Jump to content

Droppen?

Dexter

Recommended Posts

Läste detta..

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1...5_852__,00.html

Varje liten incident leder oss närmare indragning av Hemvärnets vapen.  Varför ska det finnas rötägg som förstör?!

Även om det visar sig att han inte hotat nån så har han i alla fall tagit fram vapnet för att visa upp det.  Bara det är rätt dumt i mina ögon..

ARRGGHHHHHHHH inte en till!!!!!

Vad trött man blir på dom som aldrig kan sköta sig med sina HV-vapen och det sorgliga är nog att den mannen troligtvis inte kommer att bli utslängd från HV.

Det måste bli betydligt hårdare tag mot såna som han.

Någon som vet vad som hände med muppen som var ute och sköt i luften på nyårsafton för två år sen???

Precis vad Hv behöver :D

Det står iofs att han "påstog" att han var med i Hv, om

det nu visar sig att han är en vanlig "lallare" med en

AK4:a så får FM bära hundhuvudet ändå i media...

Man blir så glad när sånt här händer, eller hur?

Någon som vet vad som hände med muppen som var ute och sköt i luften på nyårsafton för två år sen???

2 år sedan?!?!?! Hände inte det i Eksjö i vintras? Eller är jag helt ute på isen nu?!?!?! ???

Varje sådan händelse är ytterligare en spik i kistan för Hv's vapenförvaring i hemmet.... :(

Hoppas att han inte är Hv-man :D

jag vet att "ingen" håller med mig, men ju förr HV blir av med vapen dessuto bättre.. låt HV göra nytta (typ katastrof hjälp med mera) och låt militären ha tunga vapen.. om "alla" är med i HV måste "alla" inbrotts tjuvar beväpna sig mer, och en vanlig svensson köper på sig någon pistol och snart så är man en delstat i USA.. säga vad ni vill om att HV har vapenlås, med mera... shit blev kanske lite off topic.. jaja..

Granq, tror knappast att brottslingar beväpnar sig mer pga att Hv-män har AK4 hemma. Det är snarare för att det är "coolt" att vifta med eldhandvapen(dvs dom har kollat för mycket på actionfilmer).Dessutom ska inte HV ha någon ammunition hemma.

Vad jag vet har inte reglerna för en vanlig svensson att skaffa eldhandvapen förenklats så det resonemanget håller inte heller.

Guest Lord Good

Ak4:an är inget eftertraktat vapen i kriminella kretsar. Det är för stort och klumpigt. Eldkraften är också onödigt stor. Vid rån är det mycket bättre med pistoler och avsågade hagelgevär.

jag vet att "ingen" håller med mig, men ju förr HV blir av med vapen dessuto bättre.. låt HV göra nytta (typ katastrof hjälp med mera) och låt militären ha tunga vapen.. om "alla" är med i HV måste "alla" inbrotts tjuvar beväpna sig mer, och en vanlig svensson köper på sig någon pistol och snart så är man en delstat i USA.. säga vad ni vill om att HV har vapenlås, med mera... shit blev kanske lite off topic.. jaja..

granq!!!

Gör om gör rätt, du är ute cycklar!!!

/ERI

Guest Dedicated
ARRGGHHHHHHHH inte en till!!!!!

Vad trött man blir på dom som aldrig kan sköta sig med sina HV-vapen och det sorgliga är nog att den mannen troligtvis inte kommer att bli utslängd från HV.

Det måste bli betydligt hårdare tag mot såna som han.

"Muppen" som var ute och sköt för två år sedan, i Malmö, blev ögonaböj utslängd ur Hv, vapnet tog polisen ifrån honom på studs och all övrig utrustning hämtades in omgående. Han blev åtalad för vapenbrott, allmänfarligt beteende etc. Det tråkiga var att killen var väldigt aktiv, mycket intresserad och faktiskt också duktig men han tålde inte destillerade eller jästa drycker, således fick han dumma idéer för sig som han sannolikt har ångest för var dag i resten av sitt liv.

Slut.

Informationen var ju lite bristfällig men det verkar ju som om killen inte var nykter. Det kallar jag i såfall omdömmeslöst! Vapen och alkohol hör inte ihop, det måste man förstå även om man råkar vara full.

Sedan kan man ju i och för sig fråga sig vad det är för muppar som känner sig hotade enbart av närvaron av en ak4. (vet ej om det var så det gick till). Allt för många i vårt samhälle gör inte militärtjänsten. Allt för många sitter i sin innerstadstillvaro och säger "vapen är farliga, människor med vapen är galna".

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...