mathew_s Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 (edited) Var på övning i helgen då denna kom fram. 4:e bilden uppifrån på höger sida Edited September 2, 2007 by henke Ej fungerande länk borttagen/Henke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joppe Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 det är så en ak4 ska se ut ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 There is a god. Släng benstödet och behåll resten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joppe Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 There is a god. Släng benstödet och behåll resten. verkar som någon på mdm har kollat här på forumet hur folk vill ha sina ak4or Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuizQuoz Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 Ge benstödet till skarpskyttarna! Hur blir det med grantttillsatts med ett sånt vertikalt främre handtag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 Hur blir det med grantttillsatts med ett sånt vertikalt främre handtag? För att kunna montera grt-tillsats måste man ta bort handskyddet så problemet finns inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuizQuoz Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 Där ser man... B) Slut dumma frågor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 jag vill ha fan vad fin AK4B SPR (Special Purpose Rifle) har jag hört att den hetter kan det stämma? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 Ska bli intressant hur långt spekulationerna och ryktesspridningen tar oss den här repan ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oak Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 Jag testade detta främmre handtag för ca 3veckor den.Det är tydligen ett prov å försök som ska pågå i ett år vad jag hörde.Det det består av ett nytt främre hand skydd med någåntyp av skena uppe å på båda sidorna.det vi hadde så satt det ett benstöd.till vänster en laser pek å på den högra sidan en lampa (modell kraftig).sen satt ddet under ett vertikalt handtag.systemet ska om jag har förstått reätt åka runt i landet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 @Vargas Hehe jadu...långt blir det nog... Vad är det att testa i ett helt jävla år???? Köp grejerna istället för dom funkar faktiskt. Andra länder har redan prövat liknande system... Suck sverige i ett nötskal! Jag håller med The Swede: Kasta benstödet! Vanliga soldater har ingen nytta av det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 benstödet kan man ju ge skarpskyttarna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 Äntligen!!!!! Dom har nog sett mina bilder och blivit sugna. Benstödet kan dom som sagt ge till skarpskyttarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 kan vi få skjutbart axelstöd med kanske Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 *hopp hopp hopp* jaaa, den hade inte smakat illa att få de grejjerna :P men som sagt, benstödet kan fan skarpskyttarna ha, men ge mig resten (och kanske en fäll/skjutbar kolv också) wohoo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jöjje Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 There is a god. Släng benstödet och behåll resten. Precis!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 Vet inte vad man ska säga, men tydligen så har man insett behovet av stödben till järnspetten ;) Skämt åtsido. Aldrig skjutit med främre pistolgrepp, men rälsen ger ju en oerhörd förmåga att kitta vapnet efter befattningen. En liten fråga dock, varför behöver man räls som går längs med hela handskyddet? Tittar man t.ex. på bilderna från Afghanistan och Irak så tenderar de flesta hjälpmedlen att hamna långt fram. Då borde det väl räcka med en lång skena undertill, samt ett par korta längst ut? T.ex. som på kannadickernas C7A2: Någon som omedelbart kan säga att jag tycker och tänker fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 MDM/"Dalarna" är det inte dem som snackar skit om att SoldF uppmanar till "livsfarliga" modifieringar??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 (edited) Bild på nya AK4an jo en mindre borde vara bätre edit dock så borde man ju tänka på att jänkarna sätter allt möjligt sket på sina ris/ras lasersikten ficklampor såg något med en glock17 på ris med så man vet aldrig vad sverige kan komma på sedan kanske någon vill sätta M203an på sidan av bössa ;) (PS ledsen för bilden var bara tvungen) Edited June 4, 2005 by Sandqvist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 Oh se på f-n. Attans att man inte fick va me där då... Ska bli spännande att se om det blir nåt av det där. Lite irriterande dock, skarpskyttarnas sikte borde ju gå först. Inte hört ett ord om det ännu. Mest rykten här bara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted June 5, 2005 Forumsledning Report Share Posted June 5, 2005 Vad är det att testa i ett helt jävla år???? Köp grejerna istället för dom funkar faktiskt. Andra länder har redan prövat liknande system... Suck sverige i ett nötskal! Jag håller med The Swede: Kasta benstödet! Vanliga soldater har ingen nytta av det. ...de måste ju kolla så att prylarna inte brinner upp helt plötsligt.. vad annars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertilXerxes Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Ja...det där såg ju mysigt ut. Dock har dom bommat ( ) det viktigaste - fällbar kolv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Ge mig ett nytt handskydd, och jag är nöjd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tias Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Ja den ser nice ut.... Synd bara att ak4an är för tung och omöjlig att osäkra..... om man har normala händer..... //tias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 (edited) Den såg onekeligen NICE ut men som sagt dumpa benstöden .. @ Det är ej fel på AK skaffa längre tumme ...Skyll ej på FM prylar Men det är fortfarande som att sminka en gris . Edited June 5, 2005 by SISU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SBP Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Ser helt ok ut. Vill ha, fast jag hade varit nöjd om jag hade fått använda Hk:s stora handskydd som ligger hemma i garderoben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Kommer det här ut på de olika hemvärnsförbanden så kommer jag bara tacka och ta emot. Det är ändå ett stort framsteg i mtrl.utvecklingen för HV. Visst, vapnet blir tyngre men då gäller det bara att träna bort snöslasket i armarna B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KD803 Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Vill ha, fast jag hade varit nöjd om jag hade fått använda Hk:s stora handskydd som ligger hemma i garderoben. Vilket handskydd är det? Det kom nämligen ett BOA för vissa av Hks handskydd förra våren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdamKalle Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Bort med benstödet och ge oss en justerbar kolv som på Ak5CF i stället, så att vapnet går att hantera även av människor utan orangutangarmar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SBP Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Vill ha, fast jag hade varit nöjd om jag hade fått använda Hk:s stora handskydd som ligger hemma i garderoben. Vilket handskydd är det? Det kom nämligen ett BOA för vissa av Hks handskydd förra våren... Då hoppas jag verkligen det gäller detta: Jag har benstöd på mitt, men det är avtagbart. Har inget namn eller nummer på det men om du kan säga utifrån bilden att det är godkänt så... Var kan man isåfall få tag i denna BOA, så det går att bevisa att man har rätt att ha det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts