Jump to content

bilder från Mazar e sharif

Recommended Posts

Finns det någon som sitter på bilder från britternas camp i Mazar e sharif?? Misstänker att det är fler än jag som vill se hur det ser ut, bla med tanke på att vår "vän" Leni vill skicka dit fler soldater och ta över driften...... B)

Finns det någon som sitter på bilder från britternas camp i Mazar e sharif?? Misstänker att det är fler än jag som vill se hur det ser ut, bla med tanke på att vår "vän" Leni vill skicka dit fler soldater och ta över driften...... B)

Som planerna är nu kommer Sverige att lämna FSB (Britternas camp), den tas över av tyskarnas flygenhet. Sverige bygger förmodligen en ny camp, och lämnar även hq i MeS.

Annars är campen ganska tråkig, en stor grusplan med tält och containrar, och flygplan som passerar strax över tälttaket.

Edited by FMV

Älskade lilla gullet, det är nog inte ens bestämt ATT Sverige skickar ytterligare trupp. Sitt nu lungt i båten och vänta så ska du se att du får veta hur det blir tids nog. Du gör dig bara olycklig genom att skruva upp förväntningarna... ;)

:baskerHKP:NC01 RAWX!!! :wub:

Edited by Limpan

Nä, men du skulle göra det om du hade en shemagh...

Dessutom är det en militariserad palestinasjal, man får en sådan vid födseln här där jag bor tillsammans med en pava rödtjut och en livstidsprenumeration på Proletären.

Öhm, jag tror vi kan få på tafsen för att vi flamsar och inte håller oss till ämnet snart.

Blå-Gul 1 :) Limpan lilleobelix :lol: Blå-Gul 2

@Admin och moderatorer:

Vi ber om ursäkt och tackar för ert överseende med detta lilla övertramp.

Det senaste jag hörde så är allt i planeringsstadiet för att utöka ytterligare och ta över PRT verksamheten tillsammans med andra nationers styrkebidrag.

Men vi får inte glömma att FS09 faktiskt utökade med 2st MP & en PIO, inte dåligt det, hur klarade vi oss utan?!?

Jag sitter väl på en hel del bilder, vad vill ni helst se?

FMV: Skall du dit och flytta ned vad du och jag satte upp? Jag hänger gärna på om ni känner för att anställa mig en stund. hehe.

//AJ

Lite verksamhetsbilder och Camp bilder vore nice! :D Idag kom insats och försvar och fär bekräftas planerna på ev utökning i MeS till 160 man som ska sörja för PRT staben. Hur många stabsförband finns det inom FM? Jag väntar nu på brev från chefn Nordhqcoy med svaret...... :worthy::dribble:

Någon som har ngt rykte om att NC01 skall fördela folk? Enl K3 som ansvarar för missionen så skall de också rekrytera förstärkningen enl normal rutin. Förutom viss EOD personal från EN03. Detta är vad en kollega trodde på K3 så det betyder ju inte att det är så.

Någon som har ngt rykte om att NC01 skall fördela folk? Enl K3 som ansvarar för missionen så skall de också rekrytera förstärkningen enl normal rutin. Förutom viss EOD personal från EN03. Detta är vad en kollega trodde på K3 så det betyder ju inte att det är så.

Hmm, EOD personal är det väl på hög tid att dom skickar dit så det låter väl inte otroligt. Men ang NC01, hmm ja det vet jag inte.

@blackadder

Noper, no betting allowed va... :lol: Hmm, inser att mina kunskaper i NC01s förmågor kanske är för bristfälliga och därför inte ser den självklara orsaken till att personal skall till FS. Men å andra sidan så såg jag aldirg orsaken till att en PIO var nödvändig i MeS heller så... :blink:

@blackadder

Noper, no betting allowed va... 0:) Hmm, inser att mina kunskaper i NC01s förmågor kanske är för bristfälliga och därför inte ser den självklara orsaken till att personal skall till FS. Men å andra sidan så såg jag aldirg orsaken till att en PIO var nödvändig i MeS heller så...  :surprise:

hehehe

Limpan o co.

morgondagens regeringssammanträde:

Försvarsdepartementets ärendeförteckning

11. Uppdrag till Försvarsmakten att fortsätta förberedelser för övertagande av ledningen för ett regionalt säkerhetsteam i Afghanistan inom ramen för International Security Assistance Force (ISAF)

Fö2005/730/MIL

klarnar det lite mer för er dödliga ;)

Edited by Blackadder

Det viktiga är att tonvikten läggs på "...övertagande av ledningen för ett regionalt...". Undrar om jag ska ta å ringa Leni 0:) , äh det blir nog vi hur som helst! ;)

Men så naiv som jag är, så hoppas jag ändå fortfarand på Sudan. :surprise:

Pressmeddelande

22 juni 2005

Försvarsdepartementet

Uppdrag att fortsätta förberedelserna för övertagande av ledningen för PRT i Afghanistan

Regeringen har idag uppdragit åt Försvarsmakten att fortsätta planeringen och förberedelserna för ett övertagande av ledarrollen för det regionala säkerhetsteamet (Provincial Reconstruction Team, PRT) i Mazar-e-Sharif, Afghanistan, efter Storbritannien inom ramen för International Security Assistance Force (ISAF) i Afghanistan. Ett slutligt beslut om övertagande planeras kunna tas under hösten 2005 under förutsättning att Riksdagen lämnat sitt medgivande till en utökad personalram. Regeringen uppdrar vidare åt Försvarsmakten att vidta de åtgärder som behövs i avvaktan på slutligt beslut så att ett övertagande kan ske senast i mars 2006.

Försvarsmaktens planering och förberedelser skall inriktas mot ett övertagande som påbörjas i juni 2005 samt är slutfört senast i mars 2006. Personalramen för 2005 skall inriktas mot 150 personer för att, med förbehåll för Riksdagens medgivande, efter 2006 uppgå till högst 250 personer.

Regeringen avser att kontinuerligt utvärdera och analysera förändringar i hotbilden, sjukvårdsläge och logistikförsörjning samt vidta nödvändiga åtgärder med hänsyn till utvecklingen av säkerhetsläget och möjligheterna att ta över ledningen av PRT i Mazar-e Sharif.

Försvarsmakten får för omstrukturering av bidraget till ISAF använda den tilldelade ramen för budgetåret 2005.

Rapportering skall ske fortlöpande till Försvarsdepartementet, dock ska skriftlig rapport lämnas den 30 juni, den 30 augusti, den 30 oktober samt den 15 december 2005.

Edited by Sgt Andersson

Som alltid.´"Ni skall göra detta, detta och detta. Mer här och mer där, och så gör detta med. Men tyvärr får ni inte mer pengar, för vi behöver öka våra löner själva för vi har det så himla jobbigt." Nej, maktövertagande säger jag. Lite diktatur skulle ställa rätt en hel del ;)

*Undrar om klotterkidsen skulle fortsätta vandalisera om gulag i Myggträsk skulle vara staffet?* Hehe...