Jump to content

kock och utlandstjänst ?

Recommended Posts

frågar faktiskt åt en kompis som inte orkar regga sig.

han har blivit kock uppe i boden , och han undrar nu om det är möjligt att få göra Utlandstjänst med en sån befattning i bagaget .

Säg åt din kompis att om han kommer med och sedan lagar fisk mer än en gång i veckan så är risken stor att man hittar honom dinglandes i concertinan sedan..... B)

Tror han har stora chanse att få åka som kock särskilt om han nu ligger som kokgrpC. Var väl inte särskilt många sökande till förra missionen. Erfarenhet av riktigt storkök och gedigen kockutb är lämpligt då förutsättningarna skiljer sig nämnvärt från lumpens TGB30-kok, kokkärror eller containrar.

Erfarenhet av riktigt storkök och gedigen kockutb är lämpligt då förutsättningarna skiljer sig nämnvärt från lumpens TGB30-kok, kokkärror eller containrar.

Njaa lagades mat hela LA01 o halva LA02 på 101´a o 102´a så det skiljer sig klart från ställe till ställe!!

Men huvudsaken är att personen i första hand kan laga mat för det är ett rätt stort ansvar man har hand om, att hålla X antal personer nöjda o glada o lite mindre hemlängtande! Antingen blir man älskad eller hatad....finns inget däremellan!!

Fördelen med att tillhöra underhåll är att det alltid kommer att behövas. Alla missioner har inte vart o kommer inte alltid vara skyttemissioner.

:Malaj:

Ps. Verkan före skydd Ds.

Säg åt din kompis att om han kommer med och sedan lagar fisk mer än en gång i veckan så är risken stor att man hittar honom dinglandes i concertinan sedan..... B)

Därom råder ju delade meningar, va. Jag råkar inte bara vara hysteriskt förtjust i alla former av seafood utan anser även att alla som av någon sorts märklig princip inte gillar fisk "för det ekklitt" omgående bör återgå till dagis och fostras om tills dom kan resonera som vuxna människor... :P

han ska göra lumpen som kokgruppbefäl och han går på hotell och restaurang gymnasium .

(förresten , nån som vet när nästa omgång är där man får reda på om man får göra lumpen eller inte ? vill veta om jag blev bevakningssoldat eller ej)

Edited by n1cklas

Jag råkar inte bara vara hysteriskt förtjust i alla former av seafood utan anser även att alla som av någon sorts märklig princip inte gillar fisk "för det ekklitt" omgående bör återgå till dagis och fostras om tills dom kan resonera som vuxna människor...  :P

Är inte Camp Victoria ett stort dagis? :Malaj:

Därom råder ju delade meningar, va. Jag råkar inte bara vara hysteriskt förtjust i alla former av seafood utan anser även att alla som av någon sorts märklig princip inte gillar fisk "för det ekklitt" omgående bör återgå till dagis och fostras om tills dom kan resonera som vuxna människor... :P

Fisk är gott, inte tu tal om annat, om det lagas rätt, men den gracca-gädda som serverades på CV tyckte inte jag om iaf..... ;)

Å då kommer vi ju fram till vad jag sa

Men huvudsaken är att personen i första hand kan laga mat för det är ett rätt stort ansvar man har hand om, att hålla X antal personer nöjda o glada o lite mindre hemlängtande! Antingen blir man älskad eller hatad....finns inget däremellan!!

:)