Jump to content

ESS googles + RX inserts

Sytare

Recommended Posts

Tjena. Någon här inne som har några som helst erfarenheter av ESS Ice-brillor med RX-inläggen?

Tittade runt på olika brillor med dubbla användnings områden och som kan hjälpa mig att se bra ut, och så kom jag på att ESS har sin ICE-serie med fleratalet olika glas samt RX-inläggen.

Någon som har testat dessa och som vet om man fortfarande kan byta glasen med inläggen i och vilket man skall välja (finns visst både nylon- och tråd-ramar till glasen).

• 6 months later...

Lyfter tråden då inryck hägrar och jag vill slippa ha kronans "goggles" över näsan när jag krigar...

En generell fråga ang ICE brillorna hur funkar det med comtacs över bågarna tätar comtacsen överhuvudtaget eller är det proppar som gäller?

Är det någon som kan tipsa om några andra slimmade "goggles" som går att få med RX inlägg lr motsv. och som helst funkar tillsammans med comtacs.

Tex såna här: CQC Goggle eller såna här:SG-1 då dessa inte har hårda plastbågar utan elastiskt band som skidglasögon, vilket borde funka bättre med comtacs över. Att dem fungerar som glasögon är prio ett så det behöver ej vara

"mil. spec.-super-ballistiska-tactical-skyddsgoggles-" som tål en hagelsvärm utan civila alternativ för tex skidåkning funkar också

/Närsynt :D