Jump to content

Samsung E720

lobo

Recommended Posts

Har stora problem med att få igång mms funktionen. Har gjort alla inställningar som skall göras enligt telia men skitet funkar inte ändå! Finns det någon forumsninja som kan ge några tips ? Har provat att ringa samsung men de har ingen kundtjänst på helgen och jag behöver få det att funka tills ikväll.

Hilfe!

Har stora problem med att få igång mms funktionen. Har gjort alla inställningar som skall göras enligt telia men skitet funkar inte ändå! Finns det någon forumsninja som kan ge några tips ? Har provat att ringa samsung men de har ingen kundtjänst på helgen och jag behöver få det att funka tills ikväll.

Hilfe!

Vad är det som inte funkar, får du ett sms med en länk i i stället för ett MMS eller kan du inte skicka?

Vad har du för abbonnemang?

Har ett telia 100 tror jag det heter, får upp ett meddelande där det står "sändningsfel av meddelandet"

Har varit inne på telias hemsida där man får alla uppgifter och har lagt in dem i "profiler" och valt den profil som har mms inställningarna.

Dumma teknik.Funka :uuh:

Har ett telia 100 tror jag det heter, får upp ett meddelande där det står "sändningsfel av meddelandet"

Har varit inne på telias hemsida där man får alla uppgifter och har lagt in dem i "profiler" och valt den profil som har mms inställningarna.

Dumma teknik.Funka :banghead:

Har du beställt MMS på Telias hemsida?

Jag var tvungen att gå in på mina sidor och lägga till det till mitt abbonnemang för att det skulle funka. Det är gratis att göra det, men det kom inte förinställt så, kika det.

Kanske lite sent att skriva något nu men jag kan ju säga att på min mobil krävdes det att man först skulle skicka ett mms till någon annan för att själv kunna ta emot mms, det aktiverade på något sätt själva funktionen när man skickade det första. Detta gäller för Vodafone (mitt i alla fall)...

Kanske inte det som var ditt problem? :)

Problemet var att Felia hade gett mig helt fel inställningar. När bror min , som haft samma problem med sin telefon, ringde fick han rätt inställningar och då funkade det.

När jag pratade med Felia undrade jag om det inte kunde vara så att jag fått fel uppgifter av dem eftersom varken min eller brorsans mms fungerade, men då ansåg den ytterst trevliga damen att det minsann var fel på våra flång nya telefoner. Felia hade absolut inte gjort fel.

Hon hade fel.

Efter att mms/gprs konfigurerat ett antal telefoner åt vänner och bekanta.. (undrar varför jag alltid får den pucken) så anser jag det enklaste vara att ringa kundtjänst hos resp. företag och säga "Hej, jag vill att ni sms:ar inställningar för MMS och GPRS till följande nummer XXXX..." det brukar svara "Visst gärna, de kommer strax, i fortsättningen kan du även sms ordet XXX till nummer XXXXX så kommer de automatiskt... " "oki, tack så mycket.. GMY"

GMY

Går att gå in på Telias hemsida och alldeles själv ladda ner de inställningar som krävs till sin mobil. Har funkat utomordentligt väl de gånger jag behövt klydda till det för mig själv lite extra!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...