Jump to content

NATO?

Fu Frippe

Recommended Posts

Vad tror ni nu när Ryssland ska sitta med i ett samarbetsråd för NATO? Kommer det att ge "peace in our time" eller kommer det att gå åt skogen?

Tror ni att Sverige går med nu eller inom en snar framtid? (I NATO alltså?)

Vad tycker ni att Sverige SKA göra?

Många frågor, så nu väntar jag på svar... :/

Vad tror ni nu när Ryssland ska sitta med i ett samarbetsråd för NATO? Kommer det att ge "peace in our time" eller kommer det att gå åt skogen?

Tror ni att Sverige går med nu eller inom en snar framtid? (I NATO alltså?)

Vad tycker ni att Sverige SKA göra?

Många frågor, så nu väntar jag på svar... :/

Den stora frågan är om Nato vill ha med oss. Vi är ju inte så mycket att räkna med längre vad gäller kapacitet. Vi kan inte gå in och kräva hjälp när vi inte kan ställa upp själva för organisationen. OPIL är för litet anser jag.

Skulle vi gå med vore det oerhört positivt för vår försvarsbudget.

Personligen tror jag att om NATO får FÖR många medlemsländer kommer det tillslut att sluta med "terrorbalans" inom dessa länder.

USA, Ryssland m.m kan jag tänka mig fortsätter spana tämligen intensivt på varandra.

Om Sverige borde gå med.. jadu. Som ovanstående skribent oerhört gynnande för vår försvarsmakt men samtidigt; Behöver vi verkligen gå med i NATO?

Om man väger chansen att vi hamnar i krig med om vi t.ex. ska hjälpa USA i ett ev. krig mot Irak (Saddam). Iofs vet jag inte om NATO stödjer en ev. attack.

Många frågor.. få svar. :/

För mig låter skälen vaga angående att NATO inte skulle vilja ha med Sverige. Sveriges geografiska placering är väl ändå strategiskt viktig i händelse av krig.

De flesta på forumet anser att Sveriges försvar är kompetent varför tror ni då att Sverige inte skulle ha någonting att tillföra NATO.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...