gislemark Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Jag vet att det finns folk till allt. Var hemma hos en komps häromdagen, det var kvällning. Vi blev lite små hungriga, mackor dukades fram. Men vad skådar då mitt norra öga. Polaren meckar ihop en macka beståendes av: Limpmacka. Kokt ägg i skivor. Kalles randiga kaviar. Skivad banan. och Ketchup. Hur kan man tycka det är gott. Jag tappade matlusten och tog en öl till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackIce Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 *antecknar* I min ungkarls-värld är allt tillåtet vad gäller mackor. Överlevnad på hög nivå är vad det är, särskilt om man är bakfull. Ost, salad, ägg, ketchup, boston gurka, lök etc etc... Vissa gillar preusiska en-marmelads-mackor och vissa andra är mindre kräsna. Känns som en viktig och givande tråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsleo Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Limpmacka.Kokt ägg i skivor. Kalles randiga kaviar. Skivad banan. och Ketchup. uhm... nog för inte jag är kräsmagad men... det verkar vara lite i värsta laget Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Ungefär sådär ser det ut när folk ser vad jag har på mina pommes... Senap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zareb Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Jag vet att det finns folk till allt.Var hemma hos en komps häromdagen, det var kvällning. Vi blev lite små hungriga, mackor dukades fram. Men vad skådar då mitt norra öga. Polaren meckar ihop en macka beståendes av: Limpmacka. Kokt ägg i skivor. Kalles randiga kaviar. Skivad banan. och Ketchup. Hur kan man tycka det är gott. Jag tappade matlusten och tog en öl till. ...var det nån av mina bröder du träffade...? Min lilbrorsa vid fikat: Bredbar leverpastej har man ju på smör och honung. Eller messmör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olaevil Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 Ungefär sådär ser det ut när folk ser vad jag har på mina pommes... Senap GOTT ....Vi är två då.... mvh olaevil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsleo Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 3 st senap är gott till pommes.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 Ibland är annorlunda kombinationer nödvändiga för att slå FI. BakFR FM Gemensam Kapitel 1. Bli inte full.. Kapitel 2. Har du blivit full?/Recept Moralkakor Kapitel 3. Recept Bakfylle-Mackor 1 st entrecote 1 Gul lök 1 skiva ljust formbröd 1 Ägg Honung Senap Råriven pepparrot Stek ett ägg, lämna gulan hel.. Stek entrecoten i rikligt med smör (nej inget djävla milda idiot..) Låt entrecoten vila i en bit folie Steklöken i kvarvarande smör Häll på ca 1 msk honung, fortsätt stek Ta fram köttbiten, strö på rikligt med senap och snabbestek ca 10 s på varje sida. Stek brödet frasigt Gör smörgås... from the very bottom to the top.. Bröd Kött Lök Pepparrot Ägg med gulan nedåt Serveras med mängder av Cola samt Alvedon. Observara att felaktigt handhavandet med kombinationen honung och pepparrot kan ge som alltid ge upphov till extremt intressant nasala effekter. Kapitel 4. WTF, still hungover?/Vad vapenfett kan göra för dig och ditt kommande välmående. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper86 Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 Överlevnad på hög nivå är vad det är, haha tycker det passade så bra då jag ätit enbart potatismos idag i brist på annat.. och äter ju nu potatismos från kastrullen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted June 7, 2005 Report Share Posted June 7, 2005 Hmm, har vi något Red Dwarf fan här utan altzheimers, kan för mitt liv inte komma på vad det är på Dave Listers favvomacka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted June 7, 2005 Report Share Posted June 7, 2005 @Rokare Fan vilken härlig bakfyllemacka alltså! EDIT: Minns min egen student 2003 då jag hade en "indikator" på hur kul jag hade kvällen innan. Indikatorn var tiden det tog för mig att inmundiga en kebab med bröd dagen efter... I bland så tog det lååånnng tid... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted June 7, 2005 Report Share Posted June 7, 2005 ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.