Fighter Posted June 19, 2005 Report Share Posted June 19, 2005 Är det någon som vet något om ersättaren till RTGB 4112. Har glömt vad modellen heter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furir XX Posted January 2, 2006 Report Share Posted January 2, 2006 Hmm jag åkte en hel del 4112 när jag gjorde lumpen som RÄ-man. Vi hade en ny scania på prov en kort stund. tror att den skulle heta RTB90( RäddningsTrängBil) Men jag är inte helt säker, Det är samma variant som finns i civiltutförande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Backéus Posted January 10, 2006 Report Share Posted January 10, 2006 Om jag inte är helt ute och sladdar runt så heter den RTGB 923 Byggd på ett Scania chassie 4x4 med påbygge från Sala kaross/brand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 den finns omnämd här http://fmv.episerverhotell.net/upload/Bild...EC/FMV01_04.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Backéus Posted February 7, 2006 Report Share Posted February 7, 2006 Jag tror att de fordon som SG OLSSON refererar till i länken ovan (s. 19) är de som man använder i US där det ingår brandgrupper. Denna bil som heter Räddningsbil -92 L/T är helt enkelt en FM-anpassad version av de BAS-branbilar som man använder inom civil rätj. idag. Jag har env rtgb 923 på bild... ska se om jag kan fixa in den... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fighter Posted March 5, 2006 Author Report Share Posted March 5, 2006 Tackar för info. Försöker att hitta bilder på gamla 4112 också samt info om var dom olika bilarna från Ljungbyhed tog vägen. Skall försöka komma på vilka numer dom hadde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donSisu Posted March 8, 2006 Report Share Posted March 8, 2006 ...samt info om var dom olika bilarna från Ljungbyhed tog vägen. Skall försöka komma på vilka numer dom hadde. Ett hett tipps är fd F13 Bråvalla, där MÄNGDER med bla överblina(?) FV fordon och annan mtrl parkerats i väntan på försäljning. Har vart förbi där ett par gånger under de senaste åren, i bland i samband med de auktioner av sådan mtrl förättats vi ett antal tillfällen av Toveks. Detta vid den fd ARLA-anläggningen, inte långt ifrån just F13. Har sett rader med både PowerWagon, bv202, 4112, TLF-hyddor, puggar etc etc //donSisu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts