Jump to content

Swedish Cold War Crisis (1985-1991)


Hornet

Recommended Posts

tänkte bara jag skulle vissa lite bilder på kommande landskap B)

 

vo1.jpg

vo2.jpg

vagenin.jpg

inne.jpg

bunker.jpg

 

 

med tanke på all militär personal som fins på detta forumet tänkte jag fråga om några har bilder på bunkrar, hangarer, flygtorn, lednings centraler allt som kan ha med svenskt försvar att göra 1985-1991 från krigs baser och liknande.

 

PS självklart ska ni inte lägga up något som är hemligt men har ni bilder på anlägningar som inte längre fins så kan dom väll inte klassas som hemliga eller? :D

 

Om det fins någon från fortifikations verket eller liknande som kan säga att detta inte får ske så säg det så lägs projectet ned. :D

Link to comment
Share on other sites

Det ser ju trevligt ut, visste inte att det fanns någon svensk mod till flashpoint. Det var ju längesen man spelade det så jag har ingen aning om var man kan ladda ner gosaker till spelet som nya mods och sånt...

 

Var kan man få tag på denna/andra bra mods?

Link to comment
Share on other sites

SCWC är inte släppt än, vi har bara börjat..

dock finns SFP (swedish forces pack) här SFP

de kommer snart (hoppas vi) med version 4.0.

 

för att spela med det måste du ha lägst OFP 1.96 (patchad resistance)

alla grejjer fins i editorn och ersätter inget (man får mao göra egna uppdrag eller ladda ner befintliga som använder de svenska grejjerna bla bla bla osv) :P

 

lycka till :rockon:

 

Addons kan du förresten hitta på www.ofp.info

Link to comment
Share on other sites

Fett ös direkt, nyinstallerad dator och allt, in med flashpoint och resistance (och kanske någon annan expansion, kommer inte ihåg vilka som finns).

 

Den där länken verkar vara bra förövrigt, trevlig sida den där... :rockon:

 

 

Förresten, är det någon här på forumet som är med och utvecklar denna mod?

Link to comment
Share on other sites

Fett ös direkt, nyinstallerad dator och allt, in med flashpoint och resistance (och kanske någon annan expansion, kommer inte ihåg vilka som finns).

 

Den där länken verkar vara bra förövrigt, trevlig sida den där... :rockon:

 

 

Förresten, är det någon här på forumet som är med och utvecklar denna mod?

jag och Sandqvist är upphovsmännen till SCWC, nån av medlemmarna i SFP fins också här ibland...

Link to comment
Share on other sites

www.ofp.info

www.ofpbase.com

www.opflashpoint.org

 

för att bara nämna dom största

 

gjorde en lite mer action vidio med SCWC och SF 3.0 saker i samt ljud

http://rapidshare.de/files/2482010/saf.wmv.html

 

gå längst ner tryck free sedan vänta 50 sekunder och ladda sedan ner

Link to comment
Share on other sites

i helvete heller BF2 i sin ära men det är ingen simulator hittar du ett spel som på någpt sätt liknar OFP och nu snart kommer ju OFP Armed Assault och nästa år kommer OFP2

 

så det fins inga andra spel i samma genre som Flashpoint :D

Link to comment
Share on other sites

heh, köpte spelet för ca 1 årsedan, men det sög ju stenhårt, har inte spelat det på typ 1 år :)

Ja, gillar man att bunnyhoppa i strid, instant-action, samt helst undviker realism (det är ju bara jobbigt att behöva välja mellan kulspräng, spräng och pil!) så är ju knappast OFP något att ha.

 

:baskerPa:

Link to comment
Share on other sites

Trevlig film Sandqvist!

ser att du kommer gilla det uppdrag jag jobbar med till våran ö :baskerPa:

 

försvarstrid från värn, året är 1985 och stormakt röd inleder en invasion, som en vpl soldat som nyligen blivit inkallad till en krigsflygbas hamnar du mitt i smeten för de första landstigningarna och luftlandsättningarna.

 

ordern är "Försvara basen tills förstärkningar anländer"

 

förmodligen blir det första uppdraget i en kampanj.

 

 

;)

 

bara ett litet smakprov, bilder från uppdraget kan komma nästa helg som tidigast.

 

nej, något releace datum för SCWC fins inte då det bara är i sin vagga ännu, inget kommer släppas före SFP4 släpps och Ofp "Armed assault" släpps i höst (ArAs är en uppgradering till det gamla OFP som bla kraftigt uppgraderar spelmotorn)

 

:)

 

under tiden kommer vi mata er med screens och rådfråga Soldf communityn and detaljer i såväl uppdrag som modeller.

 

mvh Skuggan, Leader SCWC

Link to comment
Share on other sites

och filmer hehe har en snart som vissar Sk60 samt Drakken i lite störe utsträkning om några vill se

 

 

Sandqvist Aka Hornet85 Leader? Maybe hmm who knows

Link to comment
Share on other sites

Hörr'ni gamla Flashpoint-rävar! Hjälp till nu...

 

 

Jag har OPF-GOTY v1.75. Var hittar jag en patch som får upp det till 1.85???

 

 

Har rotat runt överallt känns det som, men sidorna är för röriga för mig. ,O

 

 

Jag hittade - OFPGOTYPatch_196.exe - och tog hem, men den kräver först att

man har v1.85...

 

- - - - -

 

Och när ni ändå hjälper till; Var hittar jag en riktigt enkel beskrivning på hur jag

trollar in dom svenska grejorna till OPF?

 

 

 

:)

Link to comment
Share on other sites

gota ska vara 1.85 från början testa ladda hem 1.91

 

 

att få dom svenska addonsen in bara lägg dom i addons foldern och starta mission editorn och sätt ut dom sedan lek runt lite döda lite ryssar liknande

 

 

1.81 för RES

 

GOTY 1.91

 

GOTY 1.96

 

(kanske kan slänga ihopp några lättare uppdrag så du får testa SFP 3.0 sakerna om jag inte hittar några färdiga till dig

 

edit: VBS kostar 1500kr för orginal samt addonsen kostar 500kr st och jag har testat det det är bara OFP i dyr lyxförpakning

 

edit2: VBS bygger på OFP motorn det är samma spel till 90% det tillverkas av samma företag VBS www.bistudios.com

Link to comment
Share on other sites

Det där VBS verkar vara riktigt grymt.

Men har du testat det, Sandqvist (eller någon annan?) ?

 

Det liknar OFP väldigt mycket i videon men det är väldigt lockande :P

 

Kostar det verkligen 1500 kr? Är inte det LITE dyrt för ett spel, att man dessutom ska behöva betala 500 kr för resterande expansions låter inte särskilt lovande eller säljbart... :(

Link to comment
Share on other sites

Det där VBS verkar vara riktigt grymt.

Men har du testat det, Sandqvist (eller någon annan?) ?

 

Det liknar OFP väldigt mycket i videon men det är väldigt lockande :P

 

Kostar det verkligen 1500 kr? Är inte det LITE dyrt för ett spel, att man dessutom ska behöva betala 500 kr för resterande expansions låter inte särskilt lovande eller säljbart... :(

anledningen att det liknar OFP är att det i stort sett ÄR OFP fast mycket hottad, är ju från början konstruerad för diverse krigsmakter mm som en militär simulator för främst grupp/pluton chefer.

mao är det inget egentligt "spel"

 

jag har testat core delen (grund delen altså) och jag kan säga, jag slänger inte 1500 på det, för det är i stort sett bara ett snyggare OFP.

 

men är man en militär organisation som vill ha en simulator för att träna chefer så är det ju ganska billigt :huh:

 

kan säga att bla USMC och australiensiska armen använder det.

vilket också är tanken, att "civila" kan köpa är altså bara en bonus.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...