Jump to content

Recommended Posts

Tjo!

Är uttagen till La04..

Sitter på nålar nu och undrar när inkallelse ordern kommer? Någon som vet? Minns inte hur de va till Kosovo? men 2 månader innan va de väl? eller 1mån?

Kan vara bra att planera lite mest me tanke på mitt nuvarande jobb.. De vill gärna ha reda på när ja rycker in för semester planering osv..

Ringde min blivande plutch tidigare idag. Men han vägra svara..

Tjena.

Inrycksdatum skall du ha fått för länge sedan.

SN har vad jag vet inryck 8e aug och CSE 1a aug.

Detta kan säkerligen ändras tills du står och skakar gallret på Kungsängen för att få komma in men det är ju en bra början...

Om du nu inte har ngn ultrapretto tjänst typ tolk eller nått.

edit: 1+7=8..

Edited by Rapphönan

På mitt uttagningsbesked står de att utbildnings perioden börjar 8e aug.. Men ja gissar på att alla inte rycker in samtidigt.. Men de kanske e som du säger då att ja rycker in den 8e aug. Iofs är de de datumet jag utgått ifrån hela tiden.. Så de vore ju bra.. :lala:

Jag kom med på LA04 (vakans) och jag fick då lite snabbt reda på att utbildningen skulle börja 1/8

Jag har inte sett vilka tider/datum det är så jag inte fått några papper hemskickade än men dom kommer väl under veckan som kommer nu.

Jag är lika exalterad som du kan jag säga :huh: men om du vart utagen tidigare så borde du väl ha fått pappren... föresten så vet jag inte när dessa skulle skickas ut men till mig sa han i alla fall att jag kom med på en vakans så jag förutsätter att alla fått reda på om dom ska med eller inte innan mig?

:lala:

Edited by Pte Falk

Skyttekompaniet kommer att heta SN i forts.

Delar SN/CSE inryck V31, övriga V32. Patgb förare utb just nu och två veckor framåt. Mekanikerna har redan haft sin befattnings utb.

Finns inga tolkar tror jag, dom pratar ju engelska i Liberia.

Finns inga tolkar tror jag, dom pratar ju engelska i Liberia.

Njaa finns klara fragment av engelska i grunden ja men riktigt så enkelt är det inte. Det går snabbt, snabbt o en hel del slang i det! Kanske kan ni kolla med Ohio o killarna så kanske de kan hålla kurs??

:baskerFN:

Enl. min Plut C så skickades "pappren" ut i fredags (10/6)

Jag väntar också på min ;) trots att jag fick svarsbrevet igår (vakans)

:D

Med "pappren", menar du då luntan som man får ett tag innan inryck?

För det är väl ingen om har fått dom än...?

Enl. min Plut C så skickades "pappren" ut i fredags (10/6)

Jag väntar också på min  ;) trots att jag fick svarsbrevet igår (vakans)

:dribble:

Med "pappren", menar du då luntan som man får ett tag innan inryck?

För det är väl ingen om har fått dom än...?

Ja det är dom jag menar... dom ska komma ca: 4 veckor innan inryck vad jag förståt men det är ju klart... det är ju ca: 6v kvar innan jag ska rycka in i så fall.

Undra vad han menar för papper??

Göööött! Nu har inkallelseordern kommit. Man blir liksom lite extra taggad.. :D

Grattis!

Hoppas min kommer under nästa vecka...

Edit: Är det fler som fått denna eller är jag själv som inte fått den.... ;)

Edited by Pte Falk

Hej

Fick också mitt kuvert igår. Tycker dock det verkar rörigt den första veckan på Livgardet (tillhör CSE)? Hur är tanken är det någon som sitter inne med information eller som ryckt in tidigare där? Det verkar ju mer komplicerat med läkarundersäkningar och dylikt än när man ryckte in på gamla goda SWEDINT i Södertälje?

/A

Läkar undersökningen är mer omfattande, dels p.g.a att alla skall göra den, inte bara de som har fyllt 30, dels för att du skall till Afrika- mer ansträngande klimat, fler sjukdomar.

Första veckan är en obligatorisk utb vecka, dvs gasa-skjuta-spring. Innehåller bla inryckning,täthetsprov, fälttest, inskjutning, säkprov, GW utb osv.

Därefter på börjas fordons/befattnings utb etc.

LA04: okt05-mar06

LA05: apr06-sep06

Hej

Fick också mitt kuvert igår. Tycker dock det verkar rörigt den första veckan på Livgardet (tillhör CSE)? Hur är tanken är det någon som sitter inne med information eller som ryckt in tidigare där? Det verkar ju mer komplicerat med läkarundersäkningar och dylikt än när man ryckte in på gamla goda SWEDINT i Södertälje?

/A

Vad är det som är rörigt?

Du kommer dit och skriver in dig sen får man ju reda på vad man ska göra... ;) eller tänkte du på något annat?

:winner: