Jump to content

Fotbolls-VM

Berkyboy

35 members have voted

1. 1. Fotbolls-VM

• Sverige
      9
    • Brasilien
      2
    • Frankrike
      4
    • Tyskland
      0
    • Holland
      2
    • Argentina
      4
    • England
      4
    • Spanien
      0
    • Italien
      4
    • Annat alternativ
      2

Recommended Posts

Nu börjar VM närma sig med bara två dagar kvar, och jag antar/hoppas att det finns några här på forumet som uppskattar lite bra fotboll. Tänkte bara kolla vilka ni tror vinner....

Själv satsar jag alla mina slantar på att Holland kniper guldet... :D

Satsa inte för mycket pengar på Holland, då de inte ens är kvalificerade för VM i år så är det verkligen till att kasta pengarna i sjön... :rolleyes:

Några tror att dom vinner ändå!

Italien gör aldrig ett dåligt VM. Dom kan spela ett fruktansvärt tight försvarsspel och dom har bra anfall. Italien är ett land som har tradition av att hålla för trycket och vara bra när det gäller.

Satsa inte för mycket pengar på Holland, då de inte ens är kvalificerade för VM i år så är det verkligen till att kasta pengarna i sjön... :rolleyes:

ajaj....det var ju lite pinsamt :D Jag trodde jag hade större koll än så...tur att det finns några som har koll iaf ;)

Guest Predator

Tycker att det verkar som om spanjorerna har svårt att palla trycket när det kommer till stora mästerskap. De spelar ofta väldigt bra innan dessa mästerskap drar igång och är därför ofta favoriter, men när det väl kommer till kritan så viker de ner sig. Det är bara att se hur det har gått för dem under de senaste VM- och EM-slutspelen. Själv slår jag ett slag för Italien. De har alltid ett bra lag och det är deras tur att slå till nu.

Hur ska ni göra då för att få se VM? Sjukanmäla er, kolla på skolan/jobbet eller nåt annat? Sveriges matcher måste man ju bara kolla.

Att Sverige vinner är en självklarhet!

De svenska gossarna kommer att svepa över Asien som en gigantisk panzerfaust och göra rent hus!! Vi kommer följdaktligen att sopa banan med de torftiga landslag som övriga länder lyckats skrapa ihop. *skämtar givetvis eftersom vi kommer att få stryk när det gäller som alltid* :(

Jag tyckte dock att det såg riktigt bra ut när Mellberg och Ljungberg rök ihop på träning! Då tändes ett litet hopp och jag tänkte: - Fan här är grabbar som är tända och vill ge sig ut och smiska skiten ur de andra lagen! Men ack vad jag bedrog mej...

Ljungberg pallade ju inte ens att gå ihop med sin egen lagkamrat utan att bli sjukskriven... :rolleyes:

Dom har för bra betalt för att orka offra sig för sitt land! Jag menar vad har dom att bevisa? Inget! Dom spelar i de bästa lagen och tjänar fett alltså är detta endast ett litet sommarkollo där spelare träffas och pratar om gamla tider i gärsgårdsserien...

Fotbollen är död! Leve fotbollen!

Guest Predator

Tyckte dock inte att frankrike spelade alltför dåligt. Saken var den att de ofta krånglade till spelet och sjabblade bort bollen för ofta. Annars hade de ett riktigt fint anfallsspel. Lite oflyt i avslutningarna hade de också.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...