Jump to content

Barn

Ing

Recommended Posts

:baaa

Små människor svarar ofta instinktivt på frågor, utan att först tänka på om   det låter bra eller inte. Därför blir deras svar många gånger både mer ärliga och kanske rent av klokare än vuxnas. Läs och njut och lär om några barns tankar kring temat kärlek....

Vad är giftermål?

- Giftermål är när man får behålla sin tjej och inte behöver lämna tillbaka henne till hennes föräldrar. Erik, 6 år

- Det är när någon har gått ut ett tag och pojken friar till flickan. Han säger: Jag tar dig för att behålla dig i hela mitt liv, eller i alla fall tills vi fått barn och skiljer oss, men du måste göra en speciell sak för mig. Sedan säger hon ja men undrar vad den där speciella saken är, och om det är något dumt. Hon är väldigt nyfiken. Amanda, 9 år

Är det bättre att vara singel än att vara gift?

- Det borde du fråga de som läser Vecko Revyn. Lotta, 10 år

- Det är bättre för tjejer att vara singel än vad det är för killar. Killar behöver någon som plockar upp efter dem. Anna, 9 år

-Jag får huvudvärk då jag tänker på sånt. Jag är bara ett barn. Jag behöver inte sånt krångel. Adam, 7 år

Hur bestämmer man sig för vem man ska gifta sig med?

- Du måste hitta någon som tycker om samma saker. Om du till exempel tycker om sport, ska hon tycka om att du tycker om sport, och ge dig chips under tiden. Emil, 10 år

-Ingen bestämmer sig förrän de växt upp. Gud har bestämt det långt innan, och tids nog inser du vem du får dras med i resten av livet. Helena, 10 år

- Du singlar slant. Krona betyder att du stannar med honom, och klave betyder att du prövar nästa. Kerstin, 9 år

- Min mamma säger att jag ska leta efter en man som är hygglig. Det är det jag gör Jag letar efter en man som är hyggligt lång och hyggligt snygg.

Carolina,8 år

När är det rätt ålder att gifta sig?

- 23 är den bästa åldern, för då har ni känt varandra jättelänge! Alexandra, 10 år

- Ingen ålder är bra att gifta sig vid. Du måste vara en idiot f  ör att gifta dig. Fredrik, 6 år

- När du är 84, när du är så gammal jobbar du inte mer, och man kan ligga i sovrummet och älska varandra hela dagen. Carola, 8 år

- När jag är färdig med förskolan ska jag hitta en fru. Martin, 5 år

Hur kan en främling se om två personer är gifta?

-Gifta ser ofta lyckliga ut när de pratar med andra människor. Elin, 8 år

-Du måste kanske gissa, men en bra ledtråd är om de skriker åt samma barn. Sebastian, 8 år

Hur möttes din mamma och pappa?

Min pappa gjorde något underligt arbete åt min mamma. De vill inte berätta vad för sorts. Jesper, 8 år

Vad har din mamma och pappa gemensamt?

Ingen av dem vill ha fler barn. Kicki, 8 år

Vad gör de flesta personer på en träff?

- De har det roligt, och de borde använda dem för att lära känna varandra bättre. Till och med pojkar har något att säga om du lyssnar ordentligt. Lisa, 8 år

-På den första träffen ljuger de bara för varandra, och det brukar vanligtvis få dem så intresserade att det blir en andra träff. Ola, 10 år

-Många äter bara fläskkotletter och pommes frites och pratar om kärlek. Calle, 9 år

Vad skulle du göra om första träffen blev en katastrof?

- Jag skulle springa hem och låtsas vara död. Nästa dag skulle jag ringa till alla tidningar och se till att det satte in min dödsannons. Carsten, 9 år

När är det okej att kyssa någon?

- När de är rika. Petra, 7 år

- Lagen säger när du är femton, så jag skulle inte försöka tidigare, för säkerhets skull. Max, 7 år

-Du bör inte kyssa en flicka om du inte har nog med pengar för att köpa henne en ring, och en videoapparat, för hon vill ha videofilmer från bröllopet. Oskar, 10 år

-Om du kysser någon, skall du gifta dig och få barn med den personen. Det är det enda r  ätta att göra. Hans, 8 år

-Kyss aldrig någon i närheten av andra. Det är väldigt pinsamt om någon

skulle se dig... Om ingen tittar skulle jag nog kunna pröva på det med en snygg kille, men bara i några timmar. Olivia, 9 år

-Det är aldrig okej att kyssa en pojke, de bara dreglar över en. Det är därför jag slutade. Jeanette, 10 år

Hur skulle världen vara annorlunda om man inte gifte sig?

- Det skulle finnas en väldigt massa barn att förklara, eller hur? Andreas, 9 år

Hur skulle du fått ditt äktenskap att fungera?

- Säga att hon var vacker, även om hon såg ut som en lastbil. Rick, 10 år

:notify  :notify

Jovisst... Barn är alltid ärliga, och mycket dom säger kan ju ge lite eftertanke...

Om man inte ser på "kid´s say the darnest things" med Bill Cosby. DÅ är det bara dåligt ;)

Hehe, haha, hoho *skrattar så jag kiknar och får magknip*. Det roligaste jag läst på länge. Favoriterna:

- Min mamma säger att jag ska leta efter en man som är hygglig. Det är det jag gör Jag letar efter en man som är hyggligt lång och hyggligt snygg.

