B.A Posted May 27, 2005 Report Share Posted May 27, 2005 Är på jakt efter en dagtursäck på 30-35l eller en stridssele med samma volym, Eftersom jag har tänkt vara ute mycket över en natt bör det vara möjligt att spänna fast liggunderlag på säcken/selen. Är tacksam för alla svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drmagoo Posted May 27, 2005 Report Share Posted May 27, 2005 Militaryshop Kan rekomendera militarydaypack från mil-shop... Funkar bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
odenmedic Posted May 27, 2005 Report Share Posted May 27, 2005 eller kolla dom har tidigare topics om backpacks ;) Ryggsäckstips, Skall langa ut en försvarlig mängd deg.. SS2000 slut hos recon och militaryshop, var köpa? odenmedic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B.A Posted May 27, 2005 Author Report Share Posted May 27, 2005 Jag har kollat dom andra ryggsäckstrådarna tanken var att få tips om stridsselar som funkar lika bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted May 27, 2005 Report Share Posted May 27, 2005 Jag har kollat dom andra ryggsäckstrådarna tanken var att få tips om stridsselar som funkar lika bra. Skriv en utrustningslista så vet vi vad du behöver för fickor för att bära med dig grejorna. Finns ett flertal selar/västar. Allt är bara en prisfråga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
os frontale Posted May 27, 2005 Report Share Posted May 27, 2005 35LK! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B.A Posted May 30, 2005 Author Report Share Posted May 30, 2005 Det som ska få plats är följande: fleccetröja,skal/regnjacka,extra strumpor,gasolkök med liten tub, mat en-två dagar, vatten och ev en tunn sommarsovsäck, kniv och diverse småprylar får ju alltid plats i bältet eller i en liten ammoficka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patroels Posted May 30, 2005 Report Share Posted May 30, 2005 Vill mycket gärna vara med att ge råd, men förstår inte din jämnstälning av dagtursäck och stridssele MVH Troels Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B.A Posted May 31, 2005 Author Report Share Posted May 31, 2005 Tanken var att se om man kan hitta en sele med samma packvolym som en dagstursäck eftersom jag vill ha en sele med tanke på den relativt lilla packvolymen samt att det finns så många småfickor till allt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted May 31, 2005 Report Share Posted May 31, 2005 Tanken var att se om man kan hitta en sele med samma packvolym som en dagstursäck eftersom jag vill ha en sele med tanke på den relativt lilla packvolymen samt att det finns så många småfickor till allt. Vad får det kosta? Finns ju allt från Miltec SADF västkopia från 500 kr till bättre grejer för ett par tusen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted May 31, 2005 Report Share Posted May 31, 2005 om det bara handlar om någon gång i bland och inte är militärt skulle jag ta en väska från typ rusta eller öb som kostar 50kr har haft en 1år nu rymer 40l kostade 25kr funkar bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B.A Posted June 1, 2005 Author Report Share Posted June 1, 2005 Tänkte mig nog ett pris runt 2000kr eller under, eftersom jag är ute mycket både civilt och militärt är det ju bra med grejer som håller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patroels Posted June 1, 2005 Report Share Posted June 1, 2005 @B.A Okay, men kan inte låta bli o' tänka på att man normalt har prylar i sin dagturs-säck, som är för stora till strids-selen, typ sovsäck, jägarkök o.dyl...? MVH Troels Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted June 1, 2005 Report Share Posted June 1, 2005 @B.A Okay, men kan inte låta bli o' tänka på att man normalt har prylar i sin dagturs-säck, som är för stora till strids-selen, typ sovsäck, jägarkök o.dyl...? MVH Troels Jag håller med Troels: Skall du använda det både civilt och militärt så är en ryggsäck det klart bästa alternativet. Stridvästar med den packvolymen är ju bla dessa. MP-SECS väst 1995 kr Combatkits alternativ Bra priser. ISSAK - Rifle Load Bearing Vest från BHI ca 250-299 $ Finns mer men det är ju något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted June 3, 2005 Report Share Posted June 3, 2005 Jag skulle nog oxå satsa på en rygga typ denna MAXPEDITION VULTURE finns i OG o SVART hos d-gear.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted June 3, 2005 Report Share Posted June 3, 2005 (edited) Maxpedtion Vulture-Ryggan. Den är nice. Har en i OD som jag använder en hel del. T.o.m. skrivit recension på den på ett annat forum ;) Edited June 3, 2005 by Sg Toll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scattergun Posted June 3, 2005 Report Share Posted June 3, 2005 Håller med om ryggsäcken....helt klart enkelt när man ska bära lite mer. En väst med så mycket kapacitet har tendenser att bli lite klumpigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B.A Posted June 3, 2005 Author Report Share Posted June 3, 2005 Ska kolla upp dom ryggsäckar ni har tipsat om. Provade att packa allt i en polares sele och det blev faktiskt lite klumpigt. Tack för hjälpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bruun Posted July 24, 2005 Report Share Posted July 24, 2005 Har en ISSAK (se ovan) som jag är nöjd med men som jag ska göra mig av med. Bara haft den i ett halvår men men... Detta endast av den anledningen att jag vill ha korrekt utrustning. Ser ju lite lustigt ut om Pc kommer med värsta anorlunda prylarna. Men den hade riktigt smidiga lösningar. För en gångs skull har man plats för alla 8 magasin kartfodral fl21 rök närlys och kök samt käk. Men den blir ganska tjock då den har inbyggda flyt element (som går att ta bort). Annars kan man alltid ha observation på Recon.se tror att det kommer dyka upp nyheter där inom kort... /BRUUN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 24, 2005 Report Share Posted July 24, 2005 Lundhags Trailrunner, har ingen länk men titta på www.lundhags.se så hittar du nog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts