RU01 Posted June 21, 2005 Report Share Posted June 21, 2005 Fick precis ett samtal till jobbet, såg att det var hustrun som ringde hemifrån. Tar luren men inte ett pip hör jag. Det visar sig att hon "råkat tappa" den bärbara telefonen i den lilla uppblåsbara poolen våra barn glatt plaskade runt i. Till frågan; kan jag skriva av telefonen på en gång eller ska jag inbilla mig att den ska kunna må bra efter några dygn på "torken"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted June 21, 2005 Report Share Posted June 21, 2005 Torka och testa. Om du har haft tur kan den ha överlevt. Min Nokia 6310i överlevde en omgång i tvättmaskinen.... nästan. Batteriet kortslöt direkt... men med nytt batteri gick telefonen faktiskt igång. Tyvärr hade micen lagt av så telefonen fick bytas på försäkring. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted June 21, 2005 Report Share Posted June 21, 2005 Öppna den och skölj med K-Sprit, torka... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted June 21, 2005 Report Share Posted June 21, 2005 Öppna den och skölj med K-Sprit, torka... Är en bra idé så länge garantin har hunnit gå ut. Har man bara tappat den i vanligt vatten kan man i dom flesta fall få ut nya telefon på garantin. Självklart förutsatt att man underlåter att tala om hur den gick sönder. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted June 21, 2005 Report Share Posted June 21, 2005 Egen erfarenhet (Pool, toastol samt fritt fall från brygga)! KASTA! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RU01 Posted June 22, 2005 Author Report Share Posted June 22, 2005 IT´S ALIVE! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted June 22, 2005 Report Share Posted June 22, 2005 Nu tror jag att blågul får länka ihop den här med länken paranormala fenomen!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SnowFlax Posted June 22, 2005 Report Share Posted June 22, 2005 Det är nog inte så ovanligt att saker och ting fungerar efter kontakt med vatten, om man har tur vill säga. Tappade en gång ner min Nokia 3210 i en burk med (vattenbaserad) målarfärg. Den blev vit . I paniken sköljde jag telefonen under rinnande vatten . Men efter att ha låtit telefonen ligga på köksbordet i ungefär ett dygn fungerade den perfekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimbo Posted June 22, 2005 Report Share Posted June 22, 2005 jag tappade ner en CD mp3 spelare i ett spann med kylarvätska/regnvatten/diesel plus div. annat skit som finns inne i transmissionen på en PBV. Jag tog ut batterierna och lät den torka på ett element i en vecka.. sen så funkade allt förutom displayen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted June 22, 2005 Report Share Posted June 22, 2005 Jag tappade min Ericsson R320 på spolplattan på jobbet när jag tvättade bilen sen backade jag dessutom över den när jag tvättat klart. Efter lite torkande så funkade den utan större problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sernlo Posted June 22, 2005 Report Share Posted June 22, 2005 Hade min första mobil i bröstfickan under en fisketur, böjer mig framåt för att tvätta händerna.. *PLOPP* Min andra var med ut i en kanot som just den här dagen behagade välta med mig i.. *PLOPP, PLASK och BUBBEL* Min senaste dog helt sonika i fickan på väg hem från Okej-dagen på Liseberg som jag blivit medtvingad på.. Den fick väl en överdos Darin, Amy Diamond, Håkan Hellström och Jimmy Jansson och gav upp.. RIP!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pego Posted June 22, 2005 Report Share Posted June 22, 2005 kör den i micron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lonnelid Posted June 24, 2005 Report Share Posted June 24, 2005 Har tappat min telefon i toalett stolen. Turligt nog efter spolning .... Efter isär tagning och torkning fungerade den igen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted June 24, 2005 Report Share Posted June 24, 2005 kör den i micron Och kör sedan "format c:".... För den som inte greppade: det är ytterst DÅLIGT att köra elektronik i micron. De flesta vet detta men för de olyckliga få som råkat missa detta (sådant händer) så kommer nu denne telefonräddande info. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.