Alien Posted June 21, 2005 Report Share Posted June 21, 2005 Har inte sett dessa tidigare, tag bort i annat fall. De allra hårdaste grabbarna inom den allra hårdaste militära disciplinen utför de allra hårdaste militära övningarna. De badar i bajs.Medv: Ola Norén längd: 2min 7sek Samt: Soldat Sköld, Amfibiebataljonen II Kustjägare Sköld skriver hem till mor om den käre sergeant Matsson. Medv: Kalle Lind, Ola Norén längd: 1min 48sek Bägge finns här Link to comment Share on other sites More sharing options...
madog Posted June 21, 2005 Report Share Posted June 21, 2005 Ha ha ha! Sedan mitten av 90-talet har amfibieförbanden själv rensat upp i främlingsfientligheten både bland meniga och officerare, eller som en kustjägarofficer säger: "Ju färre negrer i plutonen, desto färre anledningar att hata dem." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted June 21, 2005 Report Share Posted June 21, 2005 *Ligger och vrider sig av skratt på golvet* B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted June 21, 2005 Report Share Posted June 21, 2005 HA HA HA HA Grymt bra! :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lockwed Posted June 22, 2005 Report Share Posted June 22, 2005 Dom funkar inte för mig, måste man ha ngn särskild spelare eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrew Posted June 22, 2005 Report Share Posted June 22, 2005 Ja normalt sett behöver man Real Player , men om du hade läst längst ner i popup-fönstret på SR's hemsida där man lyssnar på ljudklippen så hade du kunnat läsa: Just nu är det problem med att lyssna med Realplayer, vi arbetar för att lösa detta. Om du klickar på Länken Lyssna igen inne på SR's hemsida, och sedan i popup-fönstret Klickar på texten Byt ljudformat så ges du möjlighet att välja Media Spelaren som uppspelare istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted June 22, 2005 Report Share Posted June 22, 2005 Good shit Alien. Mattssonmannen *Antecknar utifall jag skulle bli Sgt i AMF* Link to comment Share on other sites More sharing options...
undass Posted June 23, 2005 Report Share Posted June 23, 2005 Missa inte den som heter "Polisvapen 2: CGA-femman", finns på samma sida. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted June 23, 2005 Report Share Posted June 23, 2005 Ganska sköna. Jag försökte ändra ljudformat, men det funkade inte. Laddade ner Real Player istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted June 23, 2005 Report Share Posted June 23, 2005 Sitter på en annans dator (den dator jag oftast sitter vid ) och javapopups fungerar inget vidare alls. Inte heller om jag inaktiverar popup-blockeringen. Vad göra frågas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tivaljör Posted June 23, 2005 Report Share Posted June 23, 2005 ...Uppsöka ny dator? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Pedersen Posted June 29, 2005 Report Share Posted June 29, 2005 Har inte sett dessa tidigare, tag bort i annat fall. De allra hårdaste grabbarna inom den allra hårdaste militära disciplinen utför de allra hårdaste militära övningarna. De badar i bajs.Medv: Ola Norén längd: 2min 7sek Samt: Soldat Sköld, Amfibiebataljonen II Kustjägare Sköld skriver hem till mor om den käre sergeant Matsson. Medv: Kalle Lind, Ola Norén längd: 1min 48sek Bägge finns här zzzzzz.....sa ni humor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted June 29, 2005 Report Share Posted June 29, 2005 zzzzzz.....sa ni humor? Man måste nästan ha "varit där" eller veta vad det är för att uppskatta det. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kölsvinet Posted June 29, 2005 Report Share Posted June 29, 2005 Tja, både jag och 'Slusken är ju schassar i Amf...så vi vet ju hur det går till...eller hur, Serg N (f.ö. en jävla halvapa...)? /M Link to comment Share on other sites More sharing options...
SERG. B Posted August 12, 2005 Report Share Posted August 12, 2005 Haha ja lite roligt var det ju, måste ha varit någon som legat på amf1 som gjorde denna lilla humorsändning annars hade man inte kunnat se det roliga i allt som händer där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AK5B Posted August 18, 2005 Report Share Posted August 18, 2005 Jag kollade lite på resten av sändningarna som låg där och bliv rent utsagt upprörd. T.ex Göteborgskravallerna föreställer de sig att "demonstranterna" är totalt oskyldiga. Sen kritiserar de poliserna för att ha kastat gatsten. De måste ju vara totalt blåsta i huvudet. Och vad menar de med att CGA5 skulle vara ett mellanting mellan battong och pistol? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThornBjorn Posted August 18, 2005 Report Share Posted August 18, 2005 Det där va ju inte ens nästan roligt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SERG. B Posted August 19, 2005 Report Share Posted August 19, 2005 Lite roligt men samtidigt så skakar man bara på huvudet åt dessa "journalister" som alltid förvränger och vägrar se hur verkligheten ser ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skunken Posted August 21, 2005 Report Share Posted August 21, 2005 Lite roligt men samtidigt så skakar man bara på huvudet åt dessa "journalister" som alltid förvränger och vägrar se hur verkligheten ser ut. <{POST_SNAPBACK}> Är det inte det som är deras jobb? Jag gillade inte heller klippen om Göteborgskravallerna. Vadå försöka få poliserna att framstå som bovarna?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcuzt Posted August 22, 2005 Report Share Posted August 22, 2005 Dessa program går ju ut på att förvränga händelser så att folk får se det som "de" vill. FOlk ogillade polisen under Göteborgskravallerna och därför framställer man dom i dålig dager så folk lyssnar på dom. Precis som amf fick ta en del skit i det första inlägget avlyssning. Men så är det med okunniga journalister tyvärr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
amfvrak Posted August 22, 2005 Report Share Posted August 22, 2005 Tyckte dom var hysteriskt roliga. Det värsta är dock att dom var seriösa när dom gjorde de Link to comment Share on other sites More sharing options...
madog Posted August 22, 2005 Report Share Posted August 22, 2005 Humor handlar ju om att kunna se saker ur humoristisk synvinkel. Men om man nu ska analysera för mycket så blir det snart inte roligt längre. Brukar kallas för att "analysera sönder" ett skämt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.