment
Share on other sites

jo sorry trode det var Nellis AFB men men

 

Groom Lake test site

 

Area51_poster.jpg

 

gal_wei_ali_05.jpg

 

sat3.jpg

 

area51.jpg

 

groom_lake_aerial.jpg

 

area_51.jpg

 

 

jag är vist väldigt offtopic nu :P kanske skule starta ett ARea 51 topic

Edited by Sandqvist
Link to comment
Share on other sites

Först av allt :)  :D  :)

 

Sen lite ot: Bedriver svenska flygvapnet några liknande övningar, kanske i samarbete med övriga EU länder?

Bli inte förvånad om du inom en framtid får se Gripsters flyga under Red Flag! ;)

Flugit under Red Flag har de ju redan gjort. :P

En rote JAS39A (fpl nr 133 och 134) besökte Red Flag 2003 och flög lite i området men deltog inte i själva övningen.

Prexis! Jag tänkte på att ingå som övad som du nämner som punkt 2. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
För att återgå till Thunderbirds, vilka antagningskrav har de (flygtid, redan uppvisningspilot mm)?

 

saxat fran Thunderbird Facts on AirForce.com

 

Q: How does someone become a Thunderbird pilot or technician?

 

A: All of these highly skilled US Air Force professionals have proven themselves in their field of expertise and submit their applications to the Commander/Leader (Boss) of the Thunderbirds. The pilots have a minimum of 1,000 hours of military jet experience and are recommended for the position by their Commanding Officer. From all of the applicants, 4-5 members are selected to demonstrate their flying abilities and compete for one of the three available demonstration positions. Ground crew also require their Commanding Officers' recommendations prior to submitting their name to the Boss and Crew Chief for one of the four positions available each year. Those applicants with a history of exceptional performance, displayed excellent technical knowledge, possess outstanding personalities and reflect the highest standards of the US Air Force are chosen for the position.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...