Jump to content

Byråkrati eller Klåp

Recommended Posts

har noterat att så fort diverse mtrl, förträdelsevis HV, diskuteras så glider diskussionen över till " vi har inte fått det", "skulle visst utdelas XXXX" eller "det finns inte"

dvs vi börjar prata om (tadaa) Hur segt sytemet(eller vad det nu är) verkar vara.

ibland så verkar problemet vara rikstäckande, ibland av lite mer lokal karaktär.

det skulle vara intressant att få "höra" lite olika exempel på konstigheter runt om i landet, gärna med den förklaring man fått för att mtrl inte går att dela ut när den borde delats ut osv..

senaste exemplet jag hörde var en forum-medlem som var på intro på LGG, dom fick inte med sig sina vapen efter kursen pga att det inte fanns några "renoverade" patronlägeslås, det märkliga är att detta var i maj och tydligen gick ordern om att låsen skulle förses med "extrasäkring" ut i början av året, hans fråga (tadaa) Vad är det som tar sån J**a tid, det är ju inte direkt kärnfysiker som krävs för att fixa till låsen, och dom visste ju att datum X så ska X antal vapen utlämnas... :dong:

Är nybliven medlem i Kalmar Insatskompani och dom skulle fått ut Stridsväst 2000 under hösten 2004, men ännu har dom inte dykt upp..

Anledningen till detta var som jag förstog det var att samtliga hade tillverkningsfel så att hela leveransen fick skickas tillbaks.. :navy:

Kompanichefen verkade dock lite skeptisk till detta när jag pratade med honom eftersom han inte själv hade sett nånting av den leveransen...

Lite skumt att samtilga skulle va fel på, och varför har inte nya skickats???

De kan man fundera över... ;)

Kompanichefen verkade dock lite skeptisk till detta när jag pratade med honom eftersom han inte själv hade sett nånting av den leveransen...

Har för mig att till mig sa han att det var något annat förband som skulle ha dom. Men 1.a IP löste det ju ändå... Är nog bara att inse att KAG är rätt långt ner på alla listor, fundera över vad som händer när vi blir KRB, sist även på deras listor...

:wub:

Har för mig att till mig sa han att det var något annat förband som skulle ha dom. Men 1.a IP löste det ju ändå... Är nog bara att inse att KAG är rätt långt ner på alla listor, fundera över vad som händer när vi blir KRB, sist även på deras listor...

:wub:

Det blir nog ingen större skillnad.

Även KRG är långt ner på listorna... :baskerHKP:

När det gäller patronlägeslåsen är det "bara" en spiralfjäderring som skall appliceras framför skärstålen, och det fixar soldaten själv. Fick en sådan av kn(?) Laclander vid HVSS för ett år sedan i utprovningssyfte. Det tog två sekunder att trycka dit. Så jag seer inte problemet... :baskerHV:

:wub::baskerHKP::lol: