Jump to content

Brittiska armén och fotbollshuliganer

A2Keltainen

Recommended Posts

Som på den gamla goda kolonialtiden...

Är det pipan av en ksp 90 man ser i nedre vänstra hörnet?

Använder britterna den (bortsett från SAS)? Jag trodde britterna hade sin LSW variant av sin SA80 eller vad den nu heter?

he he he...

Undrar vad som skulle hända om en sådan bild på svenska soldater dök upp.

HKV - Är det någon BOA på de där träbatonger?

MP/V - Träbatonger, usch så brutalt! Hur kan regeringen Pärsson tillåta detta?

Är det pipan av en ksp 90 man ser i nedre vänstra hörnet? Använder britterna den (bortsett från SAS)? Jag trodde britterna hade sin LSW variant av sin SA80 eller vad den nu heter?

Ja, jag vill minnas att de snabbinskaffades till vissa förband inför invasionen av Afghanistan. De används nu även av åtminstone Royal Marines (Är det de, och inte några arméförband vi ser på bilden? Jag tycker det ser ut så.) och Parachute Regiment. LSW-varianten av SA80 används i något som kan liknas en skarpskytteroll av de förband som har den och FN Minimi.

Ronnin.

här har du lite fler bilder på britter med ksp 90

http://media.militaryphotos.net/photos/Allied_United_Kingdom

Ett annat tips är:

http://www.defenceimagedatabase.mod.uk/fotoweb/

Förr så kunde vanliga privatpersoner ladda ned högupplösta bilder där, men den funktionen har nu försvunnit. :D Jag har dock en liten sparad gömma av dem, så om någon söker något speciellt, så hojta till.

Men är det inte så att, i den muslimska världen, det anses syndigt att ha detta????

(lite ot kanske men...)

även i delar utav den kristna världen kan väl tillägas

Äh! det är som på den gamla goda korstågstiden genevékonventionerna gäller ju inte mot dom otrogna ;) fick man ha armborst på 1000talet får man ha dum-dum idag. :lala:

Du menar väl Haagkonventionen va? ;)

Tja, jag tjänstgör just nu i den danska batljonen vid Basra. Vi är en del av den brittiska 12 mech bde. Dom har SA80 LSW och MINIMI. MINIMI'en har dom inte tränat på hemmifrån. Dom har så få att alla numera användas i Irak och Afghanistan. Dom har självklart också GPMG, men den användas nästan inte... På patrull använder dom oftast SA80 IW och MINIMI'en.

I Irak är det ganska vanligt att båda kvinnor och män tatuerar sig. Det är ett statussymbol och många sheiker är tatuerade, till och med i huvudet...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...