Carolina,8 år

-Jag får huvudvärk då jag tänker på sånt. Jag är bara ett barn. Jag behöver inte sånt krångel. Adam, 7 år

Hur skulle världen vara annorlunda om man inte gifte sig?

- Det skulle finnas en väldigt massa barn att förklara, eller hur? Andreas, 9 år

Barn är smarta, varför krångla till det. Vet dock inte om det är bra eller dåligt att könsrolllerna syns så tydligt så tidigt. T.ex. grabben som tyckte tjejen skulle serva honom chips när han såg på sporten osv.

Cosby-programmet är dåligt instämmer.

Annars är en favoritfråga:

Vad var klockan när man uppfann den?

På tal om att barn är ärliga, jag målade huset i somras och var på systembolaget för att köpa mej lite "arbets bränsle" och när jag står i kön med mina arbets kläder så är det en kille framför mej i kön som säger till sin mamma" mamma mamma titta vilken skräpfarbror" , Snacka om att mamman blev generad när hon såg att jag hörde henns barn säga så :):D

Jag träffade en dvärg en gång och han var jätteotrevlig och full. Små människor är inte alltid som du beskrev Ing,

möjligt att just små barn kanske är det.

Tänkte bara säga det.

Dvärgen hette Kevin för övrigt och spelade gurka i ett sånt där panflöjts-band man ser när man går till tunnelbanan.

"Av barn och fyllehundar får man alltid höra sanningen"

Enligt min styvfar iaf, men barn brukar vara väldigt ärliga och rättfram. Vi vuxna har mycket att lära av våra barn.

"Den kloke mannen talar till barnen, den vise mannen lyssnar till dem..."

Ing.. få väl kalla detta källkritik.. vill inte förstöra något kul.. men måste säga att en del lät som "vuxnas" skämt som dom säger att ett barn sagt för göra det lite roligare.. men vad vet jag ;9

Ing.. få väl kalla detta källkritik.. vill inte förstöra något kul.. men måste säga att en del lät som "vuxnas" skämt som dom säger att ett barn sagt för göra det lite roligare.. men vad vet jag ;9

Barn säger de mest dråpliga saker, dessutom så suger dom till sig ord och fraser som svampar, för att kassta ur sig dom i fel situation flera veckor senare...

HvPrsk;

Fattar vad du menar; undertecknad har ett personligt exempel.Knappt en tvarhand hog utbrast ynglingen D-G till sin mor att hon var "Ondskefull och illasinnad".Sagornas varld satter sina spar:) Notera att jag var kanske bara 5-6

men en som ar lite...tveksam...ar denna;

- Det är bättre för tjejer att vara singel än vad det är för killar. Killar behöver någon som plockar upp efter dem. Anna, 9

Media och feminismen satter sina fron...

Numera när man pratar med släkten och morsan kommer fram, då ska hon fanimig ta alla pinsamheter man har varit med om.

Typ sådana saker som att men låg i en gungstol, och dreglade

undertiden man kollade på sina idoler Mupparna. :thumbs:

Har en lite sak som kanske inte är så rolig...men den är lite gullig :)

Min flickväns lillebror yttrade en fras i den lokala mataffären för några år sedan.

"mamma, kan vi inte köpa några erotiska frukter ??"

För er som inte orkar tänka eller inte förstår så skulle det ju då självklart ha varit "exotiska"....

Vissa ord är väldigt lika varandra ;)

Vissa ord är väldigt lika varandra ;)

För min systers ena son blev "ficka" till...ja, gissa själva!

Men frasen: "Lägg den i fxxxan, mamma" kan ju ta knäcken på de flesta. Det är tydligen rätt vanligt att barn blandar ihop dessa ord... ;)

Guest Dirty-1

det där var bra läsning!

..en personlig favorit var när hela vår familj var nere i stockholm för en massa år sedan.

Jag, pappa och min lillebror (då ~4 år) står i kö för att köpa glass då min lillebror går ett par meter utanför kön, kliar sig i huvudet och halvt skriker till pappa på vår mellannorrländska dialekt:

"Men pappa! vad mycket Svartingar det finns här i storstan!"

Heh, kön bestod mestadels av afrikanska invandrare som börjar gapskratta efter att han sagt det...

det där var bra läsning!

..en personlig favorit var när hela vår familj var nere i stockholm för en massa år sedan.

Jag, pappa och min lillebror (då ~4 år) står i kö för att köpa glass då min lillebror går ett par meter utanför kön, kliar sig i huvudet och halvt skriker till pappa på vår mellannorrländska dialekt:

"Men pappa! vad mycket Svartingar det finns här i storstan!"

Heh, kön bestod mestadels av afrikanska invandrare som börjar gapskratta efter att han sagt det...

HAHAHAHAHAHAHa...det.. var ..fanimig..det roligaste jag läste denna morgon. :D

Tack för den du..hehehehe

Ja se barn..

Har en dotter på nyss fyllda 3. Hon är en mästare på att suga upp ord och uttryck och återanvända dessa när de passar bra. Uttryck och meningar från sagor och filmer förekommer flitigt. Men det är ju så man lär. Jag tycker det är faschinerande dock hur mycket dom små telningarna ändå är insatta i vad saker och ting innebär. Att de sedan inte kan förstå de enklaste kommandon är en annan femma.

Sen har ju barn ibland lite svårt med uttal..

I bland vill hon ha muminsex och nappen i fi... ja ni förstår.. Men övning ger färdighet. Hon vet iallafall hur en "stittsvagn" ser ut. En sån ska hon ha när hon blir stor, fem alltså.

mvh

Erik G

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...