cordite Posted June 2, 2005 Report Share Posted June 2, 2005 Får man ladda och skjuta AP civilt? Har försökt luska men hittar inga regler. Amerikanskt överskott med stålkärna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rila Posted June 2, 2005 Report Share Posted June 2, 2005 Det finns ingen reglering av ammunition i Sverige (bortsett från vid jakt) med mindre än att regleringar kring sprängämnen börjar bli ett problem. Det finns ett stort antal "skojiga" laddningar till hagelpatroner som skulle vara intressanta att testa om någon tog in dem i Sverige. Hur hade du tänkt att få in AP:n från USA? http://www.firequest.com/catalog_window.htm Välj: 12 Gauge Specialty Ammo I & II /rila Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cordite Posted June 2, 2005 Author Report Share Posted June 2, 2005 Finns redan här. Fick en näve av en kompis. Nu ska jag se vad bolidens armoxplåtar pallar. Har lite sånt skräp ligger och nu kommer dom till pass. Ska ha kul en eftermiddag. Finns ju tråkigare saker att göra. Vore kul att komma över "riktig" AP från vannäsverken och se vad dom kan prestera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rila Posted June 2, 2005 Report Share Posted June 2, 2005 Låter spännande! Läste inte tillräckligt noga, trodde att det handlade om färdig AP. Återkom gärna med bilder och berätta om resultatet! /rila Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A.Lundquist Posted June 2, 2005 Report Share Posted June 2, 2005 http://www.firequest.com/catalog_window.htm Klart coola alternativ på den ammon... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted June 3, 2005 Report Share Posted June 3, 2005 Finns redan här. Fick en näve av en kompis. Nu ska jag se vad bolidens armoxplåtar pallar. Har lite sånt skräp ligger och nu kommer dom till pass. Ska ha kul en eftermiddag. Finns ju tråkigare saker att göra. Vore kul att komma över "riktig" AP från vannäsverken och se vad dom kan prestera. Glöm inte kameran! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 http://www.firequest.com/catalog_window.htm Klart coola alternativ på den ammon... Fruktansvärt OT, men kolla in T-Shirtarna de säljer. Finns en del klockrena, eller vad sägs om: "If You Die First, We're Splitting Up Your Gear", "Bomb Squad, if you see me run, try to catch up" " I Don't Have A License to Kill...But I Do Have A Learner's Permit" och min favorit : "9 out of the 10 Voices in My Head Told Me to Stay Home and Clean My Guns Today" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amfvrak Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 http://www.firequest.com/catalog_window.htm Klart coola alternativ på den ammon... Fruktansvärt OT, men kolla in T-Shirtarna de säljer. Finns en del klockrena, eller vad sägs om: "If You Die First, We're Splitting Up Your Gear", "Bomb Squad, if you see me run, try to catch up" " I Don't Have A License to Kill...But I Do Have A Learner's Permit" och min favorit : "9 out of the 10 Voices in My Head Told Me to Stay Home and Clean My Guns Today" Ahh shit! Nästan så man måste ta å köpa en t-shirt haha. Är grymmt sugen på voices in my head. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 Jag vet inte om jag tycker att tröjrna var så värst off topic! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
magnus308 Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 (edited) Är det 168gr M2AP du har? Tänk på att dom är längre än en vanlig 168gr kula och att du måste anpassa krutmängden efter det. Man kan göra hål i mycket med dom :P Posta gärna bilder Hittade en bild på en 2cm tjock stålplatta jag tagit för nåt år sen. Skjuten med 168gr U.S överskotts kula. Edited June 6, 2005 by magnus308 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cordite Posted June 7, 2005 Author Report Share Posted June 7, 2005 Kan dröja med tester. Men när jag väl sätter igång så ska jag självklart fota. En tanke är att luta en av armoxplåtarna. Enligt reklam för vår egen AP i hårdmetall så ska den vara bra där. Vore kul att se om US överskott bara studsar. Vilken vinkel är vettig att testa tro? 45 grader kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
magnus308 Posted June 7, 2005 Report Share Posted June 7, 2005 Kan dröja med tester. Men när jag väl sätter igång så ska jag självklart fota. En tanke är att luta en av armoxplåtarna. Enligt reklam för vår egen AP i hårdmetall så ska den vara bra där. Vore kul att se om US överskott bara studsar. Vilken vinkel är vettig att testa tro? 45 grader kanske? Vad är det för en AP ammo du kommit över 147gr eller 168gr?? 147gr vet jag att den suger det är så dåligt material i kärnan att den smälter ihop med plåten man skjuter på. Om du bor i stockholm så skicka mig gärna ett PM så kan du få laddata mm....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts