I22 Vargen Posted June 9, 2005 Report Share Posted June 9, 2005 Tjena, Behöver att par armbågsskydd och fastnat för Hatch.... Vilka är schysstast dom "hårda" med plast eller dom lite mjukare !? Ska ha dom vid SIB och vid Prickskytte där det är mycket betong tänkte jag. Känslan för dom hårda är spontant att man ser ut som någon slags modern galdiator.... och dom verkar hindra rörelser en del... Erfarenheter någon !? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gator Posted June 9, 2005 Report Share Posted June 9, 2005 Kan inte svara för dom med kåpa, men de utan fungerar ypperligt. Både på betong i SiB och i gruset på skjutbanan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Omnixar Posted June 9, 2005 Report Share Posted June 9, 2005 Är det sånadäringa schyssta kardborrr-fästenpå insidan, eller är det one-size? Neopren är ju rättså töjbart men ändå.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
I22 Vargen Posted June 9, 2005 Author Report Share Posted June 9, 2005 Tack för tipset på dom "Mjuka" Har för mig att det är one size på dom mjuka. Tar en sista titt på dom innan det nog blir köp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meradan Posted June 9, 2005 Report Share Posted June 9, 2005 Själv kör jag med en par egenkomponerade historier. Har helt enkelt sytt ihop en hållare med resårband medkardborre för byggarbetarskydd. Dom är ganska smidiga och försämrar inte rörelsefriheten nämvärt, dock är det lätt att få lite skavsår i knävecket av resårbanden efter nått dygns användande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted June 9, 2005 Report Share Posted June 9, 2005 ...dock är det lätt att få lite skavsår i knävecket av resårbanden efter nått dygns användande Får du skavsår i knävecket av armbågsskydd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meradan Posted June 9, 2005 Report Share Posted June 9, 2005 Hmm.. jag var nog lite trött när jag läste och skrev det där.. Hjärnan kopplade inte riktigt skillnaden på knä och armbåge Men det borde nästan gå att köra paralleller till armbågsskydd från knäskydden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted June 9, 2005 Report Share Posted June 9, 2005 Vanliga hockeyskydd typ Sinisalo/JOFA och motsv knäskydd skyddar väldigt bra också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted June 9, 2005 Report Share Posted June 9, 2005 En nackdel med de hårda skydden kan vara att de kan halka omkring på hårda ytor = obra vid prick/skarp - skytte. En stor fördel är att inte småstenar och liknande känns igenom vid hård kontakt. Hårda för knäna och mjuka för armbågarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
I22 Vargen Posted June 10, 2005 Author Report Share Posted June 10, 2005 En nackdel med de hårda skydden kan vara att de kan halka omkring på hårda ytor = obra vid prick/skarp - skytte. En stor fördel är att inte småstenar och liknande känns igenom vid hård kontakt. Hårda för knäna och mjuka för armbågarna? Ja jo, har ett par "hårda" knäskydd redan som funkar kanon, så det blir nog kombinationen Mjuka på armar och hårda på knän...... synd att dom inte gör dom mjuka i grönt!! :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts