SISU Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 (edited) Hittade den här bilden på GF Herrn på bilden vilket förband han kommer ifrån behöver vi ej disutera . Utan frågan är vad är det för fickor som tittar fram vid hans arm längst till höger på bilden ? och då menar jag ej Hgr fickorna. Edited June 4, 2005 by SISU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drmagoo Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 (edited) Jag undrar vad det är för väst/sele han/hon har på sig. Ser inte ut som en sv2k. //edit: att quota ett inlägg direkt efter med dessutom en fet bild i, är ganska onödigt. /Kimster Edited June 4, 2005 by Kimster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 Jag undrar vad det är för väst/sele han/hon har på sig.Ser inte ut som en sv2k. Om man drar slutsatsen utifrån hgr-fickan så skulle det vara en strids-/överlevnadsväst fskj (Stridsväst 94). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 Jag undrar vad det är för väst/sele han/hon har på sig.Ser inte ut som en sv2k. Om man drar slutsatsen utifrån hgr-fickan så skulle det vara en strids-/överlevnadsväst fskj (Stridsväst 94). +1 på att det är FJS-västen. Ser ut att vara den första versionen om man tittar på kardborrefästningen av axelpartiet. På den gamla går ryggpartiet över frampartiet. Fickan som sitter under hgrfickan ser ut att ha en 40 mm grtficka på sig. Kan ha fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nimitz Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Jag tycker också att det ser ut som en 40mmgr ficka ditknåpad på någon annan "nicetohave-ficka" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted June 6, 2005 Author Report Share Posted June 6, 2005 Den nedersta fickan kan vara Recons dump ficka kanske . Upptäckte oxå att han har Recons skyddsmaskficka.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 SISU: Det är inte Recons dumpficka. Den ser ut så här: Bilden du lagt upp är något år gammal. Har sett den innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted June 6, 2005 Author Report Share Posted June 6, 2005 Jo jag visste att den var gammal . Kan ändå inte släppa dessa fickor , jag hatar när jag ej känner igen svenska prylar ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 Jo jag visste att den var gammal .Kan ändå inte släppa dessa fickor , jag hatar när jag ej känner igen svenska prylar ! Du är inte ensam. Kolla efter fickor med citekspänne. Kan ju vara ett kartfodral som på MP-SECS polisväst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts