Jump to content

Hemvärnet

Guest Anserius

Recommended Posts

Jag tror inte att ett namnbyte gör så stor skillnad, kanske låter lite tuffare med nationella skyddsstyrkorna men jag tror att om dom kunde få in lite bättre utrustning i hv så skulle dom få in fler och yngre medlemmar t ex Ak5, stridväst 2000 mm mm.

//tias :baskerKav:

Namn byte gör ingen skillnad förens man byter ideologi, idag gör man allt för att ”dom gamla” ska vara kvar och känna sig trygga. Då blir övrig verksamhet lidande, det blir för mycket daltandes och så har vi alltid gjort tidigare.

Lägg ner och starta om, men gör det inte förens man kan garantera att alla som väljer att gå in i tex” Insatts styrkorna” har samma utrustning och klart och tydligt samma utbildnings mål ÖVER hela landet.

Namn byte gör ingen skillnad förens man byter ideologi, idag gör man allt för att ”dom gamla” ska vara kvar och känna sig trygga. Då blir övrig verksamhet lidande, det blir för mycket daltandes och så har vi alltid gjort tidigare.

Lägg ner och starta om, men gör det inte förens man kan garantera att alla som väljer att gå in i tex” Insatts styrkorna” har samma utrustning och klart och tydligt samma utbildnings mål ÖVER hela landet.

Japp! Ett nytt omslag på Hemvärnshandboken, lite nya bilder etc gör ingen skillnad. Gör rent hus, riv ner, bygg nytt! :baskerKav:

Enligt mig har HV en go ideologi i grunden (bland HV:s männen). Med andra ord, vi behöver inte riva ner HV för att bygga upp något nytt. Vad vi behöver är sunda ledare som inser att vi behöver medel för att nå våra mål, fram för allt utrustning och folk och bra utrustning har en tendens att dra folk (mer än ett tufft namn, enligt mig).