simon Posted June 24, 2005 Report Share Posted June 24, 2005 Glad Midsommar alla SoldF:are! Ölen är kall och nyöppnad, fläskkarréerna snart färdiggrillade, och polarna är på G! Årets grillfest är upplagd här hos mig! Ha så kul ikväll! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted June 24, 2005 Report Share Posted June 24, 2005 Instämmer, även fast jag sitter på jobbet inatt. Fick iaf en schysst lunch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppe Posted June 24, 2005 Report Share Posted June 24, 2005 Glad Midsommar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted June 24, 2005 Report Share Posted June 24, 2005 Får önska eder alla en trevlig midsommar, för egen del är det stillsamma grillandet och ätandet redan över och det råder en febril verksamhet i hemmet med att packa och dona inför amerika resan som det bär av på i morgon bitti. Så jag får säga på återseénde Soldf:are. Gör nu inget som jag inte skulle göra :P /JBP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted June 24, 2005 Report Share Posted June 24, 2005 Glad Midsommar på er, hoppas att den blir bättre än min. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
madog Posted June 25, 2005 Report Share Posted June 25, 2005 ...och bättre än min. Jag och flickvännen åkte hem ca 21.30 pga återfall av feber (hon). Ska trösta mig med lite airsoft imorrn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeLu Posted June 25, 2005 Report Share Posted June 25, 2005 Någon som överlevde..... Ölen jag drack i går --------> <-----------Mitt huvud Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted June 26, 2005 Report Share Posted June 26, 2005 jag hoppas att alla har haft en trevlig midsommar, finns dock undantag märker jag. skulle vilja passa på att skicka en hälsning från New York där jag just nu sitter på hotellrummet och skriver dessa rader, har fint väder men det är varm nåt så in i helv.. i lördags natt (svensk tid) så hade vi 33 grader varmt vid 22 tiden lokal tid och en luftfuktighet som knappast går att beskriva med ord. Skönt att det fanns AC på rummet så nu dagen efter sitter man och snörvlar då man givetvis hade varit och fipplat på den så den typ stog på 15 grader hela natten ;) . Skall om ett par timmar resa vidare med frugan till våran slutdestination som är Columbus Ohio där vi skall spendera två veckor i hop med ett par kompisar som har bott här i 9 år. Ha en skön fortsättning.. varma och svettiga hälsningar /JBP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted June 26, 2005 Report Share Posted June 26, 2005 Min midsommar blev lite knasig. Vi började ett gäng hos en polare med en del bira och sprit. Runt klockan sex skulle vi till Tullinge och grilla med ett demo band samt hårdrocksbandet In flames. Hos polaren där vi började vart det ett par schnappsar för mycket för alla. En polare fick den briljanta idén att åka iväg med en moped för att hämta en fotboll. Mycket korkat gjort. Efter en timme hade han ännu inte kommit tillbaka så jag ringde runt och fick reda på att han åk till några andra personer en bit bort för att sedan få soppatorsk. Inget annat att göra än att vänta på honom. När han återkommer ringer vi taxi och av någon anledning hamnar vi i Sollentuna och inte Tullinge På gatan träffar jag min granne som säger at tdet är en bra fest i närheten. Vi går dit och kvarstannar hela kvällen/natten och jag slocknar i en båt som stod på tomten Så här i efterhand är man lite lack för att man missade In flames grillningen då man avgudar det som enligt mig är världens bästa band och mina idoler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Bengtsson Posted June 26, 2005 Report Share Posted June 26, 2005 Firade min midsommar på Camp Victoria med alkoholförbud. Inte ens de obligatoriska två fick man dricka.... Surt. Men det är ju varmt i alla fall... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patron Posted June 26, 2005 Report Share Posted June 26, 2005 Åkte till en god väns landställe, dans på bryggan med massa söta flickor, sen bar det av till vårat hus med alla söta flickor vid 2 tiden, 6 timmar senare var midsommaren över för mig. Hoppas ni hade det lika trevligt som jag då! //Patron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted June 26, 2005 Report Share Posted June 26, 2005 Midsommar... utanför kungälv... grillning, öl, sprit, lite bastu och skinnydipping... tror det jagades lite kor också i samband med Badningen ... och uppäten av mygg Midsommardagen.... Kollade lite på Cruisingen "hemma" i Lysekil, sedan lite grill vid havet... och uppäten av mygg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted June 27, 2005 Report Share Posted June 27, 2005 Jag kan inte gå på "stångresning" längre sedan jag hade en lång och intressant diskussion med en föreläsare om vad stången egentligen symboliserar. Kan bara inte hålla mig för skratt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SnowFlax Posted June 27, 2005 Report Share Posted June 27, 2005 Själv tilbringade jag större delen av midsommarafton på vandring. Jag och far vandrade från Abisko till Lapporten. Det vad rätt så fint väder när vi startade, men när vi började närma oss Lapporten blev det ordentlig dimma. Sikten var max 20 m. Det var bara att gå efter kompassriktningen, men allt gick bra och vi tog oss till marschmålet och slog upp tältet. På lördagen, när vädret blivit bättre, gjorde vi en kortare dagstur längre in i Lapporten och på söndagen vandrade vi hem i en ordentlig blåst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.