Jump to content

Studera på distans

Pte Falk

Recommended Posts

Jag är lite nyfiken på detta då jag just för tillfället jobbar heltid så vill jag gärna göra detta på kvällar och helger.

Någon som kan dela med sig av erfarenheter av detta?

• Kurser?
  • Priser?
  • Skolor?

Tack på förhand!

:blink:

Om man ska studera på distans och inte läsa på helfart kan jag rekommendera Högskolan på Gotland. www.hgo.se Deras distansutbildningar har inga fysiska träffar, utan allt sker via diskussionsforum. Har själv läst två ledarskapskurser (5+5p) där och är mycket nöjd.

Eller den här länken som är en samling för alla distansutbildningar i Sverige.

Kurser? Finns det mesta att välja på.

Priser? Kurslitteraturen.

Knepigt att studera ledarskap utan att träffa folk, men så länge det rör sig om teori så...

Det är just teori man läser där, skillnader mellan manligt och kvinnligt ledarskap, studerar "fall", analyserar sig själv i ledarskapssituation i "skarpa fall", analyserar andras ledarskap som man blivit utsatt för mm

(Du kanske redan har koll på detta men skriver i alla fall!)

Tänk på att det är skillnad på "distans" och "deltid". Många kurser som är på distans är heltid vilket kan bli tufft att kombinera med heltidsjobb, även om det kan gå.

Det du ska kolla i kursbeskrivningen är "studietakt" ofta benämns detta med 100, 75, 50 eller 25 % alternativt helfart/halvfart osv.

Hur som helst, tips på bra kurs är Freds och konfliktstudier vid Uppsala universitet.

/Gomer

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...