A2Keltainen Posted June 11, 2005 Report Share Posted June 11, 2005 Den här bilden postades nyligen på TankNet med kommentaren "British Army using Soccer Hooligans": http://www.tenringhosting.com/ViewImage.as...5a-6c751d3849b2 Ja, vad ska man säga? "Oi lads! Get 'em!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
roninn Posted June 11, 2005 Report Share Posted June 11, 2005 Som på den gamla goda kolonialtiden... Är det pipan av en ksp 90 man ser i nedre vänstra hörnet? Använder britterna den (bortsett från SAS)? Jag trodde britterna hade sin LSW variant av sin SA80 eller vad den nu heter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted June 11, 2005 Report Share Posted June 11, 2005 he he he... Undrar vad som skulle hända om en sådan bild på svenska soldater dök upp. HKV - Är det någon BOA på de där träbatonger? MP/V - Träbatonger, usch så brutalt! Hur kan regeringen Pärsson tillåta detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
A2Keltainen Posted June 11, 2005 Author Report Share Posted June 11, 2005 Är det pipan av en ksp 90 man ser i nedre vänstra hörnet? Använder britterna den (bortsett från SAS)? Jag trodde britterna hade sin LSW variant av sin SA80 eller vad den nu heter? Ja, jag vill minnas att de snabbinskaffades till vissa förband inför invasionen av Afghanistan. De används nu även av åtminstone Royal Marines (Är det de, och inte några arméförband vi ser på bilden? Jag tycker det ser ut så.) och Parachute Regiment. LSW-varianten av SA80 används i något som kan liknas en skarpskytteroll av de förband som har den och FN Minimi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted June 11, 2005 Report Share Posted June 11, 2005 Ronnin. här har du lite fler bilder på britter med ksp 90 http://media.militaryphotos.net/photos/Allied_United_Kingdom Dom flesta på Royal Marines som sagt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A2Keltainen Posted June 11, 2005 Author Report Share Posted June 11, 2005 Ronnin.här har du lite fler bilder på britter med ksp 90 http://media.militaryphotos.net/photos/Allied_United_Kingdom Ett annat tips är: http://www.defenceimagedatabase.mod.uk/fotoweb/ Förr så kunde vanliga privatpersoner ladda ned högupplösta bilder där, men den funktionen har nu försvunnit. Jag har dock en liten sparad gömma av dem, så om någon söker något speciellt, så hojta till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skaya Posted June 11, 2005 Report Share Posted June 11, 2005 Helmantlat frågas kom Tja, vad säger ni om detdär? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanrezac Posted June 11, 2005 Report Share Posted June 11, 2005 Helmantlat frågas kom Tja, vad säger ni om detdär? Lösplugg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted June 12, 2005 Report Share Posted June 12, 2005 Helmantlat frågas kom Tja, vad säger ni om detdär? Lösplugg? Japp, fast utan projektil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stella-Polaris Posted June 12, 2005 Report Share Posted June 12, 2005 Ganska typiskt att man måste visa tatueringarna.. Men är det inte så att, i den muslimska världen, det anses syndigt att ha detta???? keep a low profile... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted June 12, 2005 Report Share Posted June 12, 2005 Men är det inte så att, i den muslimska världen, det anses syndigt att ha detta???? (lite ot kanske men...) även i delar utav den kristna världen kan väl tillägas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerle Posted June 12, 2005 Report Share Posted June 12, 2005 I många delar av den muslimska världen tatuerar man, många kvinnor har tatueringar i ansiktet. Sök på harquus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skaya Posted June 12, 2005 Report Share Posted June 12, 2005 Helmantlat frågas kom Tja, vad säger ni om detdär? Lösplugg? Japp, fast utan projektil. damn, jag tyckte det såg ut som dumdum... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darkwand Posted June 12, 2005 Report Share Posted June 12, 2005 Äh! det är som på den gamla goda korstågstiden genevékonventionerna gäller ju inte mot dom otrogna ;) fick man ha armborst på 1000talet får man ha dum-dum idag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted June 12, 2005 Report Share Posted June 12, 2005 Äh! det är som på den gamla goda korstågstiden genevékonventionerna gäller ju inte mot dom otrogna ;) fick man ha armborst på 1000talet får man ha dum-dum idag. Du menar väl Haagkonventionen va? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Divide Posted June 12, 2005 Report Share Posted June 12, 2005 Tja, jag tjänstgör just nu i den danska batljonen vid Basra. Vi är en del av den brittiska 12 mech bde. Dom har SA80 LSW och MINIMI. MINIMI'en har dom inte tränat på hemmifrån. Dom har så få att alla numera användas i Irak och Afghanistan. Dom har självklart också GPMG, men den användas nästan inte... På patrull använder dom oftast SA80 IW och MINIMI'en. I Irak är det ganska vanligt att båda kvinnor och män tatuerar sig. Det är ett statussymbol och många sheiker är tatuerade, till och med i huvudet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.