n1cklas Posted June 26, 2005 Report Share Posted June 26, 2005 frågar faktiskt åt en kompis som inte orkar regga sig. han har blivit kock uppe i boden , och han undrar nu om det är möjligt att få göra Utlandstjänst med en sån befattning i bagaget . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snabeldraken Posted June 26, 2005 Report Share Posted June 26, 2005 Går hur bra som helst, jag menar man måste ju äta utomlands oxå Men jag har för mig att de brukar vilja ha mer erfarenhet tex från resturang el dylikt men ingenting är ju omöjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted June 27, 2005 Forumsledning Report Share Posted June 27, 2005 [off tåpic] Man måste inte regga för att fråga då vi har ett öppet forum längst ner. Bortförklaringen ogillas. Klart slut [/off tåpic] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted June 27, 2005 Report Share Posted June 27, 2005 frågar faktiskt åt en kompis som inte orkar regga sig. han har blivit kock uppe i boden , och han undrar nu om det är möjligt att få göra Utlandstjänst med en sån befattning i bagaget . Säg åt din kompis att om han kommer med och sedan lagar fisk mer än en gång i veckan så är risken stor att man hittar honom dinglandes i concertinan sedan..... B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arny Posted June 27, 2005 Report Share Posted June 27, 2005 Tror han har stora chanse att få åka som kock särskilt om han nu ligger som kokgrpC. Var väl inte särskilt många sökande till förra missionen. Erfarenhet av riktigt storkök och gedigen kockutb är lämpligt då förutsättningarna skiljer sig nämnvärt från lumpens TGB30-kok, kokkärror eller containrar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingecho1 Posted June 28, 2005 Report Share Posted June 28, 2005 Erfarenhet av riktigt storkök och gedigen kockutb är lämpligt då förutsättningarna skiljer sig nämnvärt från lumpens TGB30-kok, kokkärror eller containrar. Njaa lagades mat hela LA01 o halva LA02 på 101´a o 102´a så det skiljer sig klart från ställe till ställe!! Men huvudsaken är att personen i första hand kan laga mat för det är ett rätt stort ansvar man har hand om, att hålla X antal personer nöjda o glada o lite mindre hemlängtande! Antingen blir man älskad eller hatad....finns inget däremellan!! Fördelen med att tillhöra underhåll är att det alltid kommer att behövas. Alla missioner har inte vart o kommer inte alltid vara skyttemissioner. Ps. Verkan före skydd Ds. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limpan Posted June 28, 2005 Report Share Posted June 28, 2005 Säg åt din kompis att om han kommer med och sedan lagar fisk mer än en gång i veckan så är risken stor att man hittar honom dinglandes i concertinan sedan..... B) Därom råder ju delade meningar, va. Jag råkar inte bara vara hysteriskt förtjust i alla former av seafood utan anser även att alla som av någon sorts märklig princip inte gillar fisk "för det ekklitt" omgående bör återgå till dagis och fostras om tills dom kan resonera som vuxna människor... :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
n1cklas Posted June 28, 2005 Author Report Share Posted June 28, 2005 (edited) han ska göra lumpen som kokgruppbefäl och han går på hotell och restaurang gymnasium . (förresten , nån som vet när nästa omgång är där man får reda på om man får göra lumpen eller inte ? vill veta om jag blev bevakningssoldat eller ej) Edited June 28, 2005 by n1cklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdamAdam Posted June 28, 2005 Report Share Posted June 28, 2005 Jag råkar inte bara vara hysteriskt förtjust i alla former av seafood utan anser även att alla som av någon sorts märklig princip inte gillar fisk "för det ekklitt" omgående bör återgå till dagis och fostras om tills dom kan resonera som vuxna människor... :P Är inte Camp Victoria ett stort dagis? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted June 29, 2005 Report Share Posted June 29, 2005 Säg åt din kompis att om han kommer med och sedan lagar fisk mer än en gång i veckan så är risken stor att man hittar honom dinglandes i concertinan sedan..... B) Därom råder ju delade meningar, va. Jag råkar inte bara vara hysteriskt förtjust i alla former av seafood utan anser även att alla som av någon sorts märklig princip inte gillar fisk "för det ekklitt" omgående bör återgå till dagis och fostras om tills dom kan resonera som vuxna människor... :P Fisk är gott, inte tu tal om annat, om det lagas rätt, men den gracca-gädda som serverades på CV tyckte inte jag om iaf..... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingecho1 Posted June 29, 2005 Report Share Posted June 29, 2005 Å då kommer vi ju fram till vad jag sa Men huvudsaken är att personen i första hand kan laga mat för det är ett rätt stort ansvar man har hand om, att hålla X antal personer nöjda o glada o lite mindre hemlängtande! Antingen blir man älskad eller hatad....finns inget däremellan!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts