Jump to content

USMC kanske?

Guest Marcus

Recommended Posts

Guest Marcus

Gjorde lumpen 10 månader och väldigt sugen på att bli off.

Fick 10-6-7 i betyg och off utbildningen inställd. Och ifall den hade gått så hade jag ju inte kommit in tack vare 10-6-7...

Enda sättet att få högre betyg är ju ny tjänstgöring (som kräver 10-7-7 för att få ny tjänstgöring) eller att min gamla chef höjer mitt betyg. Jag har pratat med min gamla Plch och han ser ingen anledning till att höja mitt betyg. Min nuvarande chef, IP i HV, säger att han inte kan göra något åt det.

Så jag är "fast" i IP tack vare mitt betyg.

Och då tillkommer saken att de andra befälen samt min grupp i lumpen gav mig högre betyg men tack vare en dispyt mellan mig och Plch favorit soldat så fick jag 10-6-7...

Jag försöker få utlandstjänst men det är lönlöst med 10-6-7 verkar det som. SÅ jag funderar på att kanske gå med i en annan armé och då lockar USMC väldigt mycket för de verkar göra massa olika saker men vara hårda med diciplin och verkar vara mer MÖPar än andra arméer.

Finns det nån här som har erfarenhet av USMC eller någon anna gren i USA?

Vad ska man ha med sig och tänka på när man åker dit? Kan man besöka ett kontor och göra tester närmare sverige än att åka dit?

Jag har ansökt om GreenCard för nästa år så jag får se ifall jag får det.

Guest Guest

Är du medveten om att om du söker dit, kommer du till 99% säkerhet hamna i Irak? Mina erfarenheter av amerikanska armén/USMC är tyvärr inget vidare. Har inte själv tjänstgjort, men dom man har träffat har ju oftast inte varit dom mest psykiskt utvecklade. Jag hade gjort något annat om jag hade varit dig. Men lycka till med vad du än gör!

Guest Marcus

Är medveten om att de skickar alla till Irak för de förlorar massa folk där...

Hade ju tänkt söka något annat än skytteslusk inom marines. Gjorde deras AVSAB test på nätet och jag hoppas det riktiga är lite svårare annars kan ju de flesta komma in där med bra resultat...

Seriöst, ska du flytta dit för att bo där(resten av livet) eller är det en fix ide som du har?

Hur som heldst, det finns rekryterings kontor i tyskland. Men jag rekommenderar flytta till staterna först då går det lättare att ställa om till amerkansk tid samt vänja sig vid engelskan medan man väntar i DEP. Militären kommer dock inte röra vid ditt fall föränn du har ett greencard(och en adress i CONUS).

Om du vill ha ett äventyr och en tuff tillvaro ska du bege dig till främlingslegionen.

Guest Marcus

tror inte det handlar om nån pubertal macho dröm. Är mer så att jag alltid av nån anledning varit intresserad av militär yrket. Om någon frågar mig varför så vet jag inte svaret, bara är så.

Hade väl tänkt att jobba med det ett tag och ifall man gillar det så kör man ju på tills man blir pensionerad annars kör man kontraktet ut bara.

Har alltid varit intresserad av ett ombytligt jobb som jag tror att det är med stora möjligheter att få lära sig nya saker.

Om jag får greencard och ingen får mig på andra tankar så ska jag nog åka dit och göra proven iaf så får jag se vad jag kan få för tjänst.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...