Jump to content

NY AK4 på försök (2005)

mathew_s

Recommended Posts

Jag testade detta främmre handtag för ca 3veckor den.Det är tydligen ett prov å försök som ska pågå i ett år vad jag hörde.Det det består av ett nytt främre hand skydd med någåntyp av skena uppe å på båda sidorna.det vi hadde så satt det ett benstöd.till vänster en laser pek å på den högra sidan en lampa (modell kraftig).sen satt ddet under ett vertikalt handtag.systemet ska om jag har förstått reätt åka runt i landet.

@Vargas

Hehe jadu...långt blir det nog...

Vad är det att testa i ett helt jävla år???? Köp grejerna istället för dom funkar faktiskt. Andra länder har redan prövat liknande system... Suck sverige i ett nötskal!

Jag håller med The Swede: Kasta benstödet! Vanliga soldater har ingen nytta av det.

Vet inte vad man ska säga, men tydligen så har man insett behovet av stödben till järnspetten ;)

Skämt åtsido.

Aldrig skjutit med främre pistolgrepp, men rälsen ger ju en oerhörd förmåga att kitta vapnet efter befattningen.

En liten fråga dock, varför behöver man räls som går längs med hela handskyddet?

Tittar man t.ex. på bilderna från Afghanistan och Irak så tenderar de flesta hjälpmedlen att hamna långt fram. Då borde det väl räcka med en lång skena undertill, samt ett par korta längst ut?

T.ex. som på kannadickernas C7A2:

c7a2-3.jpg

Någon som omedelbart kan säga att jag tycker och tänker fel?

Bild på nya AK4an

jo en mindre borde vara bätre

edit dock så borde man ju tänka på att jänkarna sätter allt möjligt sket på sina ris/ras lasersikten ficklampor såg något med en glock17 på ris med så man vet aldrig vad sverige kan komma på sedan kanske någon vill sätta M203an på sidan av bössa ;)

(PS ledsen för bilden var bara tvungen)

Edited by Sandqvist

• Forumsledning
Vad är det att testa i ett helt jävla år???? Köp grejerna istället för dom funkar faktiskt. Andra länder har redan prövat liknande system... Suck sverige i ett nötskal!

Jag håller med The Swede: Kasta benstödet! Vanliga soldater har ingen nytta av det.

...de måste ju kolla så att prylarna inte brinner upp helt plötsligt.. vad annars :)

Den såg onekeligen NICE ut men som sagt dumpa benstöden ..

@ Det är ej fel på AK skaffa längre tumme ...Skyll ej på FM prylar :)

Men det är fortfarande som att sminka en gris .

Edited by SISU

Kommer det här ut på de olika hemvärnsförbanden så kommer jag bara tacka och ta emot. Det är ändå ett stort framsteg i mtrl.utvecklingen för HV. Visst, vapnet blir tyngre men då gäller det bara att träna bort snöslasket i armarna B)

Vill ha, fast jag hade varit nöjd om jag hade fått använda Hk:s stora handskydd som ligger hemma i garderoben.

Vilket handskydd är det? Det kom nämligen ett BOA för vissa av Hks handskydd förra våren...

Vill ha, fast jag hade varit nöjd om jag hade fått använda Hk:s stora handskydd som ligger hemma i garderoben.

Vilket handskydd är det? Det kom nämligen ett BOA för vissa av Hks handskydd förra våren...

Då hoppas jag verkligen det gäller detta:

03_07_weapon_01.jpg

Jag har benstöd på mitt, men det är avtagbart. Har inget namn eller nummer på det men om du kan säga utifrån bilden att det är godkänt så... Var kan man isåfall få tag i denna BOA, så det går att bevisa att man har rätt att ha det?