Jump to content

Day of Defeat

guldfisken

Recommended Posts

Var sjukt beroende av spelet ett tag, för cirka 1½-2 år sedan, nu har jag trappat ner, men lirar lite då och då.

Btw, nån mer än jag som får problem med att spelet typ "hänger" sig när man tryckt ner t.ex "A" för att gå frammåt och sedan släpper tangenten? Då fortsätter man att gå rakt fram i cirkus 1½ sek! Sjukt irriterande. Slutade med att jag bara kör MG och sitter å matar bly utan att flytta på mig :winner: Är säkert bara på min cepe dator det händer, men kan ju vara kul och veta om fenomenet uppstår på andra datorer.

Jajjamän, dod är jädra roligt. Sjukt beroendeframkallande :P

Sitter nån timme om dagen, även när jag egentligen inte har tid...heh

Svar på senaste inlägget - Jorå, botar finns det gott om. Testa "sturmbot".

Jag rekommenderar dock att spela mot riktiga människor. Det är ju det som ger hela upplevelsen..nästan.

Och en sista sak: någon som fortfarande spelar mkt och är intresserad av något sorts klanstartande? :clap:

Har spelat en hel del. Men man tröttnar ganska fort på att "Quake:a", vilket man gör när lagkamraterna inte är med på noterna. Så fort man blir en grupp om tre man som börjar samarbeta så lyfter det spelet direkt. Dock har vissa banor helt otroliga flaskhalsar som gör att man tappar sugen ibland.

När man är ksp-skytt så får man i bland skrika sig hes för lite extra ammo när man skjutit slut på den man har med sig. Detta när man är den sista försvarslinjen innan fienden kontrollerar den sista flaggan. Sådan beteenden får mig att tappa sugen helt.

Jag var typ helt beroende för typ ett år sedan, satt nästan halva våren och in på sommarlovet och spelade som en galning, inte för att jag blev särskilt grym på det men det var ändå jävligt kul.

Som sagt, någon som är intresserad för att köra lite ibland? :wub:

Guest Anders R

Tack för svaren B) , nån som vet var jag kan ladda hem sturmbot"? Kan tyvärr inte vara med och lira över nätet då jag har modem :(

Har kört DOD från och till sedan det släpptes. Håller med om att det suger när teamwork inte funkar. Men det gäller ju alla "combat simluatorer" när man spelar MP. Dom bygger i regel på teamwork. I vilket fall är det mycket roligare att spela då.

@Amfvrak

Vad gäller "hängandet" så har jag med råkat ut för det. Att gubben går framåt fastän man släppt tangenten.

Spelat ett par år i friEnds en av de större svenska clanerna.

DOD kommer att dö är väl vad större delen av comunityt anser det började att blöda redan när man gick ifrån 3.1.

DOD source kommer suga rejält om det är samma ändringar som i CS source man gjort.

Nästan alla större claner börjar se sig om efter nya spel att kasta sig in i.

BF2 verkar ganska lovande.

Nä, jag brukar inte använda voice-grejjer, men det går bra att spela ändå. Vilka är på att spela då? Kanske blir nån klan, eller? Skulle vara kul som fan iaf.

Alla som vill kanske kan börja byta msn/irc nicks för att bättre kunna bestämma ett speldatum/tid?

ventrilo är enklast och i min mening överlägset teamspeak.

att bestämma tid och plats över nätet för att spela brukar inte funka så jätte bra.

i sådana fall är det bättre att ordna ett lan.

Ska man starta clan så tänk på att då behövs det hemsida och desutom med fördel en dator som kan stå på 24/7 för att hålla igång t.ex en ventrilo server och gärna spelserver.

Clan är jobbigt att underhålla och organisera.

Vill ni väldigt gärna så ordna ihop er genom PM/MSN skicka mig ett PM här och skriv vilket spel ni vill spela så kan jag nog ordna en egen server och plats på friEnds ventrilo.

Ni bör dock vara minst 8.

[email protected]

Guest papp

mitt konto blir inte unbannat förs än slutet på juli så kommer kanske ev. tillbaka o spelar lite då. såg tom. att jag fortfarande är reggad i den gamla klanen.

ses väl på nån server nångång

• 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
Jag lirade DOD för ett par år sedan, tyckte själv att jag va rätt bra men borsan va grymt mycket bättre! Lirade iaf i några av Europas bästa klaner! :camo:

Vilka klaner spelade du i, själv så spelade jag som sagt var i [friEnds] ett tag när den klanen var som mest aktiv på DOD scenen, så chansen är ju rätt stor att vi kanske setts där ute i bushen eller kanske i Caen :P

Hoho jag lirade i Dius, Ferratus (finnar) eeh så lirade jag lite me Bamse dock jätte kort mitt internet dog :( o sen men några ploj klaner!!

Dock så orkade jag inte för brosan ägde mej hela tiden :P Hade du dxl som dod nick lr?

• 4 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...