Jump to content

Svaren kommit?


Recommended Posts

jag sökt till US för första gången och är riktigt ny på det här...så jag undrar om det är så att man får besked om man inte kommit in också...eller måste man gå i ovisshet?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fan då lär man inte vara aktuell för FS åter igen :-/. Ingen som ringt iaf.

 

Fick ett aningen luddigt svar om varför LA05 var försenat.

Det är så att de bl a håller på att se över vilken sorts vagnar de ska skicka ner.

Link to comment
Share on other sites

jag sökt till US för första gången och är riktigt ny på det här...så jag undrar om det är så att man får besked om man inte kommit in också...eller måste man gå i ovisshet?

Du kommer att få ett besked vad som än händer, men det brukar komma lite senare. Jag tror att de väntar och ser hur många det är som tackar ja till sina platser. Blir det många som tackar nej så får de ju fortsätta att rekrytera. Kan ju bli lite kaos för det enskilde om man då ena veckan har fått att man ej är antagen och nästa vecka ringer en plutch och vill att man åker.

Link to comment
Share on other sites

kostar nog en del att skika 122or till afrika med hehe hadde dock varit fint att åka som 122 mek :)

 

men man får vara glad om dum vill ha en som skytte slusk eller vanlig fordonsmek eller liknande

Link to comment
Share on other sites

Nja, tyngre fordon än cv90 kommer det inte bli, det skulle förvåna mig mycket. För det första är det helt omotiverat med tyngre beväpning än 40mm eller ens 20mm, mer pansar är också omotiverat.

För det andra är 122:or ganska dåliga på att transportera trupp vilket man gärna gör här.

För det tredje har t.o.m. cv90 problem med att ta sig fram på vägarna här, något tyngre skulle inte gå annat än om man vill ha dem i Monrovia.

 

Det som ryktena talat om har varit pebbor eller cv90a/b med AC.

Link to comment
Share on other sites

Som jag skrivit tidigare i en annan tråd.

 

9040C norrut med LA 04.

9040A/B med vissa modifieringar (AC?) söderut med LA 05.

Pansarterrängbussarna blir kvar men Delta omorganiseras till tre sexmanna skyttegrupper istället för dagens mischmaschpluton.

 

Inte på papper än vad jag vet, men kvalificerat skvaller från nivån strax under ÖB... B)

Link to comment
Share on other sites

Mig har dom aldrig ringt.... bara skickat brev om att dom  tackar för intresset och "sorry du är en sucker, var möpig nånannastans, vi bekostar inte dina utlandsäventyr".

La05 eller Ks13?

Edited by Fu Gref
Link to comment
Share on other sites

Fick precis det trista brevet med ett "Tack, men nej tack"

 

Hade sökt både KS13 och FS10, men jag misstänker att dom vill att jag ska vara hemma minst ett år.

 

 

Fridens liljor / Fk Klinken

Link to comment
Share on other sites

Vafan har ni fått avslag på ansökningarna till ks 13? jag har fan inte fått en enda lapp därifrån bara ifrån LA05 där de stog att svaret skulle komma i september (!) 0:) inte för att jag tror ja får åka till LA men man kan ju hoppas tror dom kan behöva en tank driver där nere :lala:

Link to comment
Share on other sites

:) *hoppas hoppas* fan låt mig åka på KS eller LA så jag slipper plugga och får ut och göra en skillnad inte fått ett nej än iaf det är ju alltid något på måndag ligger de säkert en lapp i lådan som säger att jag är en dålig människa och inte får åka, vill FM ge mig en chans tro? :lol:

 

Föresten vad är FS10? aldrig hört förut ens

 

EDIT: la till lite

Edited by wigurt
Link to comment
Share on other sites

LA05

Fick brev 050628 att svar kommer 15 september. De har inte ringt, om det inte är de "Inget nummer" som vägrar lämna meddelande i mobilsvar, så det är nog kört ändå.

KS13

Fick brev 050701. Det var PersE US vanliga "Tack, men vi vill inte ha dig."

 

Den här gången slarvade de iaf inte bort min ansökan när de slulle "föra över de elektroniska ansökningsfilerna" så det går lite framåt mot nya missioner :D

 

Mvh,

Foxtrotcharliegrg

 

Edit: a och n bytte plats

Edited by Foxtrotcharliegrg
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...