Jump to content

Svaren kommit?

Recommended Posts

Skulle dyka upp i juni.

Någon som fått svar för missioner i liberia resp kosovo?

Ringer de alltid och kontrollerar om man vill med muntligt först och sen ett brev med slutgilitligt svar eller hur fungerar det?

• Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dom ringer alltid för att se om du fortfarande är intresserad innan du får skriftlig antagning.

Är det LA05 du sökt?

Sökte till kosovo samt liberia med utb avresa i höst. Antar att det är LA05.

Dom ringer alltid för att se om du fortfarande är intresserad innan du får skriftlig antagning.

Är det LA05 du sökt?

Sökte till kosovo samt liberia med utb avresa i höst. Antar att det är LA05.

Utb och rotation i höst? Då är det LA04. Jag fick mitt skriftliga besked i Feb... :baskerPa:

LUNDH.SJV: Jag bedömmer att du har mer än halva inne. Jag vågar nästan säga grattis.

Edited by Ladde

Dom ringer inte alltid.

Vet iofs inte många som kommit med utan att dom ringt men mig ringde dom aldrig till när jag kom med till KS08, jag fick bara en lapp som det stog att jag var antagen på.

Mig har de endast ringt en gång av fem.

/Krook

Dom ringer inte alltid.

Vet iofs inte många som kommit med utan att dom ringt men mig ringde dom aldrig till när jag kom med till KS08, jag fick bara en lapp som det stog att jag var antagen på.

/Krook

Var det ang. första missionen de ringde?

Precis som Lindvall & Krook skriver, så är det inte alltid så att de ringer. Det har även hänt mig. Men blir man uppringd under ringveckorna så kan man se det som att man är intressant för den uppgift som man sökt alt erbjuds i telefonsamtalet, samt att man är lite "preliminäruttagen" då eller hur jag nu skall uttrycka det. Men som Lt Glock skrev för ett tag sedan, så kan det även vara så att nästa person de ringer upp är betydligt mer lämpad för uppgiften och man därmed faller tillbaka ett snäpp... Själv sökte jag en gång en befattning som jag passade in på. När jag blev uppringd (av min komp.ch) så erbjöd han mig en ny befattning på ett helt annat kompani än det jag sökt, med en helt annan uppgift! Då hade han lusläst mina betyg/CV och undrade varför 17 jag ej sökt denna tjänsten han föreslog istället. Hade inget bra svar på det, men antog hans förslag & testade en helt ny befattning i US.

Glöm inte heller bort grabbar, att bara för att de kanske inte ringer upp just Dig under ringveckorna, så behöver inte det betyda att det är helt kört. Många som får en uttagning i US omkring midsommar kanske tackar nej senare under sommaren pga nytt jobb, ändrade familjeförhållanden, att de kommit in på högskolor & andra studier till hösten & väljer det istället. Då uppstår vakanser som måste fyllas innan inryckningen & man kan därmed bli uppringd (igen) om man i sitt antagningsbesked blivit placerad i reserv till sökt enhet. Vakanser som däremot måste fyllas efter att US roterat ner till missionsområdet tillsätts av personer som tidigare gjort utlandstjänst eftersom det oftast är snabba ryck som gäller i samband med bra betyg & vitsord mm.

// Armywoman

//Armywoman

Dom ringer inte alltid.

/Krook

Var det ang. första missionen de ringde?

Nej, jag tror det var den tredje (som jag dock inte åkte iväg på).

Men det var i förra milleniet det.

/Krook

OK tacka alla som klargjorde lite för mig.

Nästa sökomgång (om jag nu inte kommer med denna..) så ska jag söka Något mindre avancerat än MP. Känns som att man kanske ska börja lite lågt å skaffa kontakter där och sedan arbeta sig mot mer avancerade tjänster eller vad tror ni experter här ;)

Dom ringde mig i tisdags (7/6) och frågade om jag vill åka med då dom hade fått en vakans på LA04.

Vad jag skulle göra vet jag inte riktigt :D men det kvittar (lite vet jag)... men jag ropar inte hej förens jag ser pappren hemma på golvet när jag kommer hem.

Jo lite har man tagit ut men det finns ju dom gångerna man snubblat på mållinjen innan också.

:baskerKav:

Antagen till LA04 och erbjuden plats på motten, FS10.....

&%¤/)&=)/&=(/=(/&%¤¤#!""?=&%¤@.... va fan, jag kan ju inte åka åt två håll samtidigt.

:D

Ta definitvt FS, bättre Lechimaniasis än spottkobror ,O Plus att nu finns det ju tufft ökenkitt som du får av Armén.

Är det någon som fått svar ang KS13. Det skulle väl komma v.25??

Skulle ha varit v.25 men det var ju en kort-vecka så det kanske kommer nästa vecka istället. Varken jag eller någon anna jag känner har fått besked än.

LA05 är försenat iaf.

Fick brev idag

"Arbetet med att ta ut personal till Utlandsenehet LA05 (Liberia) har hänskjutits till hösten, detta med anledning av att förbandet sannolikt kommer att genomgå en del organisatoriska förändringar.

Besked om uttagning skickas ut senast den 15 september."

Så jag får vänta ytterligare ett par månader på mitt tack för visat intresse-brev. :P

Guest Old No.7

Önskad trupp från plutch gick till HKV slutet förra veckan, godkännande och utskick under denna veckan, mao, svaren kommer tidigast imorgon, eller tors/fre.

Edited by HILL