soldatkinnunen Posted June 8, 2005 Report Share Posted June 8, 2005 Jag fick mitt inskrivningsbeslut för ett tag sen, Skyttesoldat på T2 i Skövde Juli 2006. Jag pratade med en kille som visste lite om dethär, och han sa att jag kommer ingå i en eskortpluton. Stämmer detta? Vad är Skyttesoldatens uppgifter vid eskort, och vad kommer vilka eskorter skyddar vi? T2 är inte ett stridande förband utan underhållsförband, så jag undrar också hur mycket strid tränar skyttarna på T2? Är det bara P4:s skyttar som åker strf.90? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lurifix Posted June 8, 2005 Report Share Posted June 8, 2005 P7s skyttar åker också strf90 ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trekker Posted June 9, 2005 Report Share Posted June 9, 2005 Jag fick mitt inskrivningsbeslut för ett tag sen, Skyttesoldat på T2 i Skövde Juli 2006. Jag pratade med en kille som visste lite om dethär, och han sa att jag kommer ingå i en eskortpluton. Stämmer detta? Vad är Skyttesoldatens uppgifter vid eskort, och vad kommer vilka eskorter skyddar vi? T2 är inte ett stridande förband utan underhållsförband, så jag undrar också hur mycket strid tränar skyttarna på T2? Är det bara P4:s skyttar som åker strf.90? T2 har som sagt en eskort pluton som åker PTGB, ni skyddar ju logistikbataljonen. Ni är den enda plutonen vars huvuduppgift är strid på bataljonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts