Jump to content

Busringning.

Gusten

Recommended Posts

Vi har en tokig kärring som ringer till oss i tid och otid på fyllan. Den senaste tiden har vi inte brytt oss om att svara. Tidigare då jag svarade och frågade varför hon ringde så sa hon att hon gick efter nummer katalogen och bara följde listan ner. Brukade trycka på svaraknappen och lägga den vid radio/tv så skatan fick prata med någon annan än mig.

Mina tankar har ju snuddat vid att göra ett snabbt enskilt eldöverfall :o med ett snabbt urdragande. Säkert är hon ett offer för psykreformen och säkert mår skitdåligt och vill ha uppmärksamhet men hon behöver för h*lvete inte dra med oss. :o Har försökt prata förståndigt med henne men hon kör sitt race med en massa nonsens. Så, vad kan man göra? :worthy: /Gusten :(

får jag föreslå överasknings anfall eller ett litet eldöverfal vid hennes snabbköp :P nej skämt och sido nästa gång hon ringer hota med polisen (brukar funka) funkar det dock inte så ring polisen hon bryter ju säkert mot någon lag om hon uprepat ringer och stör

Tack för tipsen :worthy: . Polisen har jag tänkt på men dragit mig för jag trodde inte att de kan göra något i slutändan i alla fall. I och med nummervisaren så vet vi var hon bor och har tänkt åka över och försöka prata förstånd med henne. Det är bara så att jag får en känsla att det inte skulle bita på henne varken prat eller hot med polis. /Gusten :o

åka dit är ju det sämsta du kan göra så fort hon känner att hon kan göra något av det så kanske hon får för sig att du har skadat henne och polisen väntar på dig när du kommer hem inge bra

men testa att hota med polis funkar det inte ring polisen dom kommer säkligen att åka och prata med henne för så får man inte bete sig

Vad sägs som att kontakta socialtjänsten och/eller psykvården, det bör väl ändå ligga på deras bord? Frågan är hur mycket polisen kan göra om personen i fråga inte förstår att hon gjort något fel...

Vad sägs som att kontakta socialtjänsten och/eller psykvården, det bör väl ändå ligga på deras bord? Frågan är hur mycket polisen kan göra om personen i fråga inte förstår att hon gjort något fel...

Det är väl ändå inte upp till gemene man att kontakta psykvård för främlingar, det får polisen göra efter egen bedömning.

Man kan ju tyvärr inte göra mycket mer än att kontakta polisen / byta nummer.

Det är väl ändå inte upp till gemene man att kontakta psykvård för främlingar, det får polisen göra efter egen bedömning.

Man kan ju tyvärr inte göra mycket mer än att kontakta polisen / byta nummer.

Möjligt att det är åtgärdskedjan men det ter sig för mig som ett extra steg som troligtvis inte ger så mycket om det är en person med psykiska problem, speciellt när de ändå vet var vederbörande bor och det inte är helt omöjligt att personen är känd sedan tidigare av sociala myndigheter.

Har å andra sidan aldrig varit i någon motsvarande situation, det var mest en spontan tanke.

Men har ingen tänkt på att vi kan mobilisera vårt gamla invasionsförsvar så tar vi kärringen på bar gärning när hon går upp för att pissa på morgonen... :huh:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